وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حتما این یادداشت را بخوانید

یکی از کابران، در یادداشتی با عنوان "انتخابات به دور دوم کشیده می شود" مطالب مهمی را در آستانه رای گیری انتخابات مطرح کرده است.



به گزارش ایفنا نیوز، متن یادداشت آقای علی امامی بدین شرح است:

نخست چند پرسش:

1ـ در گزینش نهایی کاندیدا، باید کدام مصلحت در نظر گرفته شود؛ تشخیص اصلح یا احتمال رأی آوردن؟

2 ـ آیا برای رأی آوردن یک طرف یا نیاوردن طرف دیگر، منطق عقلی و حجت شرعی داریم؟

3ـ آیا اگر به گزینه اصلح، صرفا به دلیل احتمال رأی نیاوردن، رأی ندهیم، آیندگان ما را می‌بخشند؟

در پاسخ به پرسش‌‌های بالا در لابلای سخنان مردم و گفت‌ و شنودها، این پاسخ به نظرم رسید:

اگر بر این باوریم که محسن رضایی، روی اصولگرایی را سفید کرد؛ اگر قبول داریم اصول او، اصول اصیل و اسلامی و انسانی، یعنی پایبندی به اخلاق حسنه برنامه و صداقت و شفافیت و خردگرایی اصیل عقلی مشورت و اعتبار بخشیدن به منتقدان است؛ ‌

اگر پذیرفته باشیم محسن رضایی،‌ فرد فریب و نیرنگ به اخلاقی و جنجال آفرینی که مدل رایج انتخاباتی شده است، نیست؛ اگر قبول داریم او به رغم همه ناملایمات، هیچ گاه شکست نخورد و شکسته نشد؛ اگر دوست و دشمن محسن رضایی معترفتند که او با برنامه‌ترین و با اخلاق‌ترین و با صداقت‌ترین نامزد در مدیریت آینده کشور است؛ 

اگر قبول داریم که محسن رضایی، اصولگرای حقیقی با تکیه بر متانت، ادب، و اخلاق، ‌علم و آرامش خود همواره پیروز بلامنازع میدان‌ها بوده است، اگر قبول داریم که اون بدون هیچ گونه توهین و تحقیر و تنها و تنها، نقد علمی دقیق با برنامه شفاف و روشن به میدان آمده است؛ اگر بپذیریم حتی آنهایی که به او رأی نمی‌دهند، او را تحسین می‌کنند؛ 

اگر بپذیریم که او هیچ گاه وارد مغلطه نشد و همه کلامش بوی حقیقت می‌دهد و حرف دل مردم بود؛ اگر بینی و بین‌الله او اصلح است؛ اگر می‌بینیم او عزیزترین سردار دلاور وطن، فرزند راستین امام در دوران دفاع مقدس برای پاسداری ساحت کرامت انسانی و عزت و سربلندی کشور و احیای اخلاق و ادب از یک سو و بیرون راندن فقر و بیکاری دوباره به میدان آمده است؛ 

اگر گواهی می‌دهیم او با تنهاترین سلاحش، صداقت و راستگویی حرف‌هایش را می‌زند؛ اگر قبول داریم آقا محسن هرچند در جنگ شهید نشد، اگر بعد از آن ترور نشد، این روزها هزار مرتبه نزد مردم بالا رفته و هم پیش خدا به دریافت معنوی بالاتری رسیده است و نشان داده است که در این میدان هم سردار سردارهاست.

اگر می‌خواهیم به شعورمان ببالیم، پس آنگاه یادمان باشد که رأی دادن برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند؛

یادمان باشد وظیفه ما رأی به نامزد اصلح است؛

یادمان باشد این توجیه قابل قبول نیست که چون کسی رأی ندارد، به او رأی ندهیم که رأیمان بسوزد؛

یادمان باشد توجیه ندارد به جای نامزد اصلح به کسی رأی بدهیم که فلانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد؛

یادمان باشد معنای دمکراسی واقعی با مردمسالاری با رأی رأی بدون توجیه مخدوش می‌شود.

یادمان باشد وظیفه ما انتخاب بهترین است.

یادمان باشد اگر من بهترین گزینه رأی دهم، او هم به بهترین، همه به بهترین، آن وقت می‌بینید که نامزد اصلح رأی می‌آورد.

یادمان باشد صریح قرآن است که بدون تعصبات و وابستگی‌های غیرعقلی، مصلحت‌‌‌اندیشی‌های نادرست را باید کنار بگذرایم و به انتخاب خودمان رأی بدهیم.

یادمان باشد، بسیاری بودند که اصلا نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند و با دیدن صداقت محسن رضایی به میدان آمدند.

یادمان باشد بسیاری بودند که هیجان‌ها و هیاهو و غوغاسالاری‌ها و ناهنجاری‌ها، روحشان را آزرده کرده بود و به دنبال کسی می‌گشتند که به آنان اطمینان قلب دهد و با آمدن او شناخت و همراهی او به آرامش رسیده‌اند.

یادمان باشد بسیاری با تأسی از همراهی پدرانشان که همراه با او از عزت و شرافت و ناموس ایران و اعتقادات دینی دفاع کرده‌اند، آمدند تا او را همراهی کنند و سرانجام یادمان باشد که به قول حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمود: تو من را به ناحق می‌سنجی یا حق را به من؟ نباید در تعیین ملاک حق بودن یا نبودن، نه تابلو‌ها و نه تعداد آرا اثرگذار باشد، حال آن که ملاک حقانیت است.

حال بررسی می‌‌کنیم با توجه به میزان مشارکت بالایی که محتمل است، انتخابات پیروز دور نخست ندارد و سرنوشت در دور دوم تعیین می‌شود که صورت‌های گوناگونی خواهد داشت:

فرض نخست این که موسوی و احمدی‌نژاد به دور دوم راه یابند. در این صورت، رأی شما به محسن رضایی انجام وظیفه‌ای با حجت شرعی بوده و در دور دوم آن هدف تأثیرگذاری در سرنوشت انتخابات را می‌توانید عمل کنید؛ یعنی با رأی به یکی از این دو، ‌هر سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید پیروز یا جلوگیری از پیروزی کاندیدای مورد نظر را محقق کنید.

فرض دوم: موسوی و رضایی به دور دوم بروند. در این صورت،‌ در دور دوم،‌ همه خواهند توانست با انتخاب اصلح که رضایی است،‌ وظیفه خود را انجام دهند و مسجل است در دور دوم در این فرض، با توجه به اختصاص رأی دو کاندیدای حذف شده،‌ همه آرای احمدی‌نژاد و 80 درصد آرای کروبی به رضایی اختصاص می‌یابد و پیروز دور دوم در این فرض،‌ محسن رضایی خواهد بود.

فرض سوم: احمدی‌نژاد و رضایی به دور دوم بروند؛ در این صورت همان فرض دوم رخ خواهد. به طور یقین، در این فرض، رأی موسوی و کروبی برای رضایی خواهد بود و پیروز مرحله دوم، رضایی است و شما بار دیگر می‌توانید به اصلح رأی دهید.

فرض‌های دیگری هم می‌تواند باشد که نتایجی مشابه خواهد داشت و البته احتمال آن هم کم است که از بررسی هر کدام از آنها چشم‌پوشی می‌کنیم.

نتیجه این‌که رأی ندادن به محسن رضایی به نظر کسانی که او را اصلح می‌دانند، ولی نگران تأثیر رأی خود هستند، هیچ توجیهی ندارد و تنها ترک انجام وظیفه به نحو احسن و از دست دادن حق برخورداری از رئیس‌جمهور اصلح است که معقول نیست.

منبع: تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد