وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وزارت ورزش تاسیس می‌شود

رئیس کمیته ورزش ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی اصلی‌ترین هدف کاندیدایی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تاسیس وزارتخانه ورزش برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش میراسماعیلی رئیس کمیته ورزش ستاد مرکزی محسن رضایی است. وی عصر چهارشنبه در جمع نمایندگان رسانه‌های خبری ضمن تاکید بر توجه ویژه این ستاد به امر ورزش رویکردهای این کمیته و ستاد را برای اجرا در جامعه ورزش کشور طی چهار سال آینده تصریح کرد.

وزارتخانه ورزش تاسیس می‌شود
آرش میراسماعیلی تاسیس وزارتخانه ورزش را مهمترین رویکرد ورزشی دولت محسن رضایی عنوان کرد و گفت: امور ورزش باید به ورزشی‌ها و دست اندرکاران این حوزه سپرده شود . محسن رضایی به ورزش جدا از هر گونه نگاه سیاسی، حقوقی و امنیتی  وکاملا اجتماعی، فرهنگی و اختصاصی به مقوله ورزش است. خصوصی سازی در امر ورزش هدف ورزشی دولت محسن رضایی در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری است. در همین راستا تاسیس وزاتخانه ورزشی به عنوان مهمترین رویکرد دولت وی در عرصه ورزش لحاظ شده است.

استیضاح مدیران متخلف و ایجاد انقلاب در جامعه ورزش
وی افزود: خلاقیت و نوآوری در ورزش باید به حدی برسد که یک انقلاب در عرصه ورزش صورت پذیرد. در دولت‌های گذشته شعارهایی داده شده که هرگز هم به آن عمل نشد. در صورتی که با تاسیس وزارتخانه ورزش، شرایط برای عمل کردن به وعهده و وعیدها فراهم می‌شود. پس مسئولان رده بالا در خصوص ناکامی ورزش مجبور به حضور یافتن در مجلس شده  و استیضاح می‌شوند.

تقویت ورزش آموزشگاه ها و سطوح پایه
رئیس کمیته ورزش ستاد انتخاباتی محسن رضایی ادامه داد: تقویت ورزش آموزشگاه‌ها و سطوح پایه همواره در سال‌های پیشین به آنها اشاره شد اما از حد و اندازه یک شعار فراتر نرفت.  در صورتی که می‌توان با کشف سرمایه‌ها در سنین پائین‌تر برای مقدمات افتخار آفرینی برای آینده ورزش کشور را فراهم کرد. محسن رضایی در دوران دفاع مقدس هم از فرماندهان جوان استفاده می کردند که اتفاقا نتایج درخشانی هم در پی داشت.

حذف افراد سیاسی از ورزش و روی کار آمدن صاحبان اصلی ورزش
وی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف سازمان ورزش کشور در چند سال اخیر سپرده شدن زمام امور ورزش به دست افراد سیاسی بود. در حالی که دولت محسن رضایی به تخصص‌گرایی در ورزش اهمیت داده و چنانچه وی پیروز انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری باشند صاحبان اصلی ورزش روی کار می‌آیند. مقوله حرفه‌ای‌ گری در ورزش از دیگر اموری است که می‌تواند به توسعه ورزش و در نهایت انقلاب در این عرصه بینجامد.

مبارزه با بی ثباتی در ورزش
میراسماعیلی اظهارداشت: یکی از مواردی که ورزش ما را آسیب‌پذیر کرده بی ثباتی مدیران و مربیان ورزشی در سطح باشگاه‌ها و تیم‌های ملی بوده است. در این خصوص می‌توان به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد که همواره رفت‌ و آمدهای بسیاری در سطح مدیران و مربیان خود داشته‌اند. تا جائیکه این موضوع سبب شد در رقابت‌های بین‌المللی توفیقی کسب نکنند. چنانچه ما بذری را می‌کاریم باید آن را آبیاری کرده و از آن محافظت کنیم و پس از طی شدن یک بازه زمانی در انتظار به بار نشستن آن باشیم. این امر در ورزش ایران صورت نگرفته است.

هرگز مقابل اسرائیلی‌ها به میدان نمی رویم " برنامه دولت مسحن رضایی در مورد رویارویی نمایندگان ورزش کشورمان با ورزشکاران رژیم صهیونیستی چیست؟"
جودوکار پیشین تیم ملی ایران که در رقابت‌های المپیک 2004 آتن از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی انصراف داد در خصوص دیدگاه دولت محسن رضایی به انجام رقابت ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر گفت: اسرائیل را به عنوان یک کشور قبول نداریم. ورزشکاران ما بر این امر صحه گذاشته و هرگز مقابل اسرائیلی‌ها به میدان نخواهند رفت. ما با احترام به آرمان‌ها و ارزش‎هایی که تا به حال به آن پایبند بوده‌ایم و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین همچنان از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی امتناع خواهیم کرد.

تقسیم‌بندی در عرصه ورزش
میراسماعیلی از تقسیم ستاد ورزش به سه بخش کمیته مدیران ورزشی، قهرمانان و مربیان خبر داد و گفت: در کمیته  مدیران افرادی چون دکتر امیدوار رضایی، (رئیس فراکسیون ورزش مجلس)، ناصر شفق و اکبر غمخوار (مدیران عامل پیشین باشگاه‌های ابومسلم و پرسپولیس) عزیزالله محمدی (رئیس سازمان لیگ فوتبال)، سردار آجرلو (رئیس شهرداری استان تهران) حضور خواهند داشت. حسین روحانی (قهرمان کاراته)، علی انصاریان (بازیکن فوتبال)، علی تبریزی (قهرمان پرورش اندام جهان)، مجتبی ملکی (قهرمان پاورلیفتینگ)، علی معلومات  و مسعود خسروی‌نژاد (قهرمانان جودو) نیز در کمیته قهرمانان حضور خواهند داشت. بهنام ابولقاسم‌پور، مهران تیشه‌گران ودکتر مرتضی بهرامی‌نژادهم ترکیب کمیته مربیان تشکیل می‌دهند.

سیستم ورزش کشور بیمار است
رئیس کمیته ورزش ستاد انتخاباتی محسن رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه سیستم تعریف شده‎ای برای ورزش کشور وجود ندارد یادآور شد: سیستم که برای ورزش ایران لحاظ شده بیمار است. تا امروز اگر موفقیتی در عرصه ورزش حاصل شده بر اساس خلاقیت فردی ورزشکاران بوده و پشتوانه‌سازی در این امر اصلا صورت نگرفته است. در حال حاضر هم جانشینانی برای حسین رضازاده، هادی ساعی، علیرضا دبیر و بردران خادم نداریم. ما در المپیک سیدنی سه مدال طلا کسب کردیم در حالیکه در المپیک اخیر پکن تنها موفق به کسب یک طلا شدیم.

وجهه خوبی در ورزش نداریم
وی در ادمه تشریح رویکردهای کمیته ورزش ستاد انتخابات محسن رضایی تاکید کرد: در حال حاضر وجهه خوبی در عرصه ورزش و به خصوص سطح بین‌الملل نداریم. یکی از عواملی که می‌تواند منجر به موفقیت ورزش شود این است که در مجامع فدراسیون‌ها دخالت‎های سیاسی صورت نگیرد. در حالی که طی سال‎های گذشته شاهد بودیم به رای دهندگان القا شده به شخص خاصی رای دهند. این کار قانونی نیست و باید مورد بررسی قرار گرفته و در آن تجدید نظر شود.

دیگر نکات مهم مطرح شده در نشست خبری رئیس کمیته ورزش ستاد انتخاباتی مسحن رضایی به این شرح بود : حضور بانوان در ورزشگاه‌ها همواره با خط قرمزهایی در فرهنگ ما همراه بوده است که باید به طور اساسی بررسی شود. اجرای قانون معافیت "سرباز قهرمان" برای قهرمان ملی و دیگر قهرمانان جهان و المپیک باید لحاظ شود. باید به ورزش بانوان ایرانی بودجه مجزا و کافی اختصاص داده شود و موضوع حضور مدیران دوشغله امری است که باید با نگاه جدی‌تری مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد