وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لیلی بروجردی: دولت رضایی، شکاف جنسیتی را از بین می‌برد

لیلی بروجردی: اگر برنامه‌های محسن رضایی برای زنان اجرا شود، شکاف جنسیتی در حوزه زنان از بین خواهد رفت. 

به گزارش ایفنا نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات دکتر رضایی، لیلی بروجردی در جمع اعضای ستاد مردمی کاوه  با بیان این مطلب که احقاق حقوق زنان حرف‌های غربی‌ها نیست، بلکه اسلام بزرگ‌ترین متعهد و مدعی برای رفع تبعیض است افزود: در دولت آقای رضایی شکاف‌های جنسیتی زنان از بین می‌رود.



رئیس‌ کمیسیون زنان ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری دکتر رضایی ادامه داد: در انتخابات 2 گروه از مردم وجود دارند که یک گروه هیچ حساسیت و تعهدی در قبال رای دادن ندارند و گروه دیگری به کاندیداهای خود رای می‌دهند. اما در مورد گروه اول کاندیداها باید با اعمال روانشناسانه برای خرید آرای آنها به میزان خدمت خود به مردم بیفزایند. 

وی خاطر نشان کرد: من در طول مدت حضورم در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکیل کمیته‌ای مستقل برای حقوق زنان، 3 گروه سیاست کلی برای زنان تصویب کردم تا در ردیف اصلی نظام حقوق زنان قانونی شود و به صورت قانونی وارد جامعه گردد. 

بروجردی افزود: این سیاست‌های کلی در هر 5 سال به تصویب می‌رسد که 5 ساله اول و دوم گذشته و 5 سال سوم در دولت هم قرار است که سیاست کلی دیگری برای حقوق زنان در ایران به تصویب برسانیم. 

وی بیان کرد: سه دلیل برای حضور من در حمایت از دکتر رضایی وجود دارد، از جمله دیدگاه باز وی در مورد زنان و حمایتش از سیاست‌های زنان در مجمع و دیگری اهمیت دادن ایشان به کارهای کارشناسانه و علمی است. 

رئیس کمیسیون بانوان ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری دکتر رضایی گفت: در دولت نهم شکاف‌های جنسیتی بسیاری از جمله در حوزه‌های اجتماعی، هنری و مدیریتی وجود دارد، به طور مثال در حوزه اجتماعی نزدیک به بیش از یک میلیون و نیم زن سرپرست خانوار وجود دارند که بیمه نیستند و در حوزه هنری آمار آثار برگزیده زنان در هنر از مردان بیشتر است اما قدرت و توانایی بر پایی نمایشگاه یا استخدام در سازمان هنری در زنان بسیار از مردان کمتر است و همچنین در حوزه مدیریتی بر فرض مثال در سازمان آموزش و پرورش با وجود این‌که 51 درصد جمعیت کارکنان این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند، اما تنها 3 مدیر زن در میان 600 مدیر این سازمان در کشور وجود دارد. 

بروجردی ادامه داد: زنان ایرانی بسیار قانع، نجیب و سازگارند و توقع دارند از بین امکانات موجود در شرایط مساوی بین آنها و آقایان امکانات را مساوی تقسیم کنند.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های آقای رضایی در مورد زنان این است که یک وزیر کلیدی زن در کابینه خود داشته باشند. 

بروجردی در مورد دیگر برنامه‌های دکتر در امر کتابخوانی گفت: ایشان در نظر دارند قیمت کتاب‌ها را ارزان کنند و همچنین بیشتر فرهنگ کتابخانه رفتن را در میان مردم جاسازی کنند. ایشان معتقد هستند که وزارت ارشاد منطبق با فرهنگ است و فرهنگ مرتبط با مردم است و بیشتر اداره آن باید بر عهده مردم باشد و کتاب و کتابخوانی هم در اختیار مردم باید قرار گیرد. 

نوه امام خمینی(ره) در مورد اهمیت دادن ایشان به جایگاه زنان به خاطره‌ای در این باره اشاره کرد و گفت: امام خمینی در حدود 30 سال گذشته وقتی می‌خواستند کشور رئیس‌جمهور شوروی را به دین اسلام دعوت کنند 2 نماینده ایران (حاج‌آقا جوادی آملی و دیگری خانم دباغ) را به عنوان نماینده به این کشور فرستادند. 

وی در پایان با اشاره به نزدیکی به ایام ارتحال امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: من از بچگی در خانه امام بودم و شاهد نوشتن اعلامیه‌های ایشان بودم و دیدم که ایشان برای برپایی جمهوری اسلامی چه سختی‌هایی کشیدند. حال که 30 سال است این نظام به صورت درخت تنومند رشد یافته و به بزرگترین نعمت رسیده‌ایم باید بتوانیم در خونسردی تمام مسوولان را با یک رای تغییر دهیم و از این فرصت‌ها در مسیر درست خود استفاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد