وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی: در دور دوم از موسوی حمایت می کنم

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی می گوید در دور دوم انتخاباتریاست جمهوری از مهندس میرحسین موسوی حمایت می کند.


نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری روز دوشنبه خود گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد و آقای موسوی به مرحله‌ بعد بروند مطمئنا من از آقای موسوی حمایت می‌کنم و تا جایی که من اطلاع دارم دوستان من این کار را خواهند کرد اما اگر من به مرحله‌ دوم بروم تصمیم این‌که آیا آن‌ها از من حمایت کنند یا نه با آن‌هاست.

او همچنین با بیان این‌که «کار حزبی و تشکیلاتی یک کار مستمر و مداوم است» گفت: من چه پیروز انتخابات باشم چه نباشم کار حزبی را انجام می‌دهم البته برای پیروزی آمده‌ام. 

کروبی درباره ادامه‌ فعالیت‌های حزب اعتماد ملی در صورت پیروزی یا شکست افزود: اگر قرار باشد این اقدامات مقطعی و مربوط به یک انتخابات باشد پس کار تشکیلاتی ارزشی نخواهد داشت. من کار حزبی را برای جامعه ضروری می‌دانم و معتقدم همه به خصوص شما که می‌نویسید، فکر می‌کنید و قلم می‌زنید، می‌توانید حامی و تقویت‌کننده تحزب باشید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره انتخاب کرباسچی به معاون اولی خود هم گفت: من این انتخاب را انجام دادم و از انتخاب خود خوشحالم. از مدتی پیش هم به این مساله فکر کرده بودم و می‌خواستم در روز مبارکی آن را اعلام کنم که بالاخره در روز سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر این مساله را اعلام کردم، اما در مورد این‌که مخالفت‌هایی با ایشان صورت گیرد، مشکلی در این جهت نمی‌بینم. 

او ادامه داد: طبیعی است در هر کاری ممکن است جمعی موافق و جمعی مخالف باشند، اما مسوولان عالی‌رتبه‌ ما در این مسائل به این صورت دخالت نمی‌کنند. من هم نظر منفی نمی‌بینم. در مورد سایر وزراء هم به هر حال مشورت‌هایی خواهم کرد و معمولا این مساله در اختیار دولت‌هاست و صرفا یک یا دو وزیر روی‌شان بحث می‌شود. ضمن این‌که دولت‌ها هم حریمی قائل هستند. من هم خودم عقلم می‌رسد و با فشار روبه‌رو نخواهم شد.

کروبی در پاسخ به سوالی درباره علت عدم حضور اعضای حزب اعتماد ملی در کنارش و این‌که گفته می‌شود آن‌ها در پشت صحنه فعالیت می‌کنند، گفت: این‌طور نیست که شما می‌گویید. اعضای حزب هم به طور جدی فعال هستند و از چهره‌های دسته اول و نزدیکان من به شمار می‌روند. مثلا آقای منتجب‌نیا سوابق روشنی در مجلس دارند. نماینده‌ امام(ره) در شهربانی بودند. آقای نوروززاده 20 سال است که در مجلس نماینده و از چهره‌های شناخته و صاحب‌نظر در صنعت هستند. آقای حضرتی که چند دوره نماینده تهران بودند در جبهه فرمانده بودند و مسوول روزنامه‌ اعتماد هستند هم به عنوان مسوول ستاد من در تهران مشغول فعالیت هستند. آقای نصیری قیداری نماینده مجلس، استاد تمام دانشگاه و مسوول ستاد من در زنجان هستند. آقای الله‌یاری عضو حزب و مسوول ستاد اصفهان، آقای دکتر امینی نماینده مجلس ششم از اساتید دانشگاه و حقوقدان‌های برجسته هم در فارس مسوولیت ستاد من را به عهده گرفته‌اند. اعضای حزب به ویژه از دوستان غیرحزبی هم استقبال کردند و از همکاری آن‌ها ابراز خرسندی می‌کنند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره‌ پذیرش پیوستن ایران به کنوانسیون رفع تبعیض نیز خاطرنشان کرد: اصل این پیوستن را مجلس ششم تصویب کرد، بعضی از مراجع هم نامه نوشتند و به این مساله اعتراض کردند، در نهایت شورای نگهبان هم این مساله را رد کرد و این لایحه در بایگانی باقی ماند. البته ما گفته بودیم که این کنوانسیون را به صورت مشروط می‌پذیریم و مواردی را که با اسلام و آیین مخالف است مشروط خواهیم کرد.

خبرنگاری درباره‌ اقدامات کروبی در صورت پیروزی در انتخابات در مورد برخی زندانیان پرسید که وی پاسخ داد: مواضع من همیشه صریح و شفاف بیان شده است. بالاخره حوادثی در هر کشوری کم و بیش پیش می‌آید. در کشور ما هم چالش‌هایی وجود داشته است. ضمن این‌که من مسوولیتی در بخش قضایی نداشتم اما همیشه در این‌باره رایزنی کردم و معترض بودم. در مواردی این اعتراضات تندتر شده و گاهی هم پس از رایزنی‌ها کندتر اما در اکثریت قاطع این موارد نامه نوشتم و گفت‌وگو کردم. 

او ادامه داد: در مورد حادثه سال 77 که برای شهرداری تهران آقای کرباسچی و زیر مجموعه ایشان اتفاق افتاد هم رایزنی‌هایی کردم. البته گاهی از توان بیشتری و گاهی از توان کمتری برای حل این مسائل تلاش کردم. در هر حال یا اعتراض یا رایزنی و یا تلاش برای حل مشکل صورت گرفته البته به هیچکدام از این موارد به طور مستقیم ورود پیدا نکردم به جز داستان مجلس که مربوط به مسوولیت خود من بود. زمانی که آقای لقمانیان بازداشت شد من رایزنی‌هایی کردم که به نتیجه نرسید و یک مسوول قضایی غیر از رییس قوه‌ قضاییه گفت که آقای لقمانیان آزاد نمی‌شود، لذا من وارد عمل شدم؛ چراکه این نماینده به خاطر اظهارنظرش به زندان افتاده بود و من باید تکلیفم را با قوه قضاییه مشخص می‌کردم، پس متکی به اصل 57 از رهبری خواستم که وارد شوند تا این‌که مشکل حل شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در انتخاباتی با این شرایط عملکرد شورای نگهبان و ناظران می‌تواند بهترین الگو برای تثبیت و تحکیم این نهاد باشد و یا خدای نکرده غفلت و قصور آن‌ها می‌تواند سخت‌ترین ضربه را بزند. امیدوارم این کار بدون مشکلی انجام شود و همه‌ ما منصفانه در روز 22 خرداد تسلیم تصمیم نهایی مردم که صاحبان این کشور و نظام هستند شویم و در عین نقد کسی را که مردم برای چهار سال انتخاب کرده‌اند حامی و یاورش باشیم تا به پیشبرد کارها، توسعه و منافع ملی کشور کمک کرده باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد