وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تبریزی ها خواستار اعلام موضع موسوی در قبال سخنان خاتمی شدند‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سفر دو روزه ‌میرحسین موسوی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تبریز با حاشیه‌هایی آغاز شد‌.

*«آذریئخ، یاتماریخ، موسوی تک گوئیماریخ» (آذری هستیم نمی‌خوابیم، موسوی را تنها نمی‌گذاریم)، «حسینی دی نفسی سیندیراجاخ قفسی» (نفسش حسینی است و می‌شکند این قفس را) و «آذربایجان بیرکلام موسوی دیروق والسلام» (حرف آذربایجان یک کلمه است، موسوی والسلام).



*استقبال‌کنندگان همچنین در پارچه نوشته‌هایی با زبان آذری به میرحسین موسوی خوش‌آمد گفتند، روی این پارچه‌ها نوشته است: «آذربایجانا گون گلیب گوللر آچیپ شان گلیب» (به آذربایجان خورشید تابیده همه جا پر از گل شده )، «موسوی، موسوی یوردووا خوش گلمیسن» (موسوی، موسوی به سرزمین خود خوش آمدی).

* میرحسین موسوی را در سفر تبلیغاتی به آذربایجان شرقی، جمعی از وزرای سابق، مسئولان استانی و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.
عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی دولت موسوی، علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات و محمدعلی سبحان‌اللهی، استاندار دولت خاتمی در آذربایجان شرقی از جمله همراهان موسوی در سفر تبلیغاتی انتخاباتی وی به استان بودند.
در این سفر همچنین اسماعیل جبارزاده، نماینده چهار دوره مجلس از تبریز، سیروس سازدار، نماینده مردم مرند در مجلس هشتم، سیدحسین هاشمی، نماینده مردم میانه در مجلس هشتم و مسعود پزشکیان از نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس هشتم از دیگر همراهان میرحسین موسوی در سفر به استان هستند.

* خودرو حامل خبرنگاران در مسیر حرکت میرحسین موسوی از فرودگاه تبریز به گلزار شهدای این کلان شهر تصادف کرد.
‌در این حادثه، آسیبی به خبرنگاران همراه موسوی نرسید.

*دیدار مهندس میر حسین موسوی باامام جمعه تبریز
میر حسین موسوی پس از حضور در شهر شهید‌پرور و تاریخی تبریز به دیدار نماینده ‌ولی فقیه در استان رفت.
در این دیدار صمیمی و روحانی آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه محبوب تبریز از حضور یادگار تلاشگر دوران دفاع مقدس در استان آذربایجان شرقی ابراز خرسندی کرد و با روی گشاده پذیرای وی شد.
براساس این گزارش، به هیچ خبرنگاری برای پوشش این دیدار اجازه داده نشد.

*زهرا رهنورد همسر میر‌حسین موسوی در ورزشگاه تختی تبریز چند کلمه به زبان آذری از جمله یاشاسن آذربایجان سخن گفت.

* همسر شهید باکری نیز در حمایت از میر حسین موسوی در ورزشگاه تختی تبریز سخن گفت.

* تعدادی از مردم حاضر در ورزشگاه در پلاکاردی خواستار اعلام موضع میرحسین موسوی درباره اهانت اخیر خاتمی به ترک‌ها شد.

* بیشتر حاضران در ورزشگاه پوسترهای میرحسین موسوی را در دست داشتند.
* میر حسین موسوی و همسر وی در ابتدای سخنان خود در ورزشگاه تختی تبریز چند دقیقه به زبان آذری سخن گفتند و چندین بار کلمه یاشاسن آذربایجان را به زبان آوردند که با تشویق طرفداران خود قرار گرفت.
*آغاز سخنرانی میرحسین موسوی در ورزشگاه تختی تبریز همراه با بارش باران بهاری بود که تعدادی را مجبور به ترک ورزشگاه کرده و بیشتر حاضران در ورزشگاه برای در امان ماندن از باران از پوسترهای میرحسین موسوی در بالای سر خود استفاده کردند.
* برخی حاضران علاوه بر بستن پارچه سبز صورت‌ها و دست‌های خود را سبز رنگ کرده بودند و کراوات سبز رنگ نیز چشم هر بینده‌ای را به خود جلب می‌کرد.
* تعدادی نیز با در داشتن عکس میرحسین موسوی و پلارکارد رای ما موسوی در دوره میدان ورزشگاه تختی تبریز دور افتخار زدند.
*بنرهای میرحسین موسوی در گوشه‌های ورزشگاه تختی تبریز همراه با عکس ستارخان و شهید مهدی باکری تعبیه شده بود.
* ‌تعدادی از مرد‌م شهرهای از جمله ملکان، ممقان، هشترود، خامنه، شبستر، اسکو، بناب، عجب‌شیر در ورزشگاه حضور داشتند.
* همچنین تعدادی از مردم شهرهای همجوار استان آذربایجان غربی نیز به ورزشگاه تختی تبریز آمده بودند.
* برخی از دختران حاضر در ورزشگاه تختی تبریز علاوه بر بست پارچه سبز رنگ به دستان خود تعدادی از موهای خود را بیرون آورده بودند و بر روی آن با پارچه سبز گره زده بودند.
* پوستر تبلیغاتی میرحسین موسوی از جمله شامل کلاه، عکس، پرچم به تعداد زیادی در ورزشگاه توزیع شده بود به طوری که در زمین ورزشگاه پوشیده از عکس میرحسین موسوی شده بود.
* هنگام پخش سرود تبلیغاتی میرحسین موسوی در ورزشگاه برخی از حاضران شروع به رقص کردند و دختران حاضر نیز به موج مکزیکی روی آوردند.
‌*موسوی که سخنان خود را با جملات ترکی آغاز کرده بود به اصول 15 و 19 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی این اصول باید مورد توجه و اجرا قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد