وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی رأی موسوی را جمع می​کند

سیدمحسن فرجادی: تا چند روز پیش «اصلاح‌طلبان خوش‌بین» با دو نامزد در انتخابات رؤیای ریاست جمهوری «از خود» را می‌پروراندند و رقابت میان موسوی و کروبی را با سرانجامی اجماعی خاتمه یافته تصور می‌کردند اما هر چه می‌گذرد این پندار در بازی انتخابات رنگ می‌بازد.

فریاد کشیدن‌های مهدی کروبی در نجف‌آباد و هشدار به خانه تیمی‌نشینان پایتخت هشدار به دانشجویانی که ظاهراً از میرحسین موسوی طرفداری می‌کردند نبود؛ او اینگونه بلند فکر کرد و سعی کرد آنگونه که آنها پیش می‌روند نباشد و با انتخاب مسیری انحصاری برای تبلیغات همچون اصلاح‌طلبان نباشد.


مهدی کروبی که به گفته منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی «بی‌وفایی چشیده» است و «همان فردی است که امروز از دوستان ۴۰ ساله خود بی‌وفایی دیده است و از پشت به او خنجر زده‌اند، آنهایی که دست‌پرورده وی بوده‌اند و از مواهب او استفاده می‌کردند امروز نمک‌نشناس شده‌اند.» این روزها بر اساس تجربه گذشته راهی دیگر را می‌رود تا در چاله‌ای که اصلاح‌طلبان در آن گیر کرده‌اند نیفتد.

کروبی در دانشگاه نجف‌‌آباد در جمع دانشجویان با اشاره به کسانی که شعار درود بر موسوی می‌دادند گفت: این کارها هیچ نتیجه‌ای ندارد و معلوم است احساس نگرانی می‌کنید. ۴ سال پیش با کف و سوت و امروز با شال سبز. این شلوغ‌کردن‌ها به ضرر خودتان است. مردم به هر کس بخواهند رأی می‌دهند. این کارها برای جبهه اصلاحات مضر است. اگر طرفداران ما فردا آمدند در جلسه آقای موسوی و گفتند آقای موسوی ۲۰ سال است کجا بودی و حالا برای چه آمدی؟ بگویند آقای موسوی کروبی ۲ بار آمد خواهش کرد بیا و بعد از شش ماه که کروبی آمده چرا آمدی مقابل او ایستادی و چرا حمایت نکردی؟ اگر فردا آمدند گفتند آقای خاتمی! کروبی همه حیثیتش و آبرویش را برای تو گذاشت، تو چرا این‌کار را کردی چه جواب می‌دهید؟ مسلسل‌وار سخن گفتن کروبی باعث نشد تا ستاد او را به فکر در پیش گرفتن حساب از طرفداران موسوی و عیان کردن خط کشی‌های با او نیندازد و او را به صرافت رقابت عینی با موسوی نیندازد. کروبی در همان سخنرانی گفته بود: هر چند ما این کار را نمی‌کنیم چون می‌دانیم این کار به نفع احمدی‌نژاد می‌شود. اما اگر بخواهید ادامه دهید خیلی مسائل را مطرح می‌کنم و من می‌گویم که وضع کشور را اینها به اینجا رساندند. بچه‌بازی نکنید. من هم هیچ عصبانی نیستم اینها قاطعیت است و شجاعت و صراحت است. وی خطاب به کرباسچی گفت: آقای کرباسچی این برنامه از دیشب شروع شده است و من می‌دانم دارد قضایا اوج می‌گیرد و این کار را می‌کنند. من حتماً طرفدارانم را که بخواهند بروند شلوغ‌کاری بکنند توبیخ خواهم کرد.

شلوغ بازی‌ای که طرفداران موسوی در نجف‌آباد راه انداختند واکنش مسئولین ستاد استانی و حامیان موسوی در تهران را به دنبال داشت تا جایی که همه از هر گونه عمل تخریبی و توهینی در برنامه‌های نامزدهای دیگر ریاست جمهوری منع شدند و علی نکویی رئیس ستاد میرحسین موسوی در استان اصفهان با اشاره به اغتشاش‌گری برخی از حامیان میرحسین، در مراسم سخنرانی مهدی کروبی، در دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان گفت: این افراد حامیان آقای موسوی نیستند و ایشان به چنین رفتارهایی اعتقاد ندارند. من هم بابت این رفتار عذرخواهی می‌کنم. بارها از طریق ستاد آقای موسوی در اصفهان به هوادارانمان تذکر داده‌ایم که هیچ اهانتی به دیگر کاندیداها نشود و بنابراین در این باره قبلاً موضع‌گیری کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: به هرحال جوانان اشتباه می‌کنند.

هفته گذشته عکس این ماجرا در دانشگاه صنعتی اصفهان رخ داد و هنگامی که آقای آرمین به نمایندگی از ستاد موسوی، سخنرانی می‌کرد، یکی از طرفداران آقای کروبی با ایشان اهانت‌آمیز صحبت کرد که ما در این باره به آقای اللهیاری رئیس ستاد کروبی در اصفهان تذکر دادیم و ایشان اقدامات لازم را انجام دادند. وی تأکید کرد: من در قبال این رفتار از آقای کروبی، کرباسچی و اللهیاری عذرخواهی کردم و حتی گفتم اسامی این افراد را اگر دارید به ما بدهید تا به آنها تذکر بدهیم. اما کار تمام شده بود! و کروبی اگر تا آن زمان یک درصد به جمع‌بندی‌ها و اجماع احتمالی فکر می‌کرد و بنا بر آنچه دیروز سایت‌های حامی دولت منتشر کردند برای اجماع با موسوی خواستار بخشی از کابینه شده بود تصمیم دیگری گرفت و حسابش را زیرکانه از سفره اصلاح‌طلبان جدا کرد.

کروبی با روایت اصلاح‌طلبانه خود
مهدی کروبی دیروز در دانشگاه آزاد شیراز شال سبز حامیان موسوی را به گردن انداخت و گفت: از دانشجویان درخواست می‌کنم در این مدت هرچه می‌توانند به ظرفیت خود بیفزایند و همه کمک کنند تا در انتخابات پیروز شویم. تحمل کنند تا مخالفان هم حرف بزنند؛ زیرا‌ انتخابات متعلق به همه است.

مهدی کروبی این روزها چهره‌ای دیگر از خود نشان می‌دهد و وقتی جشن دوم خرداد را مصادره شده دید کلامی نگفت تا سیاست نانوشته‌اش پیش رود. او که می‌دانست با کف و سوت نمی‌توان رأیی جمع کرد موضع دیگری گرفته و تلاش دارد از سوراخی که پیش از این اصلاح‌طلبان گزیده شده بودند گزیده نشود. او که دوم خرداد در تهران و در سالن ۱۲هزارنفری آزادی سبز‌پوشان حامی خاتمی-موسوی را ملاقات کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد