وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

احمدی نژاد: دولت به 70 میلیون ایرانی متعهد است

به گزارش شبکه خبر، نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عملکرد یک دولت را فقط در مقایسه با عملکرد دولت های قبل می توان ارزیابی کرد وگرنه هجوم بدون هیچ دلیل و همه سیاهی ها را نسبت دادن، من این را از اخلاق انتخاباتی و روحیات ملت ایران دور می دانم.
، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگاران داخلی افزود: بالاخره عملکرد این دولت معلوم و ثابت و عملکرد دیگران هم در دوره مسئولیتشان هم کاملا روشن است و اینها قابل مقایسه است و در بحث مناظره اتفاق خواهد افتاد.


وی در پاسخ به خبرنگار روزنامه خراسان مبنی بر اینکه در صورت انتخاب مجدد آیا تغییراتی در کابینه شاهد خواهیم بود یا خیر گفت: من مشغول ارزیابی کار همکاران هستم و هر تصمیمی که به نفع ملت و پشیبرد منافع ملی باشد آن را اتخاذ خواهم کرد.
احمدی نژاد تصریح کرد: اما یادتان باشد رئیس جمهوری که دیگران برایش تصمیم بگیرند رئیس جمهور خوبی نخواهد بود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: نقاط ضعف و قوت دولت را به وقتش با مردم در میان می گذارم.
احمدی نژاد افزود: در این دولت در مدت چهار سال، فراز و نشیب ها و قوت و ضعف هایی پیدا شد که من از نگاه خودم آنها را با ملت عزیز در میان می گذارم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که هدف اوباما از اینکه بحث درباره ایران را به بعد از انتخابات موکول می کند چیست گفت: بعید می دانم وی منتظر تغییر در ایران باشد زیرا دنیا منتظر تغییرات مورد نظر دولت امریکاست.
احمدی نژاد اضافه کرد: آنان نمی توانند زمانی را برای ملت ایران تعیین کنند از این رو انتخابات را بهانه خوبی می دانند.
وی گفت: اگر بناست بحث های بین ایران و 1+5 صورت بگیرد خوب است و ما هم می پذیریم که بعد از انتخابات انجام شود.
احمدی نژاد افزود: ما بسته پیشنهادی خود را برای1+5 آماده کرده ایم و به زودی برای آنان می فرستیم.
وی گفت: بر مبنای اصول روشنی که مورد پذیرش همه عقلاست بحث های خود را با 1+5 مطرح می کنیم.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ گفت: درصدد نیستم که درخصوص افراد مخالف خود اعلام موضع کنم و ملت ایران همه مدیران را زیر نظر و از آنها هم قضاوت روشنی دارند.
وی افزود: همه ما فرزندان این انقلابیم و هرگاه مسئولیتی به ما سپرده شده است از آن شانه خالی نکرده ایم و معنای آن جز احساس مسئولیت نیست.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی دیگر درباره انحلال شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه این موضوع را برای مناظره انتخاباتی گذاشته بودم، گفت: دلیل آن اقدام (انحلال) قانون و همه اقدامات دولت مبتنی بر قانون است.
وی افزود: اجرای قانون در این دولت نسبت به دولت های دیگر را با عدد و سند اعلام می کنم که بیشتر بوده است.
احمدی نژاد گفت: قانونی که تصویب شد، ما آن را اجرا می کنیم و مراجعی هم در کشور برای رسیدگی به امور خلاف قانون وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در این باره دعوایی نداریم و کسی نباید دیگری را متهم کند افزود: اگر کسی در این خصوص سندی دارد به مراجع ذی ربط ارائه کند.
احمدی نژاد در ادامه نشست خبری گفت: دولت به 70 میلیون ایرانی متعهد است و به هیچ گروهی تعهدی ندارد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد برخی از اصولگرایان از دولت نهم و اینکه آیا در صورت انتخاب شدن در دوره بعدی از اصولگرایان و سایر گروه ها در کابینه استفاده خواهد کرد یا خیر گفت: کابینه 70 میلیونی یعنی اینکه این کابینه از آن توده مردم است و عموم مردم نیز دولت را از آن خود می دانند.
وی با تاکید بر اینکه کابینه 70 میلیونی یعنی اینکه منافع 70 میلیون ایرانی لحاظ شود افزود: این امر محقق شده است؛ وزرا و مسئولان کشور به شهرها و مناطق به یک اندازه اهمیت می دهند و دولت در همه جای کشور حضور فعال دارد.
احمدی نژاد اظهار داشت: هیچ یک از اعضای کابینه عضو مدعیان، سران و اعضای گروه ها نیستند بلکه همگی از متن مردم هستند و توانایی خدمتگزاری دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر همسو شدن شعارها و اظهارات سران دولت های گذشته با تخریب های امریکا و اروپا برضد آقای احمدی نژاد گفت: کابینه 70 میلیونی در کنار ملت احساس تنهایی نمی کند.
احمدی نژاد افزود: اینکه چرا بین برخی ها اشتراک لفظی یا هدفی وجود دارد باید خودشان پاسخ بدهند اما ما بر اصول و آرمان های ملت پایدار خواهیم ماند.
خبرنگاری پرسید: شما از وضع خوب اقتصادی کشور خبر داده اید اما در دولت نهم تورم دو برابر شده است؛ ضریب جینی از 39 صدم درصد به 41 صدم درصد افزایش یافته است و این به معنی شکاف طبقاتی است و همچنین موجودی نقدی تعهد حساب ارزی در بهمن ماه به منفی 15 میلیارد دلار رسیده است شما بر اساس کدام آمار وضع مردم را خوب اعلام می کنید؟
احمدی نژاد گفت: معتقدیم وضع اقتصادی امروز ایران باثبات و مناسب است و این به معنی آن نیست که ضعف و اشکال وجود ندارد.
وی افزود: با دو مقایسه می توانیم بگوییم اوضاع اقتصادی کشور مناسب است یکی اینکه با مقایسه وضع اقتصاد جهانی که در غالب کشورهای جهان شاهد رشد منفی هستیم و اینکه امروز در کشور کارخانه هایی افتتاح می کنیم که ظرفیت تولید آنها همچنان در حال افزایش است .
احمدی نژاد متوسط رشد اقتصادی ایران را از سال 84 تا 87 شش و دو دهم درصد اعلام کرد.
وی درباره ضریب جینی گفت: ارقامی که در این خصوص وجود دارد در مقایسه با دولت قبل از 420 هزارم به 402 هزارم کاهش یافته است و این به معنی توزیع بیشتر منابع در طبقات کشور است.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: متوسط نرخ تورم در چهار سال گذشته در مقایسه با دولت های قبل کمتر است هر چند ممکن است در مقطعی شاهد تورم 25 درصد باشیم اما این به سیاست های دولت ارتباطی ندارد و علت آن تورم سنگین جهانی است.
وی با بیان اینکه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای وارداتی کشور در سال 87 به طور متوسط 25 درصد افزایش یافته است گفت: کالاهای مصرفی نیز 26 درصد رشد داشته است و منتقدان این عوامل را نادیده می گیرند .
احمدی نژاد سهمیه بندی بنزین را از دیگر عوامل تورم برشمرد و گفت: ما با این روش سهمیه بندی موافق نبودیم بلکه روش دیگری داشتیم که بر تورم تاثیری نداشت.
وی درباره حساب ذخیره ارزی گفت: این حساب در اختیار دولت نیست؛ مجلس قانون تصویب و دولت هزینه می کند.
احمدی نژاد با بیان اینکه منتقدان به آمارهای تخصصی توجه نمی کنند گفت: درباره حساب تعهدی، دولت بیشترین رقم موجودی را دارد و درباره حساب نقدی نیز بیشترین رقم موجودی در 10 سال اخیر در دولت نهم محقق شده است.

احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبر درباره عملکرد صدا و سیما در دهمین انتخابات ریاست جمهوری ضمن تشکر از رسانه ملی از طرح نظرات دیگر کاندیداها در رسانه ملی استقبال کرد.
محمود احمدی نژاد گفت: کاندیداهای منتقد دولت از سه ماه گذشته نسبت به عملکرد دولت نهم نقدهایی داشتند که از طریق صدا و سیما نیز پخش شده است اما اکنون رسانه ملی را تحت فشار قرار می دهند که چرا اخبار جاری دولت را پوشش خبری می دهد.
نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد ؛ این در حالی است که در دوره های قبل اخبار دولت مستقر تا آخرین روز از طریق صداوسیما به طور برجسته پخش می شد.
وی گفت: در چند دوره قبل هنگامی که گزارش عملکرد یکی از دولت ها در مقطع انتخابات پخش می شد، رئیس وقت دولت در پاسخ به گلایه های رقبایش گفت‌، اکنون وقت اعلام گزارش عملکرد است.
احمدی نژاد افزود:چگونه می شود این افراد اکنون مدعی اند که صداوسیما نباید اخبار جاری دولت را پوشش دهد.
نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آغاز مهلت تبلیغات انتخابات دهم از روز گذشته گفت: دولت نهم از سه ماه پیش با موج انتقادات بی رحمانه ای مواجه بود اما دوستان ما در صداوسیما گفتند، اگر ما اخبار روزانه دولت را بخواهیم پخش کنیم برخی حمل بر حمایت می کنند و از ما خواستند اخبار مربوط به دولت را کم رنگ تر پخش کنند.
وی ادامه داد ما نیز گفتیم اشکالی ندارد اگرچه از نظر ما آنچه در این دوره از سوی صداوسیما اعمال می شود کاملاً به نفع رقبایمان است اما به هر حال از صداوسیما تشکر می کنیم که در حد کافی و وافی فضای مناسبی برای طرح دیدگاههای کاندیداها در اختیارشان قرار داده است.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری تنها انتخاباتی است که جنبه ملی دارد ، گفت: در انتخابات دیگر مردم به برنامه های ملی رأی نمی دهند اما در انتخابات ریاست جمهوری این برنامه های ملی است که رأی مردم را به دست می آورد بنابراین اگر در انتخابات کاندیدایی رأی می آورد درواقع برنامه اش به تصویب مردم رسیده است و شایسته نیست دیگر رقبا که احیاناً در رأس یک نهاد قرار دارند دولت و برنامه هایش را تحت فشار بگذارند.
احمدی نژاد تاکید کرد، باید به هر آنچه مردم انتخاب می کنند تمکین کرد .
وی در عین حال گفت: هیچ دولتی در سی سال گذشته به اندازه دولت نهم تحت فشار نبوده است اما ما با علم به اینکه ورود به فضای ایجاد شده به بیراهه رفتن است، حتی یک ساعت از عمر دولت را که می توانست صرف خدمتگذاری به ملت شود ، صرف پرداختن به حاشیه ها نکردیم.
نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ورود نامزدان مختلف با سلایق گوناگون به صحنه انتخابات باید استقبال کرد ، چرا که سرنوشت کشور باید با تمام داشته های ملت رقم بخورد .
احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ذکر نمونه ای از تلخ و شیرین های دولت نهم و ریشه یابی فشارهای بیرونی وارد شده به دولت نهم گفت: در این باره قبل از انتخابات و در یک گفتگوی تلویزیونی زنده یا ضبطی صحبت خواهم کرد و می گویم که دولت چه باید بکند و دیگران چه باید انجام دهند.
وی افزود: ما در این دولت وارد بسیاری از دام ها نشدیم اما فشارهای بسیاری را تحمل کردیم.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست خبری با بیان اینکه در موضوع هسته ای در داخل فشارهایی برای به سازش کشاندن دولت وجود داشت گفت: این فشارها کمتر از فشارهای بیرونی نبود .
وی افزود: همزمان که در خارج علیه ایران قطعنامه صادر می شد و در پی منزوی کردن ایران بودند، عده ای در داخل موضوع گوجه فرنگی را مسئله اول کشور کرده بودند.
احمدی نژاد گفت: عده ای دائما تیتر می زدند که اقتصاد بحرانی است.
وی با اشاره به اینکه عده ای در داخل در پی تئوریزه کردن طرح سازش در موضوع هسته ای بودند افزود: عده ای در جلسه ای پیش من آمده بودند و می گفتند کشور در معرض جنگ و خطر است .
احمدی نژاد گفت: من با تحلیل دقیق به آنها گفتم که ما در معرض جنگ و خطر نیستیم و اگر در این زمینه کوتاه بیاییم باید هزینه های بزرگ تری بپردازیم.
وی افزود: آنها در این جلسه 45 دقیقه توهین کردند و من فقط لبخند زدم.
احمدی نژاد گفت: در مسائل اقتصادی و دیگر مسائل هم فشارها ده برابر بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری نشست خبری در این زمان برد تبلیغاتی ندارد، گفت: من تا 12 مرداد رئیس جمهور رسمی ایرانم و باید به کارها و فعالیتهای جاری دولت بپردازم.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مسئولیت دولت با آغاز تبلیغات ساقط نمی شود و برنامه های کاری ما همچنان ادامه خواهد داشت.
احمدی نژاد گفت: من خودم را خادم و رئیس جمهور ملت می دانم.
وی درباره استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی گفت: همه کاندیداها از امکانات دولتی استفاده می کنند و کسی از جیب خودش هزینه نمی کند.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در باره شغل آینده خود در صورت رای نیاوردن در انتخابات پیش رو گفت: من معلمم و حقوقم را از این راه گرفته و می گیرم.
وی درباره اینکه آیا به شغل روزنامه نگاری روی خواهد آورد، نیز گفت: روزنامه نگاری کار سختی است چون می دانم در این فضا چه می گذرد.
احمدی نژاد افزود: بسیاری از مطالبی که تیتر روزنامه ها می شود با نظر روزنامه نگاران و خبرنگاران متفاوت و ناشی از فضای لیبرالی و تحمیلی است.
وی یادآور شد: من معلم هستم و فرقی نمی کند روزنامه نگار، حتی رُفتگر شهرداری باشم و به عنوان شهروند ایران به این شغل ها افتخار می کنم.
احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه عده ای به تخریب دولت می پردازند و شما قرار بود عقبه این موضوع را بیان کنید گفت: کاری به اظهار نظرها ندارم زیرا بنای ما رعایت دقیق قانون است.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من گفته بودم علت تهاجم به دولت را تشریح می کنم؛ عده ای طوری به دولت هجمه می کنند که گویی این دولت یک قدم مثبت برنداشته است که از این بابت، هم باید متاسف بود و هم خوشحال.
وی اضافه کرد: باید متاسف بود که چرا برخی این قدر منطق و انصاف را کنار می گذارند که از طرفی می بینیم هیچ حرف جدی در اظهارات آنان نیست، حتی برخی دانشجویان به من می گفتند اجازه دهید ما جوابشان را بدهیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدها طرح ملی با تلاش متخصصان و صنعتگران کشورمان آماده بهره برداری است که گفته ام آنها را نگه دارند تا بعد از انتخابات.
احمدی نژاد در ادامه نشست خبری امروز خود با بیان اینکه دولت نهم ساز و کارهای مهمی برای اقتصاد قوی طراحی کرده است افزود: بر اساس این ساز و کارها در آن بحران اقتصادی و در پی چهار قطعنامه ای که علیه ما صادر کردند و بانک های ما را به نوعی بستند، توانستیم بهترین مدیریت را ارائه کنیم که البته ثمراتش بعدا مشخص خواهد شد.
وی طرح تحول اقتصادی را یکی دیگر از برنامه های ویژه دولت در عرصه اقتصاد خواند و گفت: ما طرح هدفمند کردن یارانه ها را که یکی از گام های اساسی که برای اصلاح الگوی مصرف است ارائه کرده ایم و سه لایحه دیگر نیز در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد.
احمدی نژاد افزود: شتابی که در رشد اقتصادی رخ داده است با شدت بیشتر در آینده ادامه خواهد یافت.
وی در پاسخ به بخش دیگری از سوال خبرگزاری مهر در خصوص عملکرد دولت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: بارها گفته ام به آن چیزی که گفته ام عمل می کنم و قبول ندارم که کشور 6 ماه قبل و 6 ماه بعد از انتخابات امورش معطل شود تا انتخاباتی برگزاری شود زیرا برای هر روز اداره کشور رقم های بسیاری خرج می شود .
احمدی نژاد به قانون تبلیغات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: قانون سه هفته برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است و اگر بخواهیم از 6 ماه قبل فضای کشور را نامتعادل کنیم 6 ماه طول می کشد تا دولت جا بیفتد و این درست نیست زیرا این زمان منابع و فرصت ملی است و وقتی که گذشت دیگر برنمی گردد.
وی فضای مطلوب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را فضای برادری، منطق و تعاون برای اداره کشور خواند و گفت: ما رقابت برای قدرت را از اساس قبول نداریم و معتقدیم کسی که برای به دست آوردن قدرت می دود حتی اگر رای بیاورد برای مردم مفید نخواهد بود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شیوه های تبلیغاتی غرب و لیبرال دموکراسی را مغایر با مردم سالاری خواند و افزود: در این نوع تبلیغات مردم از مناسبات سیاسی حذف می شوند و در ضمن اخلاق و ارزش های اخلاقی نیز به شدت تخریب می شود زیرا آن موقع که هدف فقط کسب قدرت باشد می بینید از هر راه کثیفی برای رای آوردن استفاده و از کثیف ترین آدم ها حمایت می کنند چون هدف برای آنها قدرت طلبی است.
احمدی نژاد هدف انتخابات در جمهوری اسلامی را خدمت و پاکی دانست و گفت: باید بدانیم با دروغ گویی نمی شود به صداقت و راستی رسید و به راه انداختن فضای دروغین و تشنج نمی تواند به وحدت ملی کمک کند و من همچون دوره قبل در همین مسیر حرکت کردم؛ به احدی تعرض نکردم و فقط حرف های خودم را زدم و این بار نیز همین کار را می کنم.
وی بر دوری دولت از فضای تخریبی موجود در عرصه انتخابات تاکید کرد و افزود: در این سه، چهار ماهه که تهاجم سه، چهار ساله به دولت از داخل و خارج ده برابر شده است باز هم ما ورود نمی کنیم و همچون آنها عمل نخواهیم کرد.
احمدی نژاد گفت: برخی ها متاسفانه به گونه ای حرف می زنند که انگار هیچ کار مثبتی در این دولت صورت نگرفته است ولی ما باز هم در این عرصه وارد نمی شویم و مقابله با مثل نمی کنیم.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست خبری امروز خود درباره اتهام پرونده نفت اردبیل و نظر خود درخصوص رعایت حقوق بشر در ایران توضیح داد.
خبرنگار روزنامه اعتماد ملی پرسید: در زمان استانداری شما در اردبیل پرونده ای به پرونده نفت اردبیل معروف شد؛ این پرونده چه ارتباطی با وزیر کشور کنونی و شهید باکری داشت؟
احمدی نژاد پاسخ داد: اطلاعات شما در این باره ناقص است چرا که شهید باکری سال 62 شهید شد و بنده در سال 72 تا 76 استاندار اردبیل بودم.
وی افزود: اصل ماجرا این است که در سال 76 روزنامه سلام به بنده اتهامی زد که اینجانب به عنوان استاندار اردبیل به آن پاسخ دادم اما مسئولان وقت روزنامه سلام از چاپ این پاسخ امتناع و مطالب دیگری مطرح کردند.
احمدی نژاد گفت: برحسب قانون دوباره پاسخ دادم و باز مسئولان این روزنامه از درج آن خودداری کردند؛ در نهایت اینجانب به دادگاه ویژه روحانیت برضد مدیر مسئول روزنامه سلام شکایت کردم.
وی اضافه کرد: این دادگاه نیز پس از بررسی مستندات شکایت، مدیر مسئول روزنامه سلام به علت عدم ارائه مدارک مستدل محکوم کرد و رأی به نفع بنده داد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره حقوق بشر در ایران و نیز تشکل های صنفی کارگران گفت: اینکه دیگران درباره حقوق بشر عنوانی بدهند و ما هم آن را در دستور کار قرار دهیم، قبول نمی کنیم.
وی افزود: حقوق بشر و صیانت از محترم شمردن کرامت انسان ها بالاترین ارزش در دین اسلام است و ما به آن اعتقاد داریم.
احمدی نژاد گفت: باورمان این است که حقوق مساوی و کرامت انسان ها باید از جانب همه افراد جامعه و مسئولان محترم شمرده شود و هیچ خللی در آن وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه در طول برنامه های انتخاباتی اش نظر خود را درباره زنان، دانشجویان ، اقوام و تشکل های مختلف صنفی اعلام خواهد کرد گفت: برخی ها همچنان اصرار دارند از متخلفان به قانون دفاع کنند که این موضوع از نظر من کاملا رد می شود.
احمدی نژاد با اشاره به راه انداختن دیکتاتوری ازجانب برخی رسانه ها در جامعه گفت: این دسته از رسانه ها متاسفانه بی محابا به هر کسی که می خواهند در جامعه حمله و نقض حقوق افراد می کنند و به راحتی تهمت می زنند حال آنکه رسم رسانه ای این نیست.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: هم اکنون همین رسانه ها حقوق بسیاری از مردم را نقض می کنند و بی احترامی به حقوق شهروندی مردم در دستور کار آنها قرار دارد و هنگامی هم که این افراد به استیفای حقوق خود برمی خیزند همین رسانه های دیکتاتور در جامعه بلوا می کنند و جنجال آفرینی به راه می اندازند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جنجال آفرینی رسانه های هتاک هیچ جایگاهی در جامعه ندارد بر ضرورت رعایت قانون رسانه ای در کشور تاکید کرد.
وی همچنین در خصوص حقوق زن و مرد در جامعه گفت: زنان و مردان در جامعه مکمل یکدیگرند و این جامعه به هر دوی آنها نیاز دارد تا کرامت انسان ها تکمیل و تقویت شود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: متاسفانه غرب حقوق زن و مرد را با شعار آزادی به بازی گرفته و بلایی بر سر کرامت انسانی زن و مرد آورده که تاریخ نظیر آن را ندیده و به نوعی برده داری مدرن را برپا کرده است.
احمدی نژاد محور خانواده را زنان برشمرد و گفت: زن مربی انسان است و در تربیت فرزندان نقش بی بدیلی دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در استفاده از توانمندی های زنان و مردان در جامعه وجود ندارد افزود: نگاه ما با غرب در این باره بسیار متفاوت است که در آینده در این خصوص صحبت خواهم کرد.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فعالیت تشکل های صنفی کارگران هم گفت: قانون هر چه درخصوص فعالیت این تشکل ها اعلام کرده است باید در جامعه اجرا شود.


** پاسخ احمدی نژاد درباره پرونده نفت اردبیل

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست خبری امروز خود درباره اتهام پرونده نفت اردبیل و نظر خود درخصوص رعایت حقوق بشر در ایران توضیح داد.

خبرنگار روزنامه اعتماد ملی پرسید: در زمان استانداری شما در اردبیل پرونده ای به پرونده نفت اردبیل معروف شد؛ این پرونده چه ارتباطی با وزیر کشور کنونی و شهید باکری داشت؟

احمدی نژاد پاسخ داد: اطلاعات شما در این باره ناقص است چرا که شهید باکری سال 62 شهید شد و بنده در سال 72 تا 76 استاندار اردبیل بودم.

وی افزود: اصل ماجرا این است که در سال 76 روزنامه سلام به بنده اتهامی زد که اینجانب به عنوان استاندار اردبیل به آن پاسخ دادم اما مسئولان وقت روزنامه سلام از چاپ این پاسخ امتناع و مطالب دیگری مطرح کردند.

احمدی نژاد گفت: برحسب قانون دوباره پاسخ دادم و باز مسئولان این روزنامه از درج آن خودداری کردند؛ در نهایت اینجانب به دادگاه ویژه روحانیت برضد مدیر مسئول روزنامه سلام شکایت کردم.

وی اضافه کرد: این دادگاه نیز پس از بررسی مستندات شکایت، آقای موسوی خوئینی ها را که مدیر مسئول روزنامه سلام بود به علت عدم ارائه مدارک مستدل محکوم کرد و رأی به نفع بنده داد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره حقوق بشر در ایران و نیز تشکل های صنفی کارگران گفت: اینکه دیگران درباره حقوق بشر عنوانی بدهند و ما هم آن را در دستور کار قرار دهیم، قبول نمی کنیم.

وی افزود: حقوق بشر و صیانت از محترم شمردن کرامت انسان ها بالاترین ارزش در دین اسلام است و ما به آن اعتقاد داریم.

احمدی نژاد گفت: باورمان این است که حقوق مساوی و کرامت انسان ها باید از جانب همه افراد جامعه و مسئولان محترم شمرده شود و هیچ خللی در آن وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه در طول برنامه های انتخاباتی اش نظر خود را درباره زنان، دانشجویان ، اقوام و تشکل های مختلف صنفی اعلام خواهد کرد گفت: برخی ها همچنان اصرار دارند از متخلفان به قانون دفاع کنند که این موضوع از نظر من کاملا رد می شود.

احمدی نژاد با اشاره به راه انداختن دیکتاتوری ازجانب برخی رسانه ها در جامعه گفت: این دسته از رسانه ها متاسفانه بی محابا به هر کسی که می خواهند در جامعه حمله و نقض حقوق افراد می کنند و به راحتی تهمت می زنند حال آنکه رسم رسانه ای این نیست.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: هم اکنون همین رسانه ها حقوق بسیاری از مردم را نقض می کنند و بی احترامی به حقوق شهروندی مردم در دستور کار آنها قرار دارد و هنگامی هم که این افراد به استیفای حقوق خود برمی خیزند همین رسانه های دیکتاتور در جامعه بلوا می کنند و جنجال آفرینی به راه می اندازند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جنجال آفرینی رسانه های هتاک هیچ جایگاهی در جامعه ندارد بر ضرورت رعایت قانون رسانه ای در کشور تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص حقوق زن و مرد در جامعه گفت: زنان و مردان در جامعه مکمل یکدیگرند و این جامعه به هر دوی آنها نیاز دارد تا کرامت انسان ها تکمیل و تقویت شود.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: متاسفانه غرب حقوق زن و مرد را با شعار آزادی به بازی گرفته و بلایی بر سر کرامت انسانی زن و مرد آورده که تاریخ نظیر آن را ندیده و به نوعی برده داری مدرن را برپا کرده است.

احمدی نژاد محور خانواده را زنان برشمرد و گفت: زن مربی انسان است و در تربیت فرزندان نقش بی بدیلی دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در استفاده از توانمندی های زنان و مردان در جامعه وجود ندارد افزود: نگاه ما با غرب در این باره بسیار متفاوت است که در آینده در این خصوص صحبت خواهم کرد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فعالیت تشکل های صنفی کارگران هم گفت: قانون هر چه درخصوص فعالیت این تشکل ها اعلام کرده است باید در جامعه اجرا شود.


** حرفهایم را وارونه کردند

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره فروش اوراق مشارکت نفت و برداشت های برخی از نامزدهای انتخاباتی در این باره گفت: برخی حرف مرا کاملا وارونه کردند بعد هم گفتند طرح از آن ما بوده است و حتی کاریکاتور مرا هم کشیدند که این کار جرم است ولی دنبال نکردم.

وی در ادامه نشست خبری امروز خود افزود: منظور از اوراق مشارکت نفت سرمایه گذاری در اکتشاف نفت است و نه در خود نفت.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا به حال شرکت های خارجی در این موضوع سرمایه گذاری می کردند اما از دو، سه سال قبل ما اصرار کردیم که خود وزارت نفت در این امر مشارکت کند که همین امر سبب شد حدود 48 میلیارد دلار سود ببرد.

وی افزود: وزارت نفت برای آنکه به کار اکتشاف بپردازد نیاز به منابع دارد که این منابع یا باید از طریق شرکت های خارجی تامین یا از منابع مردم استفاده شود.

احمدی نژاد گفت: ما گفتیم از منابع مردم استفاده کنید تا سود آن هم به جیب مردم برود.

وی افزود: یک سال روی این طرح کارشناسی شده است و ربطی هم به دولت بعد ندارد، بانک مرکزی اوراق مشارکت را تنظیم و منتشر می کند.


** سفرهای استانی ، عامل نشاط ملی

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفرهای استانی موجب شد تا همبستگی و نشاط ملی در استان های سراسر کشور افزایش یابد و دستگاه های دولتی در خدمت رسانی به مردم مسابقه بدهند.

احمدی نژاد در ادامه نشست خبری امروز خود افزود: در سفرهای استانی اعضای هیئت دولت به شهرستان ها بسیاری از بوروکراسی های حاکم بر دستگاه ها به کمترین حد رسید.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده به برخی شهرستان های استان تهران سفر خواهد کرد گفت: طرح مشاوران جوان در آینده طبق برنامه جدید و بسیار موثرتر و فعالانه تر پیگیری خواهد شد.

احمدی نژاد رویکرد دولت نهم را بسیار متفاوت تر با دولت های گذشته دانست و افزود: رویکرد این دولت اصلا قابل قیاس با دولت های گذشته نیست چرا که کار این دولت از دولت های گذشته برجسته تر بوده و این ادعا با ارائه آمارهای مستدل قابل اثبات است.

وی ویژگی های دولت نهم را بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب، اعتماد عمیق به توانمندی های ملت و همچنین باور پذیری مردم اعلام کرد.

احمدی نژاد درباره تغییرات حقوق معلمان و فرهنگیان گفت: تغییرات کنونی با توجه به گذشته قابل توجه است و هم اکنون متوسط حقوق معلمان با متوسط دریافتی کارمندان دولت برابری می کند.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اظهارات محسن رضایی مبنی بر اینکه وی از لحاظ فکری، اعتقادی و مدیریتی با احمدی نژاد متفاوت است گفت: کاندیداها آزادند اظهار نظر کنند .

وی درباره این گفته محسن رضایی هم که در صورت پیروزی از احمدی نژاد در کابینه خود استفاده خواهد کرد گفت: ایشان اظهار لطف کرده و اینکه از من هم در شرایط کنونی دعوت به همکاری کرده است تشکر می کنم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که شما با وزیر فرهنگ صحبت کرده اید تا روزنامه فرهنگ آشتی را به دلیل انتقاد از دولت توقیف کند گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ وقت درباره هیچ رسانه ای با وزیر فرهنگ صحبت نکرده ام و فقط به آقای صفار هرندی اعلام کرده ام تنها با روزنامه هایی که به نام حمایت از دولت علیه دیگران فعالیت می کنند طبق قانون برخورد کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ارتباط دولت با حوزه های علمیه و مراجع گفت: ما در قم دفتری داریم که کارهای خوبی انجام داده و دولت هم دولت مذهبی است و ادبیات دولت هم برگرفته از عمق مفاهیم اسلام است.

احمدی نژاد افزود: برخی مواقع تبلیغات و القائات منفی هم می شود که اگر دولت پیگیر آن باشد به کارهای اصلی خودش هم نمی رسد.

وی اضافه کرد: رابطه ما با حوزه علمیه شفاف، سازنده و اعتقادی است و قریب به اتفاق علمای حوزه از دولت حمایت می کنند.

احمدی نژاد گفت: رابطه ما با حوزه های علمیه تنظیم شده است و در دولت بعدی هم خواهید دید که هیچ اختلافی وجود ندارد و دولت ما دولت گفتگوست.

وی دیدار اعضای هیئت دولت با مرحوم آیت الله بهجت را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: عمده مسائل مطرح شده در این جلسه مسائل مذهبی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد