وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حمایت مشروط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از احمدی‌نژاد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای انتخاباتی حمایت مشروط خود را از کاندیداتوری احمدی‌نژاد اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در این بیانیه آمده است: در این ایام که هر فرد و گروه و تشکلی تحت تاثیر فضای انتخاباتی قرار گرفته و چشم و گوش بسته به حمایت تام و بی چون و چرا از کسی پرداخته و یا با لجاجت کورکورانه افرادی را زیر سوال برده است جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در سکوت به بررسی شرایط انتخابات دهم ریاست‌جمهوری می‌پرداخت. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اصول، ارزش‌ها و معیارهایی داشت که برای حمایت یا رد هر کاندیدا، گفتار و رفتار او را با آن اصول می‌سنجید ارزش‌های جامعه اسلامی دانشجویان چنین بود:

رییس‌جمهور منتخب ما کسی است که:

مسلمان باشد مسلمان نه به معنای کسی که در شناسنامه مسلمان است یا حتی کسی که عبا بر تن و عمامه بر سر دارد بلکه به معنای کسی که اسلام ناب و همه جانبه را پذیرفته و سعی در اجرای آن در همه امور دارد.


انقلابی، ارزشی و پایبند به گفتمان امام رحمه الله علیه و ولایت فقیه باشد.

اصولگرا باشد و به فکر اصلاح امور جامعه باشد.

با اسلام التقاطی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلام با اسلام آمریکایی همسو نباشد.

هویت اسلامی را در فضای کشور و میان مردم احیا کند.

در تبلیغ صحیح فرهنگ اصیل اسلامی و به ویژه فرهنگ انتظار کوشا باشد.

در امور فرهنگی بازنگری کند و از ابتذال در فرهنگ و هنر جلوگیری به عمل آورد.

عرصه بروز و ظهور برای آرا و افکار مخالف را فراهم سازد.

سعی کند برای یکایک افراد جامعه، نیازهای حداقلی را برطرف کند و زمینه را برای تکامل معنوی انسان‌ها مساعد سازد.

عدالت را در همه عرصه‌های آن اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اجرا کند و‌ آزادی را که یکی از نتایج و ثمرات عدالت است در جامعه تقویت نماید.

تاب و تحمل شنیدن انتقادات دیگران و حرف مخالفان را داشته باشد و از تمام نیروهای کارآمد در نظام با هر جبهه‌گیری استفاده کند.

در انتخابات مدیران در تمام سطوح مدیریتی اعم از خرد و کلان اصل شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.مدیران کارآمد، متعهد و متخصص را برگزیند و مدیران غیرمتخصص مفسد و رانت‌خوار را برکنار کند.

در سیاست او هدف وسیله را توجیه نکند.

در برخورد با سیاست‌های ناپسند سیاست نکوهش را در پیش گیرد. اگر افرادی در دولتش، اعمال و سخنانی برخلاف منافع و شئونات اسلام و نظام انجام دادند آنان را برکنار کند و هرگز بر تداوم حضور آنان در دولت اصرار نورزد.

ضمن احترام به آزادی‌های فردی و شخصیت انسانی افراد با مفاسد اجتماعی مبارزه نماید.

آزادی اسلامی مطبوعات را محترم بشمارد.

به تمام نقاط دور و نزدیک کشور اهمیت یکسان بدهد و بر آنان نظارت کند و به سفرهای مداوم به همه نقاط کشور بپردازد.

در مقابل ضعفا و فقرا و مستضعفین و مستمندان فروتن باشد.

خواهان حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت با فقرا و مستمندان و پابرهنه‌ها باشد.

ساده زیست باشد.

سعی کند بیکاری را به حداقل برساند.

امور اقتصادی کشور را نظم و سامان دهد و مردم را از گرانی و تورم رهایی بخشد.

از گرایش به اقتصاد لیبرالیستی و به تبع آن گرایش به فرهنگ آن به شدت بپرهیزد. خصوصی‌سازی صنایع بزرگ و منابع ملی طبق اصل 44 قانون اساسی را مدنظر داشته باشد.

در مقابل آمریکا رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای استکباری بایستد و برای دستیابی به منافع اسلامی و ملی در مقابل آن‌ها از اصول و ارزش‌ها عقب نشینی نکند.

برقراری ارتباط با آمریکا را مشروط به قرار گرفتن این کشور در مسیر اصول انسانی و احترام به حقوق متقابل بداند.

حافظ عزت و اقتدار ملی و خودکفایی ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون باشد.

خواهان صدور انقلاب اسلامی باشد.

آگاه باشد که پایه‌ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با دشمنان، فشار، سختی، شهادت در پی دارد. از این پیامدها هراس نداشته باشد.

از مستضعفین جهان با نیرو و درایت تمام حمایت کند و در بازی‌های سیاست جهانی در برابر جنایات و مردم‌فریبی‌های مستکبرین جهان و ظلم به مظلومان سکوت نکند.

تمامی مستضعفین جهان برایش مهم باشند.

به نحوی در عرصه‌های جهانی رفتار کند که مبلغ اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

بتواند بدون حتی اندکی عقب نشینی از ارزش‌ها مجامع جهانی را به سوی خود متمایل کند و آنان را از سلطه قدرت‌های استکباری برهاند.

از گرایش بیش از حد به کشورهای کمونیستی بپرهیزد و مبادا تحت تاثیر فرهنگ آنان قرار بگیرد اگر چه در آمریکا ستیزی با آنان همدلی و همیاری می‌نماید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بررسی همه جانبه چهار کاندیدای مطرح به این نتیجه رسید که هیچ کدام از نامزدها گزینه صد درصد مطلوب آن نیستند.

اما دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور فعلی کشورمان بیش از سایرین به این اصول نزدیک بود. او در رفتار و گفتار چهار ساله اخیر نشان داده که بسیاری از این ارزش‌ها را دارا است اگر چه نمره کامل را نمی‌گیرد اما نمره قبولی را دارد.

با توجه به این شرایط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصمیم گرفت تا از محمود احمدی نژاد حمایت مشروط به عمل آورد؛ حمایتی همراه با نقد، تایید و حمایت از رفتار نیک دولت او و نقد عملکردهای نادرست دولت او. هر گاه که کار نیک و درستی انجام داد آواز تشکر و تحسین ما را می‌شنوند و هرگاه عملی نادرست از آنان سر زد فریاد نقد ما را می شنوند نقدی منصفانه که برای اصلاح امور کشور و عاقبت خیر آنان بیان می شود، زیرا برای جامعه اسلامی دانشجویان ارزش ها اهمیت دارد و نه اشخاص و نه منافع حزبی و جناحی. شاید در این بحبوحه انتخابات حمایت همراه با نقد از کسی کاری غیر متعارف و شبیه خود زنی به نظر بیاید، اما پیروان حق را راه چنان است که از خیر حمایت می‌کنند و از شر برائت می‌جویند. نظر به گفته می کنند و نه به گوینده که حمایت بی چون و چرا را تنها خداوند سزاوار است باشد که او خود از ما راضی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد