وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتخاب ترک‌زبان‌ها کیست؟

تکیه میرحسین موسوی بر آرای آذری‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد واقعیت‌های موجود قصد همراهی با تحلیل‌های مشاوران موسوی را ندارد. این موضوع را یک عضو حزب مشارکت چنین تایید کرد: جایگاه میرحسین در میان آذری‌ها ناامید کننده است.


لینکستان: شاید سال ۱۳۶۸ هیچ‌یک از اهالی “خامنه” که همشهری مشهور خود را هشت سال تمام “نخست وزیر” صدا زده بودند، هرگز تصور نمی‌کردند که او قصد دارد ۲۰ سال “روزه سکوت” بگیرد و پس از آن تلاش کند تا دوباره به بالاترین سطوح سیاست کشور بازگردد اما این چنین شد.

آذری‌های شهرستان خامنه که در ۸۰ کیلومتری تبریز زندگی می‌کنند گرچه هنوز دلیل “خاموشی” دو دهه‌ای همشهری‌شان را نفهمیده‌اند اما بر اساس حساب و کتابی که مشاوران میرحسین برای آن‌ها کرده‌اند، در حیطه حامیان میرحسین قرار گرفته‌اند.

البته به تصور نزدیکان میرحسین، به همشهریان آخرین نخست وزیر کشور باید جمع زیادی از دیگر ترک زبانان کشور را نیز افزود. آن‌ها می‌گویند همزبانان موسوی حتما به او رای خواهند داد. شاید بر همین اساس است که میرحسین فعلا برنامه‌ای برای رفتن به جمع آذری‌ها تدارک ندیده است.

نگاه مثبت حامیان موسوی به جایگاه وی در میان آذری‌ها تا آنجا پیش رفته که عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت اصلاحات، با تکیه بر ‏آرای ۱۳ میلیون آذری ها، موسوی را رئیس جمهور آینده دانسته اما در عین حال گفته “اگر چنین نشود باید چادر به سر کرده و از ایران فرار کنیم.”

تکیه میرحسین موسوی بر آرای آذری‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد واقعیت‌های موجود قصد همراهی با تحلیل‌های مشاوران موسوی را ندارند. این موضوع را یک عضو حزب مشارکت چنین تایید کرد: جایگاه میرحسین در میان آذری‌ها ناامید کننده است.

عباس عبدی که اکنون مشاور کروبی است، اخیرا برای مناظره با حمیدرضا جلایی‌پور به دانشگاه صنعتی شریف رفته بود. او در سخنانی کوتاه که برای جلوگیری از گسترش تنش بین کروبی و میرحسین، چندان به آن نپرداخت، گفت: همه امید و توصیه من در ستاد آقای کروبی این بود که در آذربایجان کار نکنید، به زاگرس بپردازید، بگذارید آقای موسوی آنجا کار کند. اما خبرهایی که از آذربایجان می رسد، ناامیدکننده است. این را که دیگر می توانم مطرح کنم.

پیش از این و به موازات سخنان معنی‌دار عبدی، رسانه‌های حامی میرحسین همچنان کروبی را هدف انتقادات خود قرار داده بودند و تلویحا بر انصراف او تاکید می‌کردند.

*تلاش کروبی در میان همزبانان میرحسین

پس از این بود که حامیان موسوی شاهد تغییر جهت سفرهای انتخاباتی کروبی و حرکت پرشتاب قطار تبلیغاتی‌اش به دیار آذری‌ها بودند.

بر این اساس دبیرکل حزب اعتماد ملی روز سه شنبه راهی اردبیل شد تا از حمایت ترک‌زبان‌ها نیز بهره‌مند شود. البته کروبی که فعلا قصد جبهه‌گیری علنی علیه مخالفان اصلاح‌طلبش را ندارد، دیدار از دیگر شهرهای آذری را به روزهای آتی موکول کرده است.

او برخلاف حامیان خاتمی و موسوی که در دوم‌خرداد در تهران دور هم جمع می‌شوند، روز شنبه دوم خرداد به شهر شیراز خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد