وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سرنوشت شال سبز دانشجوی حامی موسوی در جلسه رهنورد

فارس، زهرا رهنورد در همایش دانشجویان دختر حامی میرحسین موسوی که در سالن همایش روزنامه اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم که این شور و نشاطی که شما جوانان دارید به شور نشاط بعد از انقلاب و بعد از 22 خرداد بپیوندد.
وی افزود: در حوزه زنان سه سؤال مهم وجود دارد که من آنها را مطرح می‌کنم به این صورت که اولا از زنان چه می‌دانید ، ثانیا چرا وضعیت زنان چنین است و ثالثا چگونه زنان خوشبخت خواهند شد.
رهنورد در پاسخ به سوال اول تاکید کرد: زنان و دختران ایران در شرایط فعلی به لحاظ وجودی و شخصیتی در بهترین شرایط تاریخ این کشور قرار دارند.


وی تصریح کرد: این گروه از جامعه با شور، پرنشاط، فرهیخته، خردورز و تحصیل‌کرده و پایبند به اصول اخلاق هستند و این از ویژگی‌های عمومی زنان و دختران ایران است.
رئیس دانشگاه الزهرا درباره سؤال دیگر مبنی بر این که چرا وضع دختران جوان ما چنین است گفت: شاید بگویید مگر چه وضعیتی دارند زیرا در واقع به لحاظ آموزشی در وضع خوبی هستند و فارغ‌التحیصلان خوبی در آموزش و پرورش داریم فقط خلا‌هایی وجود دارد از لحاظ قانونی که آنها نیز حل خواهد شد.اما به لحاظ اشتغال و کارآیی تخصص مناسب برای زنان و دختران جوان ما وجود ندارد و به لحاظ قوانین شهروندی و مدنی هم در واقع دختران از خلا‌های قانونی رنج می‌برند.
وی درباره این که چگونه دختران جوان ما خوشبخت خواهند شد و چه روش‌ها و قوانینی در دولت بعدی باید اتخاذ شود که دختران جوان ما راضی باشند و به طراز شخصیت متعالی خود برسند، اظهار داشت: با چند رهیافت می‌توانیم به این خواسته برسیم نخستین رهیافت، رهیافت خانواده است در عرصه خانواده احترام به حقوق دختران از آرمان‌های اخلاقی، ملی و اسلامی ما بوده است.
همسر میرحسین موسوی بیان کرد:‌ نکته بعدی بعد از اسلام است که پیامبر اسلام دست یک زن و یک دختر را می‌بوسید و آن حضرت زهرا (س) بود و در کوچکی با وی مشورت می‌کرد زیرا حضرت زهرا شأن بالایی در خانواده داشت همانطور که وقتی ازدواج کرد این شأن محفوظ بود.
وی در پایان افزود:در عرصه عمومی نکته اشتغال را مطرح کردم اشتغال چیزی نیست که برای دختران جوان در نظر بگیرم زیرا اشتغال مقوله‌ای است که در صورت رونق اقتصادی و البته در کنار یک سیاستگذاری ناتبعیض‌طلبانه به وجود می‌آید و در آن صورت اشتغال دختران می‌تواند به طور مساوی طراحی شود.
وی همچنین اظهار داشت: در عرصه عمومی اهداف دیگری غیر از اشتغال نیز وجود دارد که از جمله آنها باید به بحث امنیت و آزادی زنان اشاره کرد.
همسر میرحسین موسوی ادامه داد: دو مقوله آزادی و امنیت را با یکدیگر مطرح می‌کنیم یعنی دختران جوان آزادند و امنیت دارند و خود انتخاب‌کننده محیط کار، تحصیل، لباس، پوشش و رفتار خود هستند.
رهنورد گفت: آزادی مورد نظر ما آزادی فرهیختگان است آزادی دختران خردمند و مؤمن است وقتی بحث ارتباط آزادی و امنیت را مطرح می‌کنیم یعنی آزادی و امنیتی که جامعه با ارزش‌های فکری، فرهنگی، اخلاق و دختران ما با تعقل و خردمندی با همدیگر ایجاد کردند. و با گشت امنیتی آن را بوجود نیاوردند.
وی در خصوص دموکراسی زنان و دختران جوان اظهار داشت: وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنیم مردم‌سالاری دینی مورد نظر ما است یعنی آنچه که در درون و قلب اسلام وجود دارد و در جهان غیر از اسلام و در سطح بین‌الملل همه خوبی‌های این ویژگی دموکراسی اسلامی را آنها برای خود انتخاب کرده‌اند منهای نکات خاصی که ویژه مردم‌سالاری دینی است.
رئیس اسبق دانشگاه الزاهرا ادامه داد: دختران جوان ما در یک مردم‌سالاری دینی که باعث اشتغال، امنیت، آزادی، رفع تهدید و قوانین مناسب شخصیت دختران جوان تعبیه شده می‌توانند به آزادی و رشد بالندگی خود برسند.
وی گفت: 49 درصد از جمعیت 71 میلیونی ما را زنان تشکیل می‌دهند که 60 درصد آنان متعلق به زنان جوان است؛ آینده سعادت کشور و آینده فرزندان متعالی که در دامن دختران جوان ما بوجود خواهند آمد و رشد،‌ توسعه، دموکراسی و اسلام در دست شماست و کلید آن نیز دست شماست.
رهنورد گفت: دختران جوان ما به قاره ششم تعلق دارند و جزء پنج قاره نیستند و قاره ششم آب، خاک، دار و درخت و ریشه و هر چیزی که ملموس باشد را تنها ندارد، بلکه قاره فکر، اندیشه، معنویت، غرور، تعالی، برنامه‌ریزی، خلاقیت و رشد است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دختران جوان ما به قاره ششم تعلق دارند و این راه می‌خواهیم به آیندگان ثابت کنیم اگر قرار است در 1404 ایران نقش اول را در منطقه داشته باشد قطعاً یکی از ایفاگران این نقش دختران جوان ما هستند.
زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی که در همایش دانشجویان دختر حامی میرحسین موسوی سخن می‌گفت، با اشاره به دنیای مجازی، نرم‌افزارها و خلاقیت‌‌ها که از طریق تئوری اطلاع‌‌سازی و اطلاع‌پروری صورت می‌گیرد و اثرگذاری آن در نقش زنان، اظهار داشت: زنان نقش خود را با رایانه در سال 1404بهتر می‌توانند ایفا کنند.
وی به مقایسه نظام‌های سنتی و نظام‌های ساختارشکن پرداخت و گفت: نظام‌های سنتی فقط علاقه‌مند هستند که بانوان گوشه‌ خانه‌ها با دیگ و پخت‌وپز سروکار داشته باشند. نظام‌های ساختارشکن هم از آن سمت پشت بام افتاده‌اند، آنها هم انتظار دارند که زنان و دختران در واقع بدون هیچ اصول و دور نمایی، حضوری بدون برنامه و در عین حال در خدمت سرمایه‌داری داشته باشند.
رئیس اسبق دانشگاه الزهرا(س) اضافه کرد: اما آنچه که ما انتظار داریم ایفای نقشی است که دختران جوان ما در سال 1404 ایفا خواهند کرد و آن نقش زنان اندیشمند، خردورز، فعال، پژوهشگر، مدرن، نوآور و خلاق خواهد بود.
وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه الگوی زن 1404 کیست، تصریح کرد: همان زنی که یار امام علی (ع)، مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بود، آن زن حضرت فاطمه زهرا (س) است.
رهنورد با بیان اینکه الگوی همه ما حضرت زهرا (س) است، تأکید کرد: حضرت زهرا (س) زنی برای ابد است، او زنی‌ است پیشتاز، او زنی مربوط به گذشته نیست، حضرت زهرا (س) زنی مربوط به همیشه تاریخ ما خواهد بود.

حاشیه‌ها:

* حضور زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و جمعی از دختران دانشجو حامی میرحسین موسوی در محل سالن اجتماعات روزنامه اطلاعات برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.
* دختر دانشجویی که از منتقدان میرحسین موسوی بود با قطع صحبت‌های زهرا رهنورد و پرت کردن شال سبز خود روی زمین، اعتراض و انتقاد شدید خود را نسبت به سیاستها، مواضع و شعارهای میرحسین موسوی نشان داد.
* در ادامه برنامه‌ از انتهای سالن برگزاری همایش تعدادی از دانشجویان حامی احمدی‌‌نژاد با دادن شعار «آزادی اندیشه‌ بی ‌احمدی‌نژاد نمی‌شه» حمایت خود را از مواضع و گفتمان فرد منتقد نشان دادند.
* زهرا رهنورد با بیان اینکه اجازه دهید این دختر نیز حرفهای خود را مطرح کند، ابراز داشت:‌ همه حرفهای خودشان را نیز بیان کنند که این با حمایت و کف زدن حضار همراه بود.
* همسر میرحسین موسوی همچنین از برگزارکنندگان برنامه خواهش کرد اگر قرار است صحبتها مطرح شود و فرد منتقد میرحسین موسوی اگر مایل است صحبتهای خود را بیان کند افراد دیگری هم که حامی میرحسین موسوی هستند نماینده‌ای برای حرف زدن داشته باشند.
* در ادامه دو خانم منتقد میرحسین موسوی به دعوت زهرا رهنورد روی سن آمدند تا سؤالات و انتقادات خود را مطرح کنند.
* فرد منتقد میرحسین موسوی که در اواسط سخنرانی زهرا رهنورد نیز اعتراضات خود را نسبت به مواضع میرحسین موسوی با پرتاب کردن شال سبز خود روی زمین اعلام کرد با طرح سؤالاتی شروع به انتقاد از مواضع میرحسین موسوی نمود.
* وی گفت: آقای میرحسین موسوی! روزگار با شما چه کرده که سریع و به این زودی اندیشه امام خمینی (ره) را به موزه تاریخ سپرده‌اید، آقای میرحسین موسوی روزگار با شما چه کرده که راه شهدا را فراموش کرده‌اید.
* این منتقد میرحسین موسوی ادامه داد: پدر من که روزی از حامیان و طرفداران جدی شما بود و به خاطر حمایت از شما مشکلاتی را هم تحمل کرد حالا امروز اندکی از اندیشه‌های شما را قبول ندارد، آقای میرحسین موسوی اگر حرف از گفتمان امام خمینی(ره) می‌زنید این امام(ره) بود که گفت راه ما با نهضت آزادی فرق دارد پس چرا با نهضت آزادی دیدار کرده‌اید و چرا اختلاف خود را با نهضت آزادی، سلیقه‌ای می‌دانید.
* این منتقد به دلیل سروصدای زیاد حاضران همایش خطاب به بانوان و دختران چادری حاضر در سالن گفت: برای بانوانی که چادر سرشان است واقعاً متأسفم، وی خطاب به رهنورد گفت چرا شما که دم از حضرت زهرا (س) می‌زنید در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) کلیپی پخش می‌کنید که زنان بدحجاب در آن هستند.
* این منتقد خطاب به میرحسین موسوی با بیان اینکه آقای میرحسین موسوی در این زمان طولانی کجا بودید و چه می‌کردید، گفت: آیا سکوت علی‌وار داشتید، جناب آقای میرحسین زمانی که بیش از 2/5 سال تعلیق غنی‌سازی اورانیوم داشتیم شما کجا بودید، زمانی که برخی از اولتیماتوم‌‌ غربی‌ها ترسیدند شما کجا بودید، زمانی که به پیامبر بزرگ اسلام توهین کردند شما کجا بودید؟
* در این بین منتقد دیگر میرحسین موسوی که روی سن حضور داشت خطاب به مجری برنامه به دلیل اعتراضات او که می‌خواست اجازه ادامه صحبت به منتقدان میرحسین موسوی را ندهد، گفت: اگر شما به خواسته خانم رهنورد حرمت می‌گذارید خود خانم رهنورد به عنوان بزرگ جلسه اجازه دادند پس شما این‌قدر جوش نزنید ما اجازه از بزرگ جلسه گرفته‌ایم.
* این منتقد خطاب به حضار که با سروصدای زیادی می‌خواستند اجازه ادامه صحبت به او را ندهند، گفت: شماها که حامی میرحسین موسوی هستید و همواره دم از آزادی بیان و دموکراسی می‌زنید اگر من در این جمع آزاد نباشم و حرفهای خودم را مطرح نکنم پس دیگر دم زدن شما از آزادی جایی ندارد.
* وی به طرح سؤالاتی پرداخت و ادامه داد: خانم رهنورد و بزرگوار عزیز که بنده قلباً شما را دوست دارم، شما جزو نیروهای انقلابی هستید ولی از موسوی می پرسم مفهوم این آزادی که همواره آن را بیان می‌کنید چیست؟ من تا به حال متوجه نشده‌ام آزادی که شما همواره آن را مطرح می‌کنید یعنی چه؟
* در ادامه رهنورد با بیان این نهایت آزاداندیشی و آزادگی است که به شما اجازه داده شد تا بتوانید سؤالاتتان را بپرسید، تصریح کرد: مگر ما انتقاد نمی‌کنیم چه اشکالی دارد که دوستان هم از ما انتقاد کنند، آنچنان که ما انتقاد می‌کنیم دوستان هم از ما انتقاد کنند.
*رهنورد ادامه داد: برای من خیلی سخت است که بخواهم از میرحسین موسوی دفاع کنم، من نمی‌خواهم به عنوان همسر میرحسین از وی دفاع کنم به عنوان یک هم‌ رزم از او دفاع می‌کنم، البته موسوی آدم پیشرو و نوآوری است، اما من ندیدم که کسی همچنان به گفتمان‌های امام مانند میرحسین پایبند باشد منتهابا نگاه امروز، با نگاه پس از 30 سال ما قرار نیست در جای خودمان بایستیم و حرکت نکنیم مهم جاودانگی ارزش‌های انقلاب است ولی ما قرائت خودمان را می‌توانیم هر روز بر اساس موفقیت‌هایمان، بر اساس دستاوردهای انقلاب کبیرمان و جمهوری اسلامیمان نو کنیم، میرحسین موسوی در حدی که من دیده‌ام پایبندترین فرد به گفتمان‌های انقلاب است و در حال حاضر هم برنامه‌اش زنده کردن گفتمان انقلاب از زاویه امروز است.
*همسر میرحسین موسوی با بیان اینکه اگر ما امروز را فراموش کنیم یعنی اینکه هیچ مرتبه‌ای را بدست نیاورده‌ایم، یعنی سر جای قبلی خودمان ایستاده‌ایم، اگر ما به یاد نیاوریم که فناوری داریم و جمعیت دانشگاهیان از 250 نفر به 3 میلیون نفر تبدیل شده است، آْن موقع ما نفهمیده‌ایم که انقلاب چه کرده است، امروز روزی است که شما جوانان را با این فرهیختگی داریم، امروز روزی ا‌ست که فناوری داریم.
وی با بیان اینکه امروز روزی است که دستاوردهای هسته‌ای داریم، گفت:‌اما موسوی در این 20 سال کجا بود؛ موسوی حضور داشت، مظلوم بود و سانسور می‌شد، اما میرحسین موسوی کجا بود که سانسور می‌شد، موسوی مشاور دو رئیس‌جمهور بود، موسوی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای انقلاب فرهنگی بوده، او عضو شورای فناوری بوده و به مناسبت‌های مختلف حرف می‌زده دوربین می‌چرخیده به میرحسین که می‌رسیده وحشت داشته که چهره موسوی را نشان بده، اما برنامه موسوی اگر چه محو دولت فعلی‌ است ولی ما می‌دانیم که همه دولت‌ها بعد از انقلاب کبیر اسلامی هدفشان یکی بوده و روش‌ها متفاوت است.
* رهنورد در پایان در پاسخ به سؤال منتقد میرحسین موسوی که پرسید چرا چادر شما سُر خورد، گفت: در خصوص چادر بنده سؤال شد که البته این سؤال واقعاً دانشگاهی نبود ولی بنده پاسخ می‌دهم، چار من چادر سنتی نیست بلکه انتخابی‌ است، این چادر روز 17 شهریور از سر زنان به خاک و خون خفته انتخاب شده و پرچم آزادی و ایمان بنده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد