وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

گفتگوی رد صلاحیت شدگان سرشناس با بی بی سی

در میان صدها نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران که صلاحیت آنها مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفته است، سه نام آشنا به چشم می خورد: رفعت بیات، قاسم شعله سعدی و اکبر اعلمی.

خانم بیات، نماینده زنجان در مجلس هفتم، در مورد رد صلاحیت خود به بی بی سی فارسی گفت که موضوع رسما به او اعلام نشده اما عدم تأیید صلاحیت او، دو دلیل می تواند داشته باشد.


او گفت: دلیل اول این است که من زن هستم، اما گمان نمی کنم دلیل رد صلاحیت من این باشد، چون چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا در مورد واژه رجل سیاسی تفسیری نداشته است و صلاحیت نامزدهای زن و مرد در شرایط یکسان بررسی می شود.

به گفته خانم بیات موضوع دیگری که ممکن است باعث رد صلاحیت او شده باشد، وجود نگرش دو جناحی در شورای نگهبان بوده است.

او گفت: این نگرش دو جریانی (اصلاح طلب - اصولگرا) دیگر در کشور جواب نمی دهد و به نظر من شورای نگهبان می بایست پنجره جدیدی باز می کرد.

خانم بیات گفت که او و چند نامزد دیگر خود را نیروهای انقلاب اسلامی می دانند و انتظار داشتند به عنوان نامزدهای مستقل فرصت رقابت در انتخابات را پیدا کنند.

او می گوید با وجود این نسبت به تصمیم شورای نگهبان اعتراض نخواهد کرد: این روندی است که باید به تدریج طی شود تا شورای نگهبان فضایی جدید باز کند. گمان می کنم باید منتتظر گذشت زمان باشیم، هر چند در مورد من کم لطفی کردند.

قاسم شعله سعدی نیز در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که شورای نگهبان دلیل رد شدن صلاحیتش را به او اعلام نکرده است.

شعله سعدی گفت: دلیلی هم نمی توانند در مورد من ارائه دهند، زیرا تمام شرایط قانونی را دارا هستم.

او گفت که استاد دانشگاه و حقوقدان است، در گذشته نماینده مجلس بوده و ده سال هم به عنوان وکیل پایه یک دادگستری سابقه وکالت دارد.

علاوه بر این، شعله سعدی می گوید که سابقه خدمت دیپلماتیک دارد و چند سال هم مسئول دعاوی بین المللی ایران بوده است: بنابراین نمی توانند بگویند که من رجل سیاسی نیستم.

 شعله سعدی دلیل احتمالی رد صلاحیت خود را نامه ای می داند که هفت سال پیش نوشته بود و در آن از بعضی سیاست های نظام انتقاد کرده بود.

شعله سعدی می گوید: اتفاقا این نامه خود دلیلی است بر این که من رجل سیاسی هستم. اگر من احساس مسئولیت کردم و نامه ای از سر دلسوزی نوشتم، نباید من را محروم کنند.

رضا جلالی، سخنگوی اکبر اعلمی هم به بی بی سی گفت که دلیل رد صلاحیت اعلمی را «نطق های آتشین» او در دوره نمایندگی مجلس می داند که در آنها به مسئولان اجرایی دولت های خاتمی و احمدی نژاد انتقاد کرده است.

او گفت که بعید است اعتراض به شورای نگهبان نتیجه ای داشته باشد و تنها امید، حکم حکومتی رهبری نظام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد