وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تایمز:احمدی نژاد بیشترین شانس را دارد

روزنامه "تایمز" چاپ لندن امروز پنجشنبه در گزارشی از انتخابات ایران پیش بینی کرد «محمود احمدی نژاد» از بیشترین شانس برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری برخوردار باشد.

این روزنامه در گزارش خود تحت عنوان "رقیبان انتخاباتی در ایران صف آرایی می کنند و احمدی نژاد از بیشترین شانس برخوردار است"، نوشت: به نظر می رسد "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری کنونی ایران از بیشترین شانس برای پیروزی در انتخابات آینده این کشور برخوردار است.

این روزنامه افزود: در صورت بروز چنین وضعیتی آنگاه انگلیس و آمریکا که با سیاست های خود قصد داشتند ایرانیان را متقاعد به دور شدن از احمدی نژاد کنند باید چهار سال دیگر با رییس جمهوری بسازند که حتی یک وجب نیز در برنامه هسته ای ایران عقب نشینی نکرده است.

نشریه انگلیسی ادامه داد؛ شورای نگهبان ایران سه نامزد انتخاباتی دیگر غیر احمدی نژاد را برای رقابت در انتخابات تایید کرد که شامل دو میانه رو و یک محافظه کار هستند.

تایمز نوشت: نامزدهای میانه رو شامل "مهدی کروبی" رییس سابق مجلس و "میر حسین موسوی" یک نخست وزیر سابق هستند که به نظر می رسد بزرگترین تهدید برای احمدی نژاد محسوب می شود.

این روزنامه افزود: نامزد چهارم نیز "محسن رضایی" از رهبران سابق سپاه پاسداران است است که از محافظه کاران شناخته شده در ایران محسوب می شود.

نشریه انگلیسی ادامه داد: تمامی این نامزدها در یک مساله توافق دارند و آن مدیریت نابسامان اقتصاد توسط احمدی نژاد است.

تایمز نوشت: احمدی نژاد چهار سال پیش با وعده بهبود شرایط اقتصادی و تقسیم درآمد نفتی در میان مردم به قدرت رسید و به وعده خود درباره خرج کردن پول عمل کرد اما تاثیرات این عمل وی بسیار متغیر بوده است چراکه کاهش درآمدهای نفتی باعث شده بودجه دولت هم اکنون تحت فشار قرار گرفته و پرداخت یارانه های سوخت و مواد غذایی را هرچه دشوارتر کند.

این روزنامه افزود: با این وجود احمدی نژاد به دلیل بهبود روابط با آفریقا و امریکای لاتین، حفظ خونسردی در زمان تحت حمله قرار گرفتن در دانشگاه "کلمبیا" در سال 2007میلادی و به صورت عمومی به دلیل ترمیم غرور ملی از امتیازهایی برخوردار است.

نشریه انگلیسی ادامه داد: بسیاری از ایرانیان در داخل این کشور احمدی نژاد را به عنوان یک مذاکره کننده سرسخت و با احتیاط می بینند.

تایمز نوشت: اصلاح طلبان احتمالا تاکید خواهند کرد احمدی نژاد با ادامه دادن برنامه هسته ای و قبول تحریم ها هزینه بسیاری را در این راه پرداخت کرده است و با وجود اینکه بسیاری از ایرانیان این نظریه را قبول دارند اما با توجه به حمایت گسترده ایرانیان از برنامه هسته ای بسیار دشوار خواهد بود اگر رییس جمهوری بخواهد برای متوقف کردن آن تلاش کند.

روزنامه "دیلی تلگراف" نیز امروز در گزارشی از انتخابات ایران نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران که هولوکاست را افسانه توصیف کرده و خواستار محو اسراییل از صفحه تاریخ شده است، در انتخابات آینده ایران با سه نامزد به رقابت خواهد پرداخت.

این روزنامه افزود: میر حسین موسوی نخست وزیر سابق ایران که از اصلاح طلبان شناخته شده است جدی ترین رقیب احمدی نژاد محسوب می شود درحالی که مهدی کروبی رییس سابق مجلس و محسن رضایی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران نیز دیگر نامزدهای انتخاباتی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد