وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دریغ که این حماسه آفرینان گمنام مانده اند

بیانیه دکتر محسن رضایی درباره زنان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی، وی در بیانیه خود درباره زنان ایرانی، مطالبات مغفول مانده این قشر جامعه را یادآوری کرده و گفته است: هیچ نهضتی را سراغ ندارم که زن یا زنانی در آن نقش اساسی نداشته باشند و هیچ دانشمند یا سیاستمداری را نمی شناسم که از تربیت در دامان مادری فرهیخته کمال نیافته باشد ام دریغ که این حماسه آفرینان گمنام مانده اند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

هیچ نهضتی را سراغ ندارم که زن و یا زنانی در آن نقش اساسی نداشته باشند. هیچ قهرمان ملی، ‌دانشمند و یا سیاستمداری بزرگ را نمی‌شناسم که از تربیت در دامان مادری فرهیخته کمال نیافته باشد و یا از همراهی همسری وفادار بی بهره باشد. تاریخ،‌ گواهی صادق بر این مدعا است. دریغ آنکه این حماسه آفرینان همواره گمنام مانده اند.

طی سالهای اخیر دهها هزار دختر جوان ایرانی به سطوح عالیه علمی دست یافته است. چرا نباید از این سرمایه عظیم انسانی،‌ عاطفی،‌ علمی در توسعه ملی استفاده کرد.

به نظر من، زن نقش مؤثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی و توسعه اقتصادی و سیاسی دارد که در این میان، محوریت او در توسعه فرهنگی آشکار است.


زنان ما باید با حفظ ارزش های ایرانی و اسلامی در تمامی سطوح اداره کشور و زندگی و جامعه، نقش ایفا کنند. زنان ما،‌ در مجامع بین المللی از دیگران برترند و نه تنها در ورزش بلکه در بقیه امور می توانند گوی سبقت را بربایند.


من در دولت خود نه تنها پست کلیدی به زنان کشور خواهم داد بلکه در اداره امور کشور، از زنان توانمند در تمامی مشاغل و مدیریت آن مراکز استفاده خواهم کرد. اگر بیمه بیکاری مهم است،‌ بیمه زنان خانه دار مهم تر است. به لحاظ اقتصادی سهم کار زنان خانه دار در تولید ناخالص ملی، چشمگیر و قابل محاسبه است. از این رو شغل خانه‌داری را تصویب و «‌حقوق خانه داری»‌ به زنان خانه دار پرداخت خواهد شد که در برنامه اعلام خواهم کرد.


از اولویت های دولت من رفع محرومیت و فقرزدائی از اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانواده و زنان آسیب‌دیده است.

اولین قدم، آماده سازی و توانمند کردن زنان در امور زیر می باشد:

1- مهارتهای زندگی

2- فرهنگ سازی و تربیت فرزندان

3- مشارکت ها و مدیریت های اجتماعی و سیاسی

خط ‌مشی ما در امور بانوان برای ساختن یک جامعه انسانی و توحیدی که ابراهیم و هاجر محور آن هستند، عبارتند از:‌

1- تناسب در حقوق و وظایف زن و مرد در خانواده و برابری حقوق زن و مرد در اجتماع

2- ارتقای تشکیلات مربوط به زنان

3- توزیع عادلانه و بدون تبعیض امکانات و فرصت ها در همه امور ورزشی،‌ تحصیلی،‌ شغلی،‌ بهداشتی و سلامت، تولیدی و تجاری برای زنان کشور.

به امید خدا
محسن رضایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد