وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

میرحسین: دولت‌ باید جنگ‌های جناحی را کناربگذارند

نخست وزیر سال های جنگ از دولت نهم خواست جنگ های جناحی را کنار بگذارند.

میرحسین موسوی درهمایشی با نام «گفت‌وگوی اقوام ایرانی» درحضور نمایندگانی از قومیت‌های مختلف، از تاسیس بنیادی برای حفظ و گسترش زبان‌های مختلف اقوام ایرانی دردولت احتمالی آینده خود خبر داد.

عضو مجمع تشخیص مصحت نظام همچنین اجرایی کردن اصل 15 قانون اساسی را از برنامه‌های خود عنوان و تاکید کرد که نگاه مناسب و غیرامنیتی به اقوام و مطالبات آنها از مهمترین دغدغه‌هایش محسوب می‌شود.

موسوی با بیان اینکه باید به قومیت‌ها به عنوان یک فرصت نگریسته شود، تحقق این امر را موجب شکل‌گیری ارتباط مستحکم‌تر و عمیق‌تر کشور با همسایگان و محیط اطرافش عنوان کرد در این زمینه اینگونه مثال زد:« قابل تاسف است که با داشتن مرزهای طولانی با عراق، پس از سقوط صدام، گردش سرمایه‌ ما در عراق تنها دومیلیارد دلار است؛ درحالی که برخی از همسایگان دیگر عراق 11 میلیارد دلار گردش سرمایه در این کشور دارند.»

میرحسین موسوی، در ادامه سخنانش «توزیع عادلانه‌ ثروت»، «مشارکت در اداره کشور» و «حفظ منزلت» را از جمله مطالبات اقوام مختلف کشور دانست و درعین حال تاکید کرد که خود اقوام نیز باید برای تغییر برخی ذهنیت‌ها و پیگیری مطالبات خود تلاش کنند.

موسوی گفت:« قومیت‌های مختلف با افتخار لباس‌های محلی ‌شان را می‌پوشند و به زبان خود سخن می‌گویند؛ این فضا باید در همه کشور گسترش یابد و برخی سوء ظن‌ها از بین برود.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر لزوم احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکید کرد و با این حال ادامه داد که معتقد است علاوه بر این باید نهادی در ریاست جمهوری هم باشد که بتواند پی‌گیری مسایل اجرایی در بالاترین سطح باشد.

میرحسین موسوی در سخنانش به آنچه آن را «مدیریت نادرست» می‌نامید اشاره کرد و آن را دلیل بسیاری از مشکلات دانست.

موسوی همچنین در سخنان خود برخی رویه‌ها در ردصلاحیت‌ها و نظارت استصوابی را مورد انتقاد قرار داد.

میرحسین موسوی در ادامه سخنانش تصریح کرد:« دولت رکنی از ارکان نظام است. دولت آینده من با تمام توان برای برقراری تعامل با ارکان دیگر نظام، به‌ویژه مقام معظم رهبری، تلاش می‌کند و باور دارم به این شکل گام به گام به اهدافی که با نثار خون‌های بسیار در این کشور به ترسیم شده، خواهیم رسید.»

موسوی گفت:« دولت‌ها باید جنگ‌های جناحی و مسائل کوچک را کنار بگذارند و به مسائل درازمدت نگاه کنند.»

در ابتدای این همایش که صبح چهارشنبه با شعار «تنوع قومی، سرمایه‌ملی» با حضور میرحسین موسوی و برخی نمایندگان از اقوام مختلف درسالن همایش‌های روزنامه‌ اطلاعات برگزار شد،تعدادی از این نمایندگان در اظهارات کوتاهی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد