وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مشروح مناظره حامیان احمدی‌نژاد و کروبی در دانشگاه تربیت‌معلم

 

به گزارش برنا، در ابتدای جلسه قندهاری گفت:در انتخابات آتی عوامل بسیاری دخیل است که آن را از حیث موضوعی به یکی از جنجالی ترین انتخابات پس از انقلاب رقم زده است. برخی با استدلال احساس خطر پا به عرصه گذاشتند و بر خلاف دور دوم ریاست جمهوری های گذشته رقبای جدی در صحنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در انتخابات نهمین دوره یاست جمهوری اتفاقی که رخ داد تجربه ای تلخ برای جبهه اصلاحات بود،ادامه داد: عدم وفاق ، عدم قدرشناسی نسبت به برخی محبت ها، عدم توجه به کار تشکیلاتی و نظرسنجی های دروغین موجب شد تا وحدت رویه ای در جبهه اصلاحات شکل نگیرد.

عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی تاکید کرد: اما از فردای انتخابات، کروبی تلاش کرد با راه اندازی حزبی فراگیر، مجموعه نیروعای حاضر را با تشکیلاتی منسجم جمع کند.
قندهاری در ادامه تصریح کرد:ما معتقدیم راه حل برون رفت از فضای پیچیده سیاسی امروز ، تحزب و شکل گیری جامعه مدنی پویاست.ارائه برنامه ریزی های مدون و کارشناسی شده توسط کاندیداها، مردم را به این باور خواهد رساندکه شخص کاندیدا نمی تواند به عنوان یک ارزش در صحنه حضور یابد.
وی با بیان اینکه کاندیدایی که با نخبگان ارتباط نداشته باشد، کادر و مشاوره قوی نداشته باشد، ارتباط خوبی با حاکمیت نداشته باشد، نمی تواند حرکت موثری انجام دهد، افزود:چرا 30 درصد مردم در انتخابات شرکت نمی کنند؟ اگر کاندیدای نتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، حق دارید در انتخابات شرکت نکنید اما کروبی با برنامه جامعی که دارد طیف های مختلف مردم را پوشش می دهد.
عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی در ادامه تاکید کرد: از همه عاجزانه می خواهم فارغ از اینکه به چه کسی رای می دهید، مسئولانه در انتخابات حاضر شوید و بدانید رای شما آینده همه را رقم خواهد زد.
در ادامه این جلسه مهدی بلوکات گفت: حزب و تحزب در کشورها تعریف خاصی دارد، حزب در سایر کشورها برنامه و رویکرد خود را ارائه می دهد و مردم نسبت به موضه شفاف آن نظر خود را اعلام می کنند. اما در کشور ما حزب گرایی دقیق انجام نمی شود. روند حزب گرایی در ایران نه بر مبنای علمی شکل گرفته است نه بر این مبنا ادامه یافته است.
وی با اشاره به احزابی که کروبی در آن حضور داشته است، تصریح کرد: شما می بینید آقای کروبی از دل جامعه روحانیت مبارز به دلیل اختلافات سلیقه ای و شکاف عاطفی مجمع روحانیون مبارز را شکل می دهد و دوباره به همین دلیل شکاف عاطفی که ناشی از حمایت نکردن مجمع از کاندیداتوری وی است، حزب اعتماد ملی شکل می گیرد.یعنی حزب با محوریت آقای کروبی شکل گرفته و بدون حضور ایشان وضع موجود را نخواهد داشت.
دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان انتخابات با بیان اینکه در کشور ما جریان محور شکل نمی گیرد بلکه شخص محور شکل می گیرد، افزود: مثلا مردم به خود آقای خاتمی دوبار رای می دهند اما به لیست و یا فردی که ایشان از آن حمایت می کند اقبالی نشان ندادند.در انتخابات 88 هیچ کس دیکته نانوشته نیست و عملکردی داشته است، بنابراین می شود عملکرد آنها را به بوته نقد گذاشت.
وی با اشاره به این نکته که در این میان جریان دانشجویی چون منفعتی در جریان قدرت و ثروت ندارد می تواند دلسوزانه بهترین نقدها را شکل دهد، تاکید کرد:باید انتخابات نهم را نیز مورد بررسی قرار داد و ببنید که در دولت گذشته چه اتفاقی افتاد که مردم به جریان اصلاحات اقبالی نشان ندادند. این امر که گفته می شود پیروزی احمدی نژاد به دلیل عدم اجماع اصلاح طلبان بود، حرف غلطی است،چرا که اولا اصولگرایان هم به وحدت نرسیده بودند و ثانیا در دور دوم هم که اکثر احزاب و گروه ها از رقیب ایشان حمایت کردند، باز به نتیجه ای نرسیدند.
در ادامه این جلسه قندهاری گفت: باید پذیرفت که جریان اصلاحات ایراداتی داشت، این حسن است، باید واکاوی کرد که چرا مردم از این گفتمان خارج شدند، چون اصلاحات در مبانی نظری خود متوقف شد. مردم درد معیشت داشتند ولی برخی به مباحث روشنفکری می پرداختند.اما عدالت نیز به تنهایی تمام نیازهای جامعه را برطرف نمی کند، و باید گفتمانی تعریف شود که همه جوانب را در بر بگیرد.
وی با نقد عملکردهایی از دولت ادامه داد: رابطه دولت با شایسته سالاری، و توهین به مرجعیت، برنامه ریزی و ماجراجویی در سیاست خارجه مواردی است که نقد جدی به دولت وارد است.در سفر استانی رییس جمهور به شیراز مشاهده کردیم که یک دانش آموز که از فسا برای دیدار رییس جمهور آمده بود، در اثر تصادف جان سپرد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
بلوکات در پاسخ به اظهارات قندهاری افزود: باید دید تعریف شما از ماجراجویی چیست. آیا 13 آبان 58 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) هم ماجراجویی بود؟ آیا برائت از مشرکین در حج 67 هم ماجراجویی بود؟
وی ادامه داد: آقای کروبی که مدعی دفاع از خط امام هستند، مشخص کنند که نسبت افراد کنار ایشان با خط امام چیست؟ نسبت مرجعیت که شما نگران آن شده اید با آقای سروش چیست؟
بلوکات افزود: در مورد یکی دیگر از سئوال هایتان، در واقه حج خونین 67 بفرمایید نقش آقای کروبی به عنوان امیر الحجاج ایرانی در کشته شدن هموطنانمان چه بود؟ نمی شود با موضوعات این گونه برخورد کرد.
وی همچنین افزود: باید مشخص کنید اصلاحات مد نظر شما یعنی چه؟ چون گفتمان اصلاح طلبی تبیین نشده است.
قندهاری در پاسخ به سئوال بلوکات گفت: اصلاح طلبی مد نظر ما همان است که حضرت ابی عبدالله در ظهر عاشورا نشان داد و با اقلیت در برابر اکثریت ایستاد و نشان داد همیشه حق با اکثریت صحیح نیست.
بلوکات در ادامه افزود: الحمدلله شما امام حسینی را به عنوان الگو و رهبر اصلاحات می شناسید که برخی از روشنفکران کنار آقای کروبی در برهه ای از زمان ایشان را نه تنها اصلاح طلب نمی داستند بلکه خشونت طلب و فاشیست می دانستند و خشونت کربلا را ناشی از خشونت بدر می دانستند.
بلوکات در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به مقام رییس جمهور در ژنو توهین شد و به وی شئ ای پرتاب شد، گفت: ما افتخار می کنیم که رییس جمهور ما از طرف کسانی مورد هجوم قرار می گیرد که زنان و کودکان بی گناه و اطفال چند ماهه را در غزه به شهادت رساندند و اگر توسط این ها کشته شویم هم افتخار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد