وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اگر رأی کروبی بیشتر از موسوی باشد از او حمایت می‌کنیم

 محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت سخن می‌گفت، با بیان اینکه حکومت‌ها در جهان دو دسته هستند، اظهار داشت:‌ در الگوی حکومت اول، مسائل نظام و منافع آن به عنوان هدف در سیاست خارجه تلقی می‌شود و منافع نظام و مردم با سیاست خارجه هماهنگ است و حقوق مردم در قبال جامعه و همین‌طور قانون اساسی در راستای اهداف آن جامعه باید حرکت کند، همانند تمامی نظام‌های دموکراتیک جهان.

وی افزود: در الگوی دیگر اصل در نظام این است که جامعه و منافع مردم در گرو مقاصد سیاسی سیاسیون باشد و حاکمان به مردم و منافع آنها بی‌تفاوت باشد.
آرمین ادامه داد: تفاوت پیامبران با فیلسوفان در این است که پیامبران باید رسالت خودشان را برای ابلاغ و تبلیغ حقیقت انجام بدهند اما فیلسوفان باید کشف حقیقت کنند و به سوی حقیقت حرکت کرده و مردم را ترویج دهند تا بسوی آن حرکت کنند.
سخنگوی سازمان مجاهدین گفت: یک دیپلمات و یا یک حاکم در سطح عالیه کشور عمل می‌کند و نه می‌تواند فیلسوف باشد و نه یک پیامبر، بلکه وظیفه یک حاکم و یا مسئول این است که رسالت خویش را در خصوص منافع ملی انجام دهد و دغدغه او اثبات و دفاع از منافع ملی است.
آرمین افزود: یک حاکم وظیفه ندارد که به دنبال حقیقت برود و یا حقیقت را کشف کند، چرا که نه پیامبر است و نه یک فیلسوف و باید وظیفه خود را در راستای دفاع از منافع ملی انجام دهد.
وی بیان داشت: حاکم نباید عملکرد خود را با عملکرد یک فیلسوف و یا یک پیامبر مقایسه کند و باید برای اینکه به عملکرد یک حاکم بخواهیم نمره بدهیم، باید به میزان پایبندی به منافع ملی توجه کنیم.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین با بیان اینکه نباید عملکردها را در سیاست خارجی به مواضع حق و باطل تبدیل کنیم، گفت: به عنوان مثال می‌گویند مگر دفاع از حق فلسطین و یا طرح مسئله هولوکاست در دنیا غلط است و یا سخن گفتن در این خصوص مربوط به مواضع منافع ملی ما می‌باشد. در جواب این‌ها باید گفت که اگر دفاع از حق فلسطین حتی اگر واجب باشد نمی‌توان آنرا از موضع سیاست خارجه،‌ حق یا باطل شمرد.
آرمین ادامه داد: اگر زمانی یک کشور به تیتر اول اخبار دنیا تبدیل شود، نباید بگوئیم که آن کشور مواضع خوبی در سیاست خارجه نشان داده است چرا که طالبان، افغانستان و پاکستان زمانی تیتر اول رسانه‌های دنیا بوده‌اند.
وی اضافه کرد: از شدت مواضع منفی دولت‌های بیگانه نیز نمی‌توان نتیجه گرفت که ما مواضع درست یا غلطی اتخاذ کرده‌ایم چرا که زیرا منافع ملت‌ را خودمان تامین می‌کنیم.
سخنگوی سازمان مجاهدین اظهار داشت:‌ دیپلماسی موفق، دیپلماسی است که بر اساس توانایی‌های یک کشور و با احتساب مشکلات مردم و محدودیت‌ها بتواند بهترین راه را با حفظ اصول و مبانی آن کشور اتخاذ کند.
وی با طرح این سئوال که چرا هواپیماربایی در دوران گذشته به یک عرف تبدیل شده بود، اما امروز در عرصه بین‌المللی مورد قبول نیست، گفت: در عرصه بین‌المللی باید سیاست خارجه متغیر باشد چرا که شرایط کشور‌ها در عرصه بین‌المللی در حال تغییر است.
آرمین با بیان اینکه مرد در سیاست خارجی کسی است که بتواند به دو گونه سخن بگوید، افزود: در سیاست خارجه ثبات در سخن با توجه به تغییر شرایط در جهان قابل پذیرفت نیست.
وی اضافه کرد: ما بسیاری از کارهایی را که در 30 سال گذشته می‌توانستیم انجام دهیم، امروز به خاطر حفظ منافع ملی و به خطر افتادن آن نمی‌توانیم انجام دهیم.
آرمین بیان داشت: یک زمانی حرف ما این بود که باید در برنامه هسته‌ای نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و اجازه ندهیم پرونده ما به شورای امنیت ارجاع شود اما آقایان می‌گفتند که پرونده ایران هیچگاه به شورای امنیت ارجاع داده نخواهد شد و پس از اینکه پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شد به آنها گفتیم حالا که پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع شده، اجازه ندهید تا علیه کشور قطعنامه صادر شود.
وی اضافه کرد: در این باره مناظره‌ای را با آقای ترقی داشتم و این مسئله را به وی گفتم اما آقای ترقی گفت که قطعا قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد.
آرمین اضافه کرد: ما می‌گوئیم که ملت ایران حق دارند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند اما این را هم می‌گوئیم که ملت ایران حق دارند اما منافع دیگری همچون ارتباط اقتصادی به دیگر کشورها و اشتغال جوانان کشور را نیز دارند و نمی‌توان به بهانه دفاع از برنامه هسته‌ای، مردم را از حقوق دیگرشان محروم کرد.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اضافه کرد: باید به برخی‌ها که می‌گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و علیه ایران قطعنامه صادر کند، گفت که آمریکا توانست علیه ایران قطعنامه صادر کند.
آرمین ادامه داد: حالا به آنها می‌گوئیم که پرونده ایران را از شورای امنیت خارج کنند چون خارج کردن پرونده ایران از شورای امنیت بدون اجازه آمریکا امکان‌پذیر نیست و آنها مجبور هستند با آمریکا کنار بیایند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین با بیان اینکه معتقد نیستیم 300 میلیارد کسری از بودجه به جیب کسی رفته است، تصریح کرد: به نظرم کمبود 300 میلیارد دلار از توان اقتصادی این کشور نتیجه سیاست‌هایی بوده که دولت نهم در خصوص برنامه هسته‌‌ای اتخاذ کرده است.
وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا دفاع از برنامه هسته‌ای کشور به قیمت محروم شدن از اقتصاد پویا در کشور شده است یا نه گفت: پافشاری در برنامه هسته‌ای کشور تنها برای ایران، ایستادگی در مقابل آمریکا را داشته است و در قبال آن مردم را از حقوق اقتصادی محروم کرده است.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یادآور شد: فن‌آوری هسته‌ای در ایران در دوره نخست‌وزیر آقای میرحسین موسوی شروع شد اما به این دلیل که کشور در شرایط سختی قرار داشت، پیشرفت نکرد.
وی اضافه کرد: فن‌آوری هسته‌ای در دوره دولت آقای خاتمی گسترش زیادی را داشت، به عنوان مثال کارخانه UCF اصفهان در حالی ساخته شد که کمترین حساسیت‌ها از سوی غرب علیه کشور متوجه شد.
آرمین خاطرنشان کرد: اما در دولت نهم پافشاری‌ها در برنامه هسته‌ای منجر شد تا کشورهای بزرگ اقتصادی با ایران قطع رابطه کرده و کشور را تنها بگذارد.
وی اضافه کرد: کشور چین به عنوان تنها متحد اقتصادی ایران درحالی کالاهای خود را به نازلترین قیمت به غرب می‌فرستد که همان‌ کالاها را با بالاترین قیمت به کشور ما صادر می‌کند.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخان خود گفت: در دولت نهم افرادی مثل رامین جهانبگلو، هاله اسفندیاری و یا ملوانان انگلیسی به جرم جاسوسی درحالی دستگری شدند که بعد از فشارهای خارجی‌ها، رأفت اسلامی شامل حالشان شده و شبانه آزاد می‌شوند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین با اشاره به اجلاس دوربان 2 گفت: سخنرانی آقای احمدی‌نژاد در اجلاب دوربان که یک اجلاس ضد نژادپرستی است درحالی اجرا شد که در پایان این اجلاس قطعنامه‌ای با این عنوان تصویب شد که هیچکس نمی‌تواند منکر هولوکاست بشود که این یک خدمت بزرگ از سوی ایران به اسرائیل بود.
وی اضافه کرد: باید پرسید که اسرائیل چقدر می‌توانست هزینه کند تا قطعنامه‌ای در پایان اجلاس دوربان با آن عنوان تصویب شود که به این حد به نفع آنان باشد؟
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین گفت: خدمت ما به اجلاس دوربان این بود که بار دیگر از یک فرصت استفاده کنیم و با یک نطق بسیار طوفانی یک رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم نژادپرست به جهان معرفی کنیم.
آرمین در پاسخ به این سئوال که چرا بعد از تغییر دولت‌ها، سیاست‌های خارجه تغییر نمی‌کند، گفت: سیاست کلی نظام یک اصول و مبانی کلی دارد اما آنچه که مشخص است در سیاست‌های خارجه، رئیس قوه مقننه، مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام که اعضای شورای امنیت ملی را تشخیص می‌دهند سیاست‌های خارجه را تعیین می‌کنند که تبعا این سیاست‌ها به تصویب مقام رهبری نیز می‌رسد.
وی اضافه کرد: اگر رئیس قوه مقننه و مجریه در این حالت طرفدار سوپر رادیکال باشند نمی‌توان انتظار داشت که سیاست‌های ما همانند دوره اصلاحات با جهان باشد.
آرمین در پاسخ به این سئوال که چرا سازمان مجاهدین از میرحسین موسوی حمایت کرده است، تصریح کرد: سازمان مجاهدین به دنبال تغییر در کشور است و در همین راستا به دنبال کاندیدی رفت که می‌دانست بیشترین آرای مثبت و کمترین آرای منفی را در بین مردم دارد.
وی اضافه کرد: ما اگر هر روزی که بفهمیم آقای کروبی آرای بیشتر از موسوی دارد قطعا به سوی وی رفته و از ایشان حمایت خواهیم کرد اما آن چیز که برای ما مهم است تغییر در راس قوه مجریه کشور است.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین بیان داشت: ما در سال 75 ابتدا به سراغ آقای موسوی رفتیم و زمانی که ایشان به صحنه نیامدند از آقای خاتمی حمایت کردیم و زمانی که حضور آقای خاتمی را در صحنه مطلوب دیدیم در دوره بعدی نیز از وی حمایت کردیم.
آرمین تصریح کرد: در سال 84 قبل از اینکه به سراغ آقای معین برویم برای چندمین بار از آقای موسوی خواستیم تا در انتخابات شرکت کند چون اعتقاد آقای معین هم این بود که آقای میرحسین موسوی در سال 84 حاضر شود.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا آقای میرحسین موسوی می‌گوید اصلاح‌طلب پایبند به اصول هستم و چرا موسوی خود را اصولگرا معرفی می‌کند، بیان داشت: هیچگاه اصلاح‌طلبان ادعا نکردند که می‌خواهیم از اصول انقلاب عبور کنیم و همواره شعار اصلاح‌طلبان بازگشت به اصولی بوده است که اصولگرایان از آن عبور کرده بودند.
وی اضافه کرد: کسانی که امروز ادعای اصولگرایی در کشور را دارند نه تنها به دنبال اصول انقلاب نیستند بلکه به دنبال قدرت هستند.
آرمین در پاسخ به این سئوال که چه تفاوتی بین اصلاح‌طلبان و موسوی وجود دارد، گفت:‌ تنها تفاوتی که ممکن است بین اصلاح‌طلبان و موسوی باشد این است که هیچکس در پایبندی موسوی به ارزش‌های انقلاب اسلامی تردید ندارد و به همین دلیل کسی تاکنون وی را به عبور از ارزش‌های اسلامی متهم نکردند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موسوی به دستور کسی به صحنه انتخابات آمده است یا نه، اظهار داشت: اگر می‌خواهید بدانید که موسوی به دستور کسی به صحنه آمده است یا نه، باید نگاهی به روزنامه کیهان بیندازید و آنوقت متوجه می‌شوید که آقای موسوی مورد حمایت قدرت طلبان و مراکز قدرت در کشور نیست.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حمایت سازمان مجاهدین از میرحسین موسوی به دلیل سهم‌خواهی است و اگر اینگونه نیست چرا سازمان مجاهدین از آقای کروبی حمایت می‌کند، یادآور شد: سازمان مجاهدین در زمانی که از آقای خاتمی حمایت کرد هیچگونه سهمی نه از ایشان خواست و نه آقای خاتمی به سازمان مجاهدین داد و تنها پستی که سازمان مجاهدین در کشور داشت حضور دو نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده است که آن هم بدون حمایت مستقیم آقای خاتمی بوده است.
وی اضافه کرد: ما از آقای موسوی حمایت می‌کنیم چون کشور را در شرایط بحرانی‌ می‌بینیم و هیچگاه به دنبال سهم‌خواهی و یا حضور در کابینه وی نبوده و نیستیم.
سخنگوی سازمان مجاهدین در پاسخ به این سئوال که آیا این تحلیل را که سازمان مجاهدین به این دلیل به سراغ آقای کروبی نرفت چون در صورت پیروزی وی، به دلیل وجود حزب اعتماد ملی به کسی سهم داده نمی‌شد و سازمان مجاهدین نیز نمی‌تواند سهمی بگیرد را قبول دارید یا نه، گفت: کسانی که این سئوال را طرح می‌کنند تحلیل درستی از وضعیت کشور ندارند، آیا آقایان قوچانی، کرباسچی، نجفی و یا خانم جمیله کدیور عضو حزب اعتماد ملی هستند که شما می‌گویید که آقای کروبی برای کابینه‌اش از حزب اعتماد ملی استفاده خواهد کرد ؟
وی اضافه کرد: اصلی‌ترین اعضای کابینه آقای کروبی را کسانی در دست دارند که عضو حزب اعتماد ملی نیستند.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بیان داشت: آقای موسوی با صراحت از سازمان مجاهدین دفاع کرده است و در پاسخ سوالی مبنی بر عدم مشروع دانستن این سازمان توسط جامعه مدرسین گفته است که جامعه مدرسین بی خود می‌گوید و آنها بیانیه سیاسی می‌دهند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی از اصولگرایان از میرحسین موسوی حمایت می‌کنند، ابراز داشت: به نظر من وضعیت کشور به گونه‌ای پیش رفته است که نگرانی از وضعیت آن تنها شامل اصلاح‌طلبان نبوده و به برخی از جریان اصولگرایان نیز نگران آینده کشور هستند.
وی اضافه کرد: قبل از اینکه آقای موسوی کاندیدا شود عده‌ای از اصولگرایان برای ما پیام پنهانی می‌فرستادند و تاکید می‌کردند که سریع‌تر آقای خاتمی را به صحنه بیاورید چون ما نمی‌توانیم کاندیدای دیگری جز آقای احمدی‌نژاد را مطرح کنیم و دستمان برای معرفی کاندید دیگر بسته است و شما با مطرح کردن آقای خاتمی و به صحنه آوردن وی، نتیجه انتخابات را به نفع اصلاح‌طلبان رقم بزنید.
آرمین بیان داشت: شما ببینید که چرا آقای ناطق نوری و عسگراولادی دولت ائتلافی را مطرح می‌کنند و با فشارهای اعمال شده مجبور می‌شوند از احمدی‌نژاد حمایت کنند؟ درحالی که آقای ناطق نوری هنوز از رئیس جمهور فعلی حمایت نکرده است و این نشان می‌دهد که برخی اصولگرایان نیز نگران آینده کشور هستند.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین با بیان این نکته که در انتخابات 76 ، 70 درصد شهرک شهید محلاتی سپاه پاسداران به آقای خاتمی رای داده‌اند، گفت: ما با افتخار می‌گوئیم که بخشی از اصولگرایان و پاسداران ما آقای خاتمی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند و ما بر همین اساس از حمایت اصولگرایان از موسوی استقبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: امروز با توجه به اینکه آقای موسوی در صحنه حاضر شده است نمی‌دانم اصولگرایان چه دردی دارند که از ایشان حمایت نمی‌کنند، افزود: کسانی که از موسوی حمایت نمی‌کنند آن دسته از اصولگرایانی هستند که به دنبال قدرت بوده و تنها به این دلیل که بر اصلاح‌طلبان از میرحسین موسوی حمایت می‌کنند، حمایت خود را از موسوی قطع کرد‌ه‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد