وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اعلام حمایت محسن مخملباف از میرحسین موسوی

محسن مخملباف فیلمساز نام آشنای سینمای ایران و یکی از پایه گذاران حوزه هنری سازمان تبلیغات که این روزها به همراه خانواده سینمایی خود در خارج از ایران به تولید آثار سینمایی مشغول است؛

با انتشار یادداشتی حمایت خود را از مهندس میرحسین موسوی اعلام کرده است. مخملباف که سال های نخست انقلاب همراه نخست وزیر دوران جنگ در روزنامه «جمهوری اسلامی» فعالیت می کرد؛ در این یادداشت که توسط سایت «یاری» منتشر شده به روایت افکار و اندیشه های میرحسین موسوی پرداخته است. کارگردان «توبه نصوح» درباره انتخاب مهندس موسوی گفته است: «موسوی با آنکه شخصاً و قلباً مسلمان و مومن است، اما دین او، دکان کسب او نیست و در مقام یک نخست وزیر، یک شخصیت ملی است. من در همان سال ها از دهان خودش شنیدم که در جواب متعصبی گفت: من شخصاً مسلمانم اما نخست وزیر ارمنی ها و اقلیت ها هم هستم. من وقتی نخست وزیرم، باید به منافع یک ملت بیندیشم و نه به منافع دار و دسته و صنف و هم مرام خودم.» او گفته است: «مطمئن هستم اگر مهندس موسوی رای بیاورد، هم اوضاع اقتصادی وهم اوضاع فرهنگی و هنری ایران بهتر از 4 ساله گذشته خواهد شد و منش او تنش های بین المللی را تخفیف خواهد داد. او هم تجربه درازمدت کار عملی را در مقام یک نخست وزیر دارد و هم فرصت کافی برای در حاشیه نشستن و اندیشیدن به راه حل مشکلات را.»

مخملباف که یکی از فیلمسازانی است که در شکل گیری سینمای جدید ایران که نگاه جهانی را به کشورمان معطوف کرده نقش داشته، گفته است: «از صمیم قلب می گویم اگر آقای موسوی نبود و حمایت هایی که از داشتن یک سینمای ملی و بین المللی کرد، امروزه ما صاحب این سینمای بلندآوازه در سطح جهان نبودیم. مهندس انوار و مهندس بهشتی در احیای سینمای ما نقش بنیادی داشتند اما بدون حمایت همه جانبه مهندس موسوی و پیگیری او این کار عملی نمی شد.»

او نامه خود را خطاب به میرحسین با ذکر خاطره ای از دوره انتخابات ریاست جمهوری هفتم آغاز کرده است و آورده است: «منتقدین خاتمی صفر و صدی ها بودند. آنها می گفتند چون خاتمی ما را به صد درصد خواسته هایمان نرساند، پس به هیچ درد نمی خورد. آنها چون به صدی که می خواستند در دوره خاتمی نرسیدند، پس انتخابات را تحریم کردند و به موقعیت صفر احمدی نژادی در چهار سال گذشته رسیدند. اکنون دوباره یک فرصت دیگر است که می تواند بر تاریخ ایران، حداقل چهار سال و حداکثر خدا می داند تا کی اثر کند.»

مخملباف خطاب به آنهایی که در انتخابات نهم مشارکت نکردند نیز گفته است: «احمدی نژاد از رای هایی که به صندوق ریخته شد، بر سر کار نیامد. او از فرصت رای هایی که من و تو به صندوق نریختیم، پیدایش شد. آمار نشان می دهد ماهایی که در دور دوم قهر کردیم و پای صندوق ها نرفتیم، تعدادمان از آنها که به احمدی نژاد رای دادند، بیشتر بود.»

کارگردان «عروسی خوبان» در بخش دیگری از نامه خود با بیان اینکه «می گویند ملت ها مثل آدم ها هر کدام خصلتی دارند»، درباره ملت ایران گفته است: «ملت ایران با آنکه ظاهر مدرنی دارد و با پول نفت ابزار زندگی مدرن را هم فراهم کرده اما عقلش سنتی است. ابزار مدرن را دارد اما فرهنگ استفاده از آن را ندارد. خوشبختانه بلد است از کامپیوتر و هواپیما و مترو برای زندگی بهتر استفاده کند اما هنوز بلد نیست از صندوق رای، برای تغییر سرنوشتش استفاده کند. حداقل می شود گفت ایرانی در جزئیات مدرن شده و در کلیات هنوز سنتی است اما روزی تغییر سرنوشت با صندوق رای را هم یاد می گیرد.»

مخملباف بیان کرد «برای من آقایان موسوی و کروبی هر دو ایده آلند و هر دو آنها را از نزدیک می شناسم.» وی ضمن تقدیر از اندیشه و عملکرد کروبی افزوده است انتخابش در نهایت میرحسین است. مخملباف همچنین اقتصاد دوره جنگ تحمیلی و چهار سال اخیر را مورد مقایسه قرار داده و گفته است: «دوره مهندس موسوی یک جنگ تمام عیار همه جانبه در وسیع ترین ابعادش بر این ملت حاکم بود اما نسل ما به خوبی به یاد دارد که با سیاست های اقتصادی او در بدترین شرایط تحریم اقتصادی، ما حتی دچار 10 درصد تورم و گرانی دوران احمدی نژاد هم نشدیم. در حالی که در چهار سال احمدی نژاد، ما نه تنها جنگ نداشتیم که بارها و بارها پول بیشتری از فروش نفت به دست آوردیم اما با این حال با این تورم و گرانی بی سابقه روبه رو هستیم.»

فیلمساز نام آشنای ایرانی موسوی را مانند سیدمحمد خاتمی باعث اعتبار منصب ریاست جمهوری دانسته ولی گفته: «او با آنکه مناسب این صندلی است اما به آن بی میل است. مهندس از نشستن روی این صندلی به هیجان نمی آید که تا چهار سال بعد از خودش از معجزه ای که او را روی این صندلی نشانده حرف بزند. 20 سال کنار کشیدن او بهترین دلیل برای بی میلی او به قدرت است. به او رای بدهند، خدمتش را می کند. ندهند، مسوولیت را از دوشش برداشته اند و او سرگرم هنرش می شود.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد