وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دلیل انصراف رضایی در انتخابات گذشته

محسن رضایی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خمین افزود: اما در این دوره احساس می‌کنم برخی مشکلات، کشور را به مرحله خطرناکی رسانده است و باید جلوی آن گرفته شود بنابراین با حضور در صحنه تلاش کردم با ارائه برنامه‌ها و اهداف از پیش طراحی شده کشور را به سمت مناسبی هدایت کنم.


وی انتخابات گذشته را به انتخابات شورای شهر تشبیه کرد و گفت: وجود هشت نامزد در انتخابات گذشته سبب شده بود مردم نتوانند بهترین گزینه را برای انتخابات خود در ریاست‌جمهوری انتخاب کنند که این موضوع سبب شد تا برای کاهش دغدغه مردم در انتخاب از صحنه کناره‌گیری کنم.

رضایی گفت: اینکه بگوییم جوانان برای مسئولان کشور دغدغه هستند، حرف درستی نیست بلکه باید از این قشر در اداره امور کشور استفاده شود تا نواقص کشور در بخش‌های مختلف جبران شود.

وی ادامه داد: با وجود شعارهای بسیار در خصوص بها دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف و نیز توجه به این قشر تاکنون نگاه مناسبی به نسل جوان کشور صورت نگرفته است و این مباحث تنها در حد شعار باقیمانده که می‌طلبد با اقدامات عملی از نیروی جوان کشور به عنوان معجزه نظام بیش از گذشته استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تبعیض میان دانشگاه‌ها باید از میان برود، تصریح کرد: نباید در دانشگاه آزاد مسائلی به وجود بیاید که در دانشگاه‌های دیگر وجود ندارد و باید به دانشگاه آزاد با دیدی غیردولتی و مانند دیگر دانشگاه‌ها نگریسته شود.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد که در نقاط مختلف کشور در این دانشگاه به علم‌آموزی و ارائه دانش به دانشجویان می‌پردازند باید از تبعیض علمی فاصله بگیرند و در دانشگاه آزاد تبعیض علمی محو شود.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌های دولت آینده وی انتقال قدرت از نسل اول به نسل سوم کشور است، گفت: باید با وجود انگیزه‌ها و استعدادهای موجود در نیروی جوان کشور مسئولیت را از نسل اول انقلاب به نسل‌های دوم و سوم کشور منتقل کرد تا این نسل‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی زمینه را برای خدمت هر چه بیشتر به کشور فراهم کنند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص علل کناره‌گیری وی از دوره نهم انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: علت کناره‌گیری‌ام از انتخابات دوره گذشته اعتراض به آرایش سیاسی و نحوه مدیریت انتخابات بود، چرا که معتقد بودم شفافیت لازم برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری دور نهم وجود نداشت.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص موضع وی در قبال مسائل هسته‌ای کشور و اینکه وی تا چه میزان در این خصوص ثابت‌قدم خواهد بود، گفت: در دولت احمدی‌نژاد زحمات بسیاری برای به ثمر رسیدن پرونده هسته‌ای کشور صورت گرفته است اما معتقدم به تنهایی نمی‌توان پرونده هسته‌ای کشور را به سرانجام رساند.

رضایی افزود: سیاست‌های دولت آتی من این‌گونه خواهد بود که پرونده هسته‌ای با همکاری کشورهای منطقه و نیز سایر کشورهای جهان در قالب کنسرسیومی به مرحله اجرای درآید، ضمن اینکه در غنی‌سازی نیز با همکاری این کشورها به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که تبعات منفی برای کشور ایجاد نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در دوره لاریجانی فعالیت مناسبی برای اجرایی کردن این پروژه در حال انجام بود و مسیر کار به خوبی پیش می‌رفت اما این روند ادامه نیافت و تلاش خواهم کرد در دولت آینده، این مسیر را ادامه دهم.

وی در پاسخ به سوالی درباره خدمت سربازی نیز گفت: مسائل سربازی از حدود اختیارات مقام معظم رهبری است ولی می‌کوشم با ارائه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و فرماندهی کل قوا خدمت سربازی را برای یک سال اجباری و مابقی آن به‌صورت سربازی حرفه‌ای در قالب خدمت سه تا پنج ساله به‌صورت اختیاری و با حقوق و مزایای شغلی به تصویب برسانم تا هر کس که علاقه‌مند به انجام خدمت سربازی به‌صورت حرفه‌ای داشته باشد بتواند از مزایای خدمت سربازی به صورت شغل بهره‌مند شود.

رضایی با بیان اینکه دولت مردمی، دولتی است که منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهد، ادامه داد: این که شعار دولت مردم‌مدار سر دهیم ولی در اداره امور مردم را سهیم نکنیم، نمی‌تواند حرف درستی در مردم‌مداری دولت باشد بلکه باید در ارائه مسئولیت‌ها به مردم به صورت عملی و به دور از هرگونه شعار زدگی اقدام کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویت اول دولت آینده خاطر‌نشان کرد: حل مسائل و مشکلات اقتصادی و در بعد سیاست خارجی برقراری تعامل و ارتباط سازنده با دیگر کشورهاست که خواهم کوشید با تدوین استراتژی بلند‌مدت در این ابعاد به خواسته‌های نسل جوان و دیگر اقشار جامعه در این خصوص جامه عمل بپوشانم.

رضایی تفکر نظامی را در دولت آینده خود بدون جایگاه دانست و گفت: اینکه عده‌ای نظامی را در اداره امور کشور ببریم و ادعا کنیم از روحیه و تفکر بسیجی در اداره امور کشور استفاده می‌کنیم حرف درستی نیست، چرا که هنگامی می‌توانیم چنین ادعایی را مطرح کنیم که راه، روش و سیره امام و شهدا به‌صورت عملی و نه در شعار در اجرای برنامه‌ها و اهداف به کار برده شود نه اینکه از افراد و ایثارگران سو استفاده‌های سیاسی صورت دهیم.

وی در خصوص موضع وی در قبال دانشجویان ستاره‌دار، نظارت استصوابی و حقوق شهروندی گفت: از جمله کسانی هستم که مدافع حقوق شهروندان در قالب قوانین و مقررات کشور هستم و در این راستا در دولت آینده خود قانون جامع حقوق شهروندی را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد.

به گفته وی در این قانون دانشجوی ستاره‌دار وجود نخواهد داشت و تمام فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه بدون هیچ‌گونه محدودیت و تحت تعقیب قرار دادن دانشجویان خواهد بود و اجازه هر گونه محدودیت در دانشگاه از سوی افراد گرفته خواهد شد.

وی گفت: به‌صورت تمام قد از آزادی‌های مدنی در چارچوب اصول و قوانین کشور دفاع خواهم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نظارت استصوابی نیز گفت: در برخی از موارد قیچی شورای نگهبان بسیار تیزتر بوده است به گونه‌ای که گاه برخی از نیروهای خودی نیز به دلیل تیز بودن این قیچی رد صلاحیت شده‌اند که این تیزی باید گرفته شود تا نشاط و شور انتخاباتی در جامعه و حضور همه سلایق در انتخابات امکان داشته باشد.

وی گفت: نظارت شورای نگهبان نباید به گونه‌ای باشد که برای نظام دغدغه‌ای ایجاد کند.

رضایی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص اینکه آیا علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی وی را مکلف به حضور در انتخابات برای شکستن آرای احمدی‌نژاد کرده است، با رد آن گفت: مگر در کشور بیکار بوده‌ام که هاشمی رفسنجانی چنین درخواستی را از من کرده باشد.

رضایی افزود: به غیر از رهبری به کسی اجازه نخواهم داد، استقلال رای و نظر من را مورد خدشه قرار دهد و از هیچ کس در این زمینه خط نمی‌گیرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد