وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مناظره روسای ستاد انتخابات احمدی نژاد و موسوی در کرمانشاه

استان کرمانشاه - مناظره روسای ستادهای انتخاباتی دکتر احمدی نژاد و مهندس موسوی در استان کرمانشاه در محل سالن اجتماعات دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

مناظره روسای ستادهای انتخاباتی دکتر احمدی نژاد و مهندس موسوی در استان کرمانشاه در محل سالن اجتماعات دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد. 
در این جلسه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، دکتر علی سلیمی بعنوان رییس ستاد انتخابات مهندس موسوی و بهروز همتی بعنوان رییس ستاد انتخابات دکتر احمدی نژاد به دفاع از برنامه های کاندید مورد حمایت خود پرداختند.
در ابتدا سلیمی با بیان اینکه طی این چهار ساله بسیاری از عرصه های ما آسیب جدی دیده، گفت: یکی از این عرصه ها عرصه فرهنگ است. بر خلاف گفته اصولگرایان که عنوان می کنند در دوران اصلاحات عرصه فرهنگ آسیب دید، ولی معتقدم در این چهار سال عرصه فرهنگ ما آسیب جدی دیده است.
وی افزود: در این سالها دو حادثه دردناک در این کشور رخ داد که عرصه فرهنگ را زخمی کرد، اولین حادثه برخورد با فرهنگیان و معلمان بود که به واقع فرهنگ کشور را زخمی کرد، دومین حادثه نیز رواج دروغگویی در این سالها در کشور و از بین رفتن قبح آن بود.
همتی نیز با بیان اینکه نه خود دکتر احمدی نژاد و نه هواداران وی بر این اعتقادند که دولت خالی از عیب و نقص است، گفت: اما معتقدیم در مقایسه با دیگر دولتها معایب این دولت کمتر و محاسن آن بیشتر است.
وی ادامه داد: در پایگاه و جایگاه قدرت جابجایی هایی صورت گرفته و آخرین پایگاه قدرت، علم و دانش و فناوری است و به نظر می رسد تا آینده دور معیار تقسیم بندی کشورها بر اساس معیار تندی و کندی در تولید علم و دانش باشد، ما نیز اگر می خواهیم در دنیا سربلند به حرکتمان ادامه دهیم چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم.
همتی با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در عرصه فناوری هسته ای طی چهار سال اخیر، عنوان کرد: غرب می داند هدف ما سلاح هسته ای نیست، نگرانی غرب از پیشرفت های علمی ماست. یکی از معیاب دولت گذشته عقب نشینی در برابر فشارهای استکبار از مواضع بدست آمده در بحث هسته ای توسط جوانان ما بود، اما در دولت آقای احمدی نژاد مقابل خواسته های استکبار ایستادیم و بر خلاف روند گذشته ما دو قدم به جلو رفتیم و آنها چهار قدم عقب آمدند.
سلیمی نیز در پاسخ گفت: غنی سازی کار امروز ما نیست و به تلاش های 30 سال گذشته و حتی پیش از پیروزی انقلاب بر می گردد، مصادره این تلاش ها برای یک دولت بی انصافی است.
وی افزود: در دولت اصلاحات کسی عقیده نداشت که از این حق خود دست برداریم، بلکه بحث بر سر این بود که با هزینه کم و آرام این برنامه را پیش ببریم، بحث این بود که هزینه آن چقدر باشد.
سلیمی ادامه داد: متاسفانه امروز در چهان پدیده هایی را مطرح کرده ایم که جز هزینه برای ما چیزی نداشته است، بعنوان مثال بحث هلوکاست و اینکه چند نفر در این ماجرا کشته شدند چه نفعی برای ما داشت که اینقدر برای آن هزینه کرده ایم.
همتی در این خصوص اظهارداشت: غرب و صهیونیزم هلوکاست را بهانه ای برای سرکوب مسلمانان، برپایی اسرائیل بزرگ، کشتار مسلمانان و حمله به لبنان قرار داده اند، چه ایرادی دارد که به آن علامت سئوال وارد کنیم.
سلیمی در پاسخ به این سئوال دانشجویان که برنامه اقتصادی کاندیدای مورد حمایت شما (مهندس موسوی) چیست، گفت: اقتصاد کشور در این سالها آسیب جدی دیده و حتی افراد بی طرف نیز به این موضوع اذعان دارند، امروز مشخص نیست حدود 300 میلیون دلار درآمد نفتی کشور در این سالها کجاها خرج شده و کسی نمی داند موجودی حساب ذخیره ارزی ما چقدر است، مهندس موسوی اعتقاد دارد در عرصه اقتصاد باید شفاف سازی مالی داشته باشیم.
وی همچنین از آنچه که تصمیمات غیر کارشناسی می نامید انتقاد کرد و گفت: دولت در سفرهای استانی هر 90 ثانیه یک مصوبه داشته که نشان دهنده غیر کارشناسی بودن این تصمیمات است، ده ها شورا از جمله شورای پول و اعتبار را یک شبه منحل می کند.
وی افزود: مهندس موسوی معتقد است کشور باید به یک عقلانیت برگردد.
همتی هم با بیان اینکه متاسفانه برخی ها فقط ضعف ها را می بینند و با بی انصافی از کنار خدمات بزرگ دولت می گذرند، گفت: اقتصاد ما بدلیل مسائل مختلفی اقتصادی بیمار است و این مشکلات از گذشته وجود داشته است، در دولت های گذشته تنها با مسکن دردهای اقتصادی را تسکین می دادند، اما آقای احمدی نژاد با شجاعت قصد جراحی دارد، البته جراحی درد دارد اما امید به بهبود هست. احمدی نژاد این هدف را پیش گرفته، اما واقعا شرایط برایش مهیا نبود.
وی هدفمند کردن یارانه ها را از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد ایران دانست و گفت: احمدی نژاد شجاعت انجام این کار را دارد.
همتی در خصوص مصوبات سفرهای استانی دولت نیز اظهار داشت: از سه ماه پیش از انجام سفر روی این مصوبات کار می شود و اینگونه نیست که سریعا تصمیم گیری شود.
سلیمی هم پاسخ داد: هدفمند کردن یارانه ها حرف خوبی است، اما با چه مکانیزمی. ما هم می دانیم اقتصاد کشور بیمار است و این از گذشته نیز وجود داشته، اما در سیستمی که تدبیر نشود این بیماری حادتر می شود. معتقدیم اولین قدم برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور شفافیت است، در یک فضای رانتی وضع به سمت بهبود نمی رود.
همتی ادامه داد: در دولت آقای خاتمی گفته می شد هر 9 دقیقه یک توطئه برای دولت ایجاد کرده اند و امروز هم برای ضربه زدن به این دولت می گویند دولت هر 9 ثانیه یک مصوبه داشته، اینها دیگر جایگاهی ندارد، امروز نیاز جامعه شبهه افکنی نیست، سطح شعور مردم آنقدر بالا رفته که جز با استدلال و منطق حرفی را نمی پذیرند.
وی افزود: آمار مراجع رسمی نشان می دهد طی این چهار سال نرخ بیکاری کشور دو درصد کاهش یافته و از 2/13 درصد به 2/11 درصد رسیده است.
سلیمی در خصوص آزادی بیان نیز گفت: ما برای این انقلاب کرده ایم که کسی به جرم عقیده اش مجازات نشود. باید بتوان در خصوص همه موارد نقد کرد. آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی احزاب و ... باید وجود داشته باشد، اما اگر این فضا را ببندیم درست نیست.
همتی نیز با بیان اینکه ما معتقد به چارچوب قانون اساسی هستیم، افزود: نباید اجازه داد هر فکر مسمومی در جامعه ترویج شود، این آزادی بیان نیست. شاهد بودیم در روزنامه های دوم خردادی حتی حادثه عاشورا را نیز زیر سئوال بردند، این مخل مبانی اسلام است و باید با آن برخورد شود.
وی افزود: مبانی ما برای آزادی بیان آن چیزی است که مصرح در قانون اساسی آمده و تفسیر آن نیز برعهده ما نیست.
سلیمی در خصوص رابطه با آمریکا هم گفت: معقتدم یکی از خدمت های بزرگ آقای احمدی نژاد این بود که تابو مذاکره با آمریکا راشکست. در دولت گذشته شاهد بودیم که حتی صحبت از این موضوع نوعی گناه تلقی می شد. مگر مذاکره به معنای تسلیم شدن است، می توان مذاکره کرد و امتیاز نداد.
همتی نیز با بیان اینکه ما بجز رژیم صهیونیستی با هیچ دولت دیگری مشکل برقراری ارتباط عزتمندانه نداریم، گفت: آماده ایم با آمریکا رابطه برقرار کنیم، اما با حفظ استقلال و هویت ایرانی و اسلامیمان و بدون دادن هیچ باجی.
همتی در پاسخ به این سئوال که چرا در دولت احمدی نژاد فعالیت انجمن اسلامی به حالت تعلیق درآمد، گفت: برای رشد و تعالی نیازمند آرامش هستیم، متاسفانه در دوران اصلاحات دانشگاه ها به مکانی برای اغتشاش و درگیری تبدیل شده بودند و هر روز شاهد ایجاد بحران در دانشگاه ها بودیم، بگونه ای که در آستانه امتحانات به تعطیلی کشیده می شدند، اما اکنون فضای آرامی بر دانشگاه های ما حاکم شده است.
به گزارش ایسنا، سلیمی در پاسخ به این سئوال که آیا تمام مشکلات به دوران احمدی نژاد بر می گردد گفت: ما نیز این را نمی گوییم، اما در این دولت مشکلات بیشتر شده است، ضمن اینکه باید توجه داشت که در این دولت درآمد افسانه ای از محل فروش نفت داشته ایم، بگونه ای که یک سوم کل درآمد نفت کشور از ابتدا تا امروز بوده است.
همتی در پاسخ به این سئوال که چرا در دولت احمدی نژاد تردید در خصوص نام خلیج فارس افزایش یافته و آیا این معنی اقتدار ملی است، گفت: حضور مقتدرانه ما در عرصه های جهانی دشمنان را واداشته تا از طریق بحث مسائل اینچنین بخواهند ما را مشغول کنند، البته اینها کف روی آب است و می گذرد.

طبق اعلام مجری برنامه از اسفندیار ذاکری رییس ستاد انتخابات کروبی در استان کرمانشاه نیز جهت شرکت در این مناظره دعوت شده بود که ایشان حضور نداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد