وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

یا مرگ یا شیخ!

پس از این که میرحسین موسوی خاتمی را از صحنه انتخابات بیرون کرد.تعداد زیادی از مشهورترین اصلاح طلبان به سمت کروبی رفتند.بخشی از دانشجویان دگراندیش دانشگاه ما(شیراز) هم پس از مدت کوتاهی حمایت از میرحسین به سمت کروبی رفتند.کسانی که اکثرا" پرونده کمیته انضباطی و تعلیق و... دارند.به قول یکی از آشنایان لیبرال من "هر اصلاح طلبی که سرش به تنش می ارزد از کروبی حمایت می کند."

"یا مرگ یا شیخ" این شعاری بود که یکی از همین دانشجویان در حاشیه سخنرانی عباس عبدی در مراسم افتتاح ستاد کروبی در شیراز بیان کرد.البته او این شعار را بیشتر برای تفنن ابراز کرد.دلایل چرخش آنها به سمت کروبی و حمایت آنها از شیخ را جویا شدیم.دلایل بدین شرح آورده شد:(این نکته هم قابل ذکر است که خودشان این مطلب را تایپ کردند!)

1. علی رغم ضعف های شخصی و سیاسی شیخ او تیم کارآمدی را بدور خور جمع کرده است. تکنوکرات های مستقل از جریانات سیاسی که علی رغم حمایت خاتمی از موسوی دست به انتخابی قابل دفاع زده اند. حضور چهره های برجسته تکنوکرات مانند کرباسچی و نجفی به معنای حضور تیم آنان در تیم اقتصادی کروبی خواهد بود. طرح سهام نفت از سوی اقتصاد دان راست گرا(نیلی-واضع طرح صندوق ذخیره ارزی و نگارنده برنامه مسکوت چهارم توسعه-) طرحی قابل تامل برای وابسته نمودن حکومت به مردم است. به طور کلی اشاره به تیم مناسب اقتصادی کروبی تا حدی نسبت به رای دادن به وی رای دهنده را اقناع می کند.

2. شعارهای سیاسی کروبی دقیقا در تضاد با خط قرمزهای قدرت قرار دارد. دیدار با فعالین رادیکال دانشجویی و فعالین زن و کارگری و نیز قول استفاده از زنان در کابینه و نیز اقلیت های مذهبی همخواهی منطقی لازم را با شعارهای اصلاح طلبانه که با حمایت اصلباح طلبان از موسوی در حال استحاله هستند دارا ست. از بعد سیاسی کروبی در حال حاضر در قامت یک اصلاح طلب پا به عرصه انتخابات گذاشته است. فضای باز سیاسی نه یک شعار که برای شیخ یک نیاز است. درگیری های سیاسی شیخ با اصلاح طلبان طرفدار خاتمی موجب ضعف شیخ در برخورد با نهادهای ضد دموکراتیک قدرت است و استفاده از نیروهای جامعه مدنی و حمایت از آنان در برابر بزخوردهای قضایی(چنان که شیخ پیش از این نشان داده است که از آن واهمه ای ندارد) تنها منبع قابل اعتنای شیخ برای بقا در عرصه قدرت است. به واقع شیخ به تقویت جامعه مدنی نیاز دارد.

3. شیخ علاوه بر این توان طرح برخی از مسائل غیر قابل طرح از جمله جابجایی آرا انتخاباتی و آشکار کردن رسمی آن در جامعه را داشته است. وی می تواند با تعامل نسبتا مقتدرانه با نهادهای قدرت با حمایت از جامعه مدنی به تقویت فرهن وامان نقش آفرینی مردم در عرصه سیاسی کمک نماید. جدا از اینکه همه می دانیم برخی از مسائل مانند سیاست خارجی در حوزه تصمیم گیری تابع چه مسائلی است.

4. حفظ رویکرد توسعه متوازن سیاسی و اقتصادی می توتند به مهار بحران های پیش رو یاری رسانده و کشور را متحمل هزینه های کمتری بنماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد