وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مرعشی از طراحی یک کمیته انتخاباتی پرده برداشت

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و یکی از حامیان میرحسین موسوی از طراحی یک کمیته انتخاباتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرعشی روز پنجشنبه در نشست خبری که به منظور هم اندیشی حامیان میرحسین موسوی در خانه کشاورز تهران برگزار شد، گفت: که این کمیته یا ستاد هماهنگی شامل خبرنگاران، مدیران مسئول، صاحبان سایت‌ها و وبلاگ نویس‌ها خواهد بود و اینها باید پشتیبانی اطلاعاتی شوند یعنی اینکه مواد خام با هدف طراحی به آنها داده شود.

وی گفت: با سفرهایی که به حدود ‪ ۹‬استان کشور از بندرعباس تا گرگان و از تبریز تا کرمان داشتم، برداشت من از فضای سیاسی حاکم بر انتخابات مثبت است.

مرعشی افزود: ما فکر می‌کردیم حضور نسل جوان(برای طرفداری از میرحسین) یکی از مشکلات ما باشد اما فضای دانشگاه‌ها پرشورتر از حدی است که انتظار داشتیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: این نسبت اکنون ‪ ۸۰‬به ‪ ۲۰‬است و با وجودی که گاهی بسیج در دانشگاه‌ها با این مسئله مقابله می‌کند، اما تاثیر آن بیشتر منفی است.

مرعشی گفت: ما تاکنون دو گام برای انتخابات برداشته‌ایم و برای موفقیت تنها یک خیز لازم است. گام نخست تعیین نامزد بود که از آن عبور کردیم، گام دوم حضور جوانان بود و اکنون
که حدود چهار هفته مانده به انتخابات باید خیز سوم را هم برداریم.

وی افزود: برای برداشتن خیز سوم، یک کمیته و یا ستاد هماهنگی حرفه‌ای از خبرنگاران، مدیران مسئول، صاحبان سایت‌ها و وبلاگ نویس‌ها تشکیل شود و اینها پشتیبانی اطلاعاتی شوند یعنی اینکه مواد خام با هدف طراحی برای آگاه سازی مردم به آنها داده شود و بگویند برنامه‌های میرحسین موسوی چیست.

مرعشی گفت: یک توافق به لحاظ حرفه‌ای لازم است و در این حدود یک ماهه، همه روزنامه‌ها و سایت‌ها که خبری را تولید می‌کنند از طریق این ستاد یا کمیته به صورت مشترک در اختیار همه از جمله روزنامه‌های محلی قرار گیرد تا از آن برای آگاهی مردم از روند فعالیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: دراین چهار هفته باقی مانده لازم است هشت موضوع نفی‌ای و اثباتی برای رسانه‌ها درنظر گرفته شود و هر هفته روی ‪ ۲‬موضوع آن کار شود.

مثلا اگر موضوع تورم و فشارهای وارده بر مردم بود همه رسانه‌ها و سایت ها و ... در این چهار هفته بر روی این موضوع کار کنند و دراین مدت باقی مانده، رقابت‌های حرفه‌ای خود را کنار بگذارند.

مرعشی تصریح کرد: در صورت داشتن چنین هماهنگی، می‌توانیم کار را جلو ببریم.

وی ادامه داد: اگر موسوی بخواهد کار شایسته‌ای انجام دهد باید مجموع شعارهای عملکرد دولت‌های فعال در ‪ ۲۰‬سال گذشته را جمع بندی کند. آقای موسوی تکمیل موضوع سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی، اصلاحات آقای خاتمی و عدالت آقای احمدی نژاد را تحت عنوان سازندگی، اصلاحات و عدالت گستری محور شعارهای خود قرار دهد. آقای موسوی توان چنین چیزی را دارد و از عهده آن بر می‌آید.


** تعیین تکلیف مرعشی برای موسوی
مرعشی در پاسخ به برخی انتقادهای مطرح شده در نشست مبنی بر اینکه ستاد آقای میرحسین تاکنون شعار یا برنامه شفافی را مطرح نکرده است، گفت: ما باید به آقای موسوی
بگوییم چه مسیری را طی کند. خاتمی هم، خاتمی روز اول نبود، تحت تاثیر طرفدارانش تکامل پیدا کرد.

وی افزود: ما باید از آقای موسوی بخواهیم براساس آنچه که نیاز کشور است، سازمان خود را شکل دهد.

مرعشی اضافه کرد: نیاز داریم موسوی برنامه‌های مدنی و سیاسی خود را کامل کند و این امر از طریق بهره‌گیری از تجارب دیگران شدنی است.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: اکنون سه موضوع لازم داریم. یکی توسعه اقتصادی است که نیاز داریم تجربه‌ای را که از اصلاحات یک بدست آوردیم، اصلاحات ‪ ۲‬را نهادینه کنیم.

پاسخگویی صاحبان قدرت به مردم نهادینه شود. اینها موضوعاتی است که موسوی توان آن را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد