وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حمله جمیله کدیور به میرحسین

مشاور امور بانوان مهدی کروبی گفت: حضور‌ مستمر در صحنه‌های مختلف ‌یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب رئیس جمهور است و نمی‌توان به فردی که سال‌ها‌ از صحنه غایب بوده است، به عنوان امتیاز مثبت برای رئیس جمهور شدن رای داد.


به گزارش فارس از اراک، جمیله کدیور شامگاه پنج‌شنبه در جمع تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب استان مرکزی در اراک قدرت مدیریتی بالا را یکی دیگر از ملاک‌های ریاست جمهوری عنوان کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید قدرت مدیریتی بالایی داشته باشد و در این زمینه می‌توان با بررسی عملکرد افراد در 30 سال گذشته به خوبی آنچه را که افراد به انجام رسانده‌اند، را با عملکرد آنان مقایسه کرد. 

وی افزود: مهم‌ترین وجه تمایز انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، برگزاری انتخابات مبتنی بر مطالبات است و انتخابات این دوره انتخابی مطالبه محور است. 

کدیور بیان کرد: در انتخابات گذشته شاهد گفتمان‌های یکطرفه از سوی کاندیداهای انتخابات بودیم و مردم تنها شنونده سخنان بودند اما در این دوره مردم با کاندیداهای انتخابات سخن گفته و نیازهای خود را از آنان مطالبه می‌کنند که این سبب تمایز انتخابات این دوره با دوره‌های گذشته شده است. 

وی اضافه کرد: امروز در گروه‌های مختلف مردم با بیانی طلبکارانه از دولت خواستار احقاق حقوق خود هستند و اغلب اقشار جامعه با توافق بر لزوم تغییر در فضای کنونی کشور به اظهار نظر در این زمینه می‌پردازند. 

کدیور با اشاره به وجوه دیگر تمایز انتخابات این دوره ریاست جمهوری گفت: در گذشته همواره رئیس جمهور در دو دوره انتخاب می‌شد اما امروز کاندیداهایی قدر و با قدرت در انتخابات در دو اردوگاه اصلاح طلبان و اصورلگرایان وجود دارند که این نیز از دیگر مسائلی است که انتخابات این دوره ریاست جمهوری را نسبت به دیگر دوره‌های آن متمایز کرده است. 

مشاور امور بانوان مهدی کروبی غیرقابل پیش بینی بودن انتخابات این دوره و نیز اتفاق نظر داشتن اغلب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر تغییر شرایط با وجود تنوع بالای دیدگاهی آنان را از دیگر مسایلی دانست که سبب می‌شود انتخابات این دوره از ویژگی‌های بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار شود. 

وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند حضور آنان در صحنه انتخابات اثری ندارد، حرف درستی نیست؛ چرا که در انتخابات مسئولان بر افزایش حضور مردم در صحنه به عنوان تکلیفی شرعی و دینی اصرار می‌کنند تا میزان امنیت و مشروعیت کشور افزایش یابد که حرف درستی است. 

کدیور اضافه کرد: قرائت دیگری نیز وجود دارد که شرکت در انتخابات را حق مردم می‌داند و این تفکر به افراد می‌گوید که باید با استفاده از حق خود اختیار تصمیم گیری برای سرنوشت و آینده را بر دستان خویش گرفته تا زندگی و آینده خود را تامین کنند و نباید از این صحنه تصمیم‌گیری بدون ابراز نظر و رای‌ بی‌تفاوت گذر کرد. 

وی با انتقاد از فرد‌محوری در برنامه‌ریزی‌های کشور به جای برنامه محوری افزود:‌ در کشور فرد‌محوری به جای برنامه‌محوری نهادینه شده است که کروبی با برنامه مدون برای اداره امور تیم قوی را برای اداره امور کشور تشکیل داده است. 

وی آشنایی به قوانین کشور و سوابق بالای مدیریتی را در دوره‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح دانست و گفت: سوابق کاندیداها باید به صورت مستمر مورد بررسی قرار گیرد و نباید با شعارهای پوپولیستی و اقدامات عوام فریبانه و مردم پسند مردم را به خود نزدیک کرد. 

به گفته وی‌ نباید در یک مقطع خاص از تاریخ کشور یک کاندیدا را مورد توجه و ارزیابی قرار داد بلکه باید در 30 سال دوران انقلاب اسلامی افراد را مورد ارزیابی قرار داد. 

مشاور امور بانوان ستاد انتخاباتی کروبی با اشاره به شعارها و وعده‌های دوران انتخابات گفت: در ایام انتخابات همواره حرف‌ها و شعارهایی داده می‌شود که باید دید افراد در گذشته و قبل از انتخابات در قبال این مسائل چه موضع گیری‌ها و سخنانی را بر زبان‌ آورده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد