وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

پاسخ احمدی نژاد به هاشمی رفسنجانی

در هوای گرم روز گذشته محمود احمدی‌نژاد پس از پایان جلسه هیات دولت با کاپشن کرم رنگ معروف خود به میان خبرنگاران آمد تا نه‌تنها به سوالات نمایندگان رسانه‌های گروهی پاسخ دهد بلکه نسبت به انتقادات روزافزون گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور نیز واکنش نشان دهد. رئیس‌جمهور گویی با به تن‌کردن کاپشن معروف خود، می‌خواهد نشان دهد که در این ۴ سال تغییری نکرده است. با این حال انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و مسائل مربوط به آن، سوالات خبرنگاران از رئیس‌جمهور را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و احمدی‌نژاد در برابر پرسش‌های متعدد خبرنگاران درباره انتخابات، بار دیگر همان روش گذشته را به کار گرفت و از رفتار سیاسی رقبا مبنی بر سیاه‌نمایی علیه دولت نهم گلایه کرد. وی این بار هم وعده داد که به زودی در برابر این انتقادات و آنچه او تخریب می‌خواند، خواهد ایستاد و پاسخ آنها را خواهد داد که سکوت دولت در برابر تخریب‌‌ها به دلیل نداشتن پاسخ نیست.

رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان دولت نهم گفت که قبل از انتخابات پاسخ قوی و مستدلی به مخالفان سیاسی می‌دهد و از هواداران و حامیان خویش خواست تا این مدت را تحمل کنند.
این در حالی است که هم هاشمی‌رفسنجانی و هم سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری، زمان انتخابات، انتقادات را بی‌پاسخ می‌گذاشتند تا فضای آزاد انتخاباتی وجود داشته باشد. احمدی‌نژاد در ابتدا بر درستی فعالیت‌های اقتصادی دولت تکیه کرد و گفت: برای اولین‌بار در چند دهه اخیر رشد نقدینگی در کشور کنترل و به سمت نیازهای واقعی مردم هدایت شده است. او آرامش را در فضای بازار حاکم دانست و افزود: ما در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم. سفرهای استانی، نخستین موضوعی بود که رئیس‌جمهور را به پاسخ واداشت. وی در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه سفرهای استانی و شائبه انتخاباتی بودن این سفرها گفت: در این ایام تمام قسمت‌های دولت کار خود را انجام می‌دهند، سفرهای استانی هم ادامه دارد. اکنون سفر استانی به تهران نیمه‌کاره است که به پایان خواهد رسید و سپس سفر به استان سمنان در دستور کار است. او اظهار داشت: دولت حتی یک دقیقه هم از مسیر خدمتگزاری عدول و توقفی در این مسیر نمی‌کند تا به انتخابات بپردازد هرچند که در دوره‌های قبل چند ماه قبل ازانتخابات تصمیمات چندانی گرفته نمی‌شد و کارها متوقف بود.
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی پیرامون تخریب دولت و انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای رئیس بانک‌مرکزی و یا لغو سفر سمنان به دلیل تذکر شورای نگهبان تاکید کرد: سفر به سمنان لغو نشده و این سفر پس از سفر مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد. از سوی دیگر هیچ‌کس در دولت استعفا نداده است. او بار دیگر خواستار رعایت اخلاق از سوی کاندیداها و حامیان آنها شد و گفت: افراد نباید برای تبلیغ خود دیگران را مورد هجمه قرار دهند، اینکه دولت در برابر تخریب‌ها سکوت کرده و پاسخ نمی‌دهد به معنای آن نیست که پاسخی برای آنها ندارد بلکه پاسخ‌های مستدل‌و قوی در برابر آنها دارد اما نمی‌خواهد وارد عرصه شود.
وی در عین حال گفت که قبل از انتخابات در جایی در مورد این مسائل حرف می‌زند و می‌گوید که چرا دولت مورد هجوم بی‌امان است البته ۳ سال و چندماه است که وارد این بگومگو‌ها نشده‌ایم و اکنون هم نمی‌شویم اما حتما در مورد این طرح‌ها و هجمه‌های بی‌سابقه علیه دولت صحبت می‌کنم. احمدی‌نژاد همچنین در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر گداپروری در سفرهای استانی پاسخ داد: سفرهای استانی ابتکار موفقی بود که در حال تبدیل شدن به یک الگوی جهانی است. این سفرها یک انقلاب در شیوه مدیریت محسوب می‌شود. وی ادامه داد: افرادی که در مورد سفرهای استانی مباحثی را مطرح می‌کنند حتی نمی‌توانند یک تصمیم دولت را زیر سوال ببرند زیرا همه مصوبات کارشناسی شده است، این افراد بگویند کدام تصمیم دولت در سفرهای استانی غیرکارشناسی است؟ وی با تاکید براینکه سفرهای استانی ادامه خواهد داشت، افزود: عده‌ای کاری ندارند، بیکار هستند و می‌نشینند و این حرف‌ها را می‌زنند، ما هم آزادی مطلق داده‌ایم تا افراد حرف‌های خود را بگویند، این حرف‌های بی‌حساب و کتاب که خرجی ندارد! او همچنین بر تداوم سفرهای استانی حتی در روزهای تبلیغات انتخابات تاکید کرد. احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی براینکه یکی از مسوولان، مخالفان دانشگاه آزاد را حسود خوانده، گفت: بالاخره هر نخ را می‌کشید، صدایش از جایی درمی‌آید. خبرنگاری دیگر در مورد تبلیغات در انتخابات سوال کرد و رئیس‌جمهور گفت: همه کسانی که به دولت علاقه دارند در این یک ماه باید تحمل داشته باشند اما این سخن به معنای معرفی نکردن بداخلاقی‌ها و پاسخ ندادن نیست بلکه به معنای حوصله است. وی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اینکه رقیب جدی شما در انتخابات کیست؟ تاکید کرد: من رقیب هیچ‌کس نیستم بلکه رفیق هستم، همه می‌خواهیم خدمت کنیم بالاخره یک نفر رئیس‌جمهور می‌شود اما باید به گونه‌ای رفتار کرد که فضای کمک فراهم باشد.

منبع: اعتماد ملی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد