وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

منشور اخلاقی انتخابات رونمایی شد

معاون اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور در این همایش که از صبح امروز  در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز شده است، گفت : نسخه ای از این منشور، به رهبر معظّم انقلاب اهدا شده است و دو نسخه نیز در شورای نگهبان و وزارت کشور بایگانی می شود.

علیرضا افشار، با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: در کشور ما، انتخابات عرصه شکل گیری رکن مردمی نظام و ضامن بقا و ثمردهی دستاوردهای شکوهمند انقلاب است. 

معاون وزیر کشور افزود: در ایران سرافراز، به برکت برقراری نظام جمهوری اسلامی، به طور میانگین هر سال یک انتخابات مردمی برگزار شده است و از نظر رعایت موازین اخلاقی در مقایسه با بسیاری از کشورها، درخشان ترین سابقه را داشته ایم. 

افشار گفت: با این حال نباید فراموش کرد بداخلاقی های انتخاباتی، هرچند اندک، به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی متمدّن و فضیلت گرای ما نیست و با مقاصد عالی حکومت اسلامی سازگاری ندارد. 

معاون وزیر کشور اضافه کرد: توجه به این مهّم و فرمایشات رهبر  معظّم انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس هشتم مبنی بر رعایت اخلاق در انتخابات و مطالبات مردم، گروهی از دلسوزان نظام و انقلاب را به فکر تدوین منشوری اخلاقی درباره انتخابات انداخت که با همکاری معاونت سیاسی وزارت کشور، نخستین منشور اخلاقی انتخابات در آستانه هشتمین انتخابات مجلس منتشر شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور گفت: ضرورت رعایت معیارهای جهانی منشورنویسی و لزوم مردمی بودن منشور اخلاقی انتخابات، از یک سو و جایگاه مردمی تاثیرگذار حوزه علمیه قم از دیگر سو، وزارت کشور را بر آن داشت تا اصلاح و تدوین نهایی این منشور را به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بسپارد.

افشار افزود: این پژوهشگاه در قالب یک طرح کلان علمی، پژوهشی و با حضور استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در چهار کارگروه اخلاق کاربردی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ارتباطات و حقوق اساسی این مسئولیت را ایفا کرد. 

معاون وزیر کشور افزود: متن منشور را تدوین کنندگان برای نمایندگان 22 سازمان مردمی دولتی در کمیته ترویج منشور اخلاقی انتخابات قرائت و پس از بررسی و تکمیل در آن کمیته تصویب کردند. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور، به فرازهایی از منشور اخلاقی انتخابات اشاره کرد و گفت: قانون گرایی و احترام به قانون، از اصول مسلّم اخلاقی این منشور است که در همه جوامع متمدّن بر آن تاکید شده است و در این منشور نیز رعایت مقررات انتخاباتی، به عنوان قاعده اولی و اصل حاکم شناخته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد