وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی: آمادگی مناظره با همه کاندیداها را دارم

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: من شیخ محله و امام جماعت مسجد نیستم، بلکه می‌خواهم رییس‌جمهور شوم. من مسوولی خواهم شد که از همه نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان اظهار کرد: شعار من تغییر است، کسانی که طالب وضع موجودهستند این را بدانند؛ من قصد دارم که در قوه مجریه، سیاست خارجی، اقتصادی، اجتماعی، دانشگاه‌ها، وضعیت معلمان تغییر ایجاد کنم. من برای تغییر وضع موجود از نیروهای کاردان، مجرب و باسابقه در مدیریت اجرایی کشور استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به برنامه‌هایش در عرصه سیاست خارجی گفت: من اگر مدیر اجرایی کشور شوم با تمام دنیا تعامل و گفت‌وگو خواهم داشت و از اختیارات خودم برای ارتقا جایگاه کشورم با حفظ اقتدار اسلامی و با منطق و استدلال استفاده می‌کنم.

وی تاکید کرد: من برای مدیریت جهانی نیامده‌ام و برای مدیرت اجرایی کشور آمده‌ام. احتیاج نیست که ما دیگر کشورها را اداره کنیم، بلکه همه کشورها خود مدیری دارند و هر کشور منافع ملی خود را دارد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: مطمئن باشید به شما دروغ نخواهم گفت و آن‌چه در توان دارم انجام می‌دهم و اگر روزی نتوانستم کاری را انجام دهم صادقانه و مخلصانه با شما صحبت می‌کنم و موانع را می‌گویم.

وی تاکید کرد: مخالفان و موافقان من بدانند که با اقتدار و تعامل با دنیا ارتباط برقرار می‌کنم و کل دنیا را علیه خودمان بسیج نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر من مدیر اجرایی کشور شوم تمام شما می‌توانید من و زیر مجموعه مرا نقد کنید و من در پایان از کسی شکایت نخواهم کرد. به گونه‌ای رفتار می‌کنم که بی‌جهت دانشگاه‌ها از من نترسند، از تعلیق و ستاره‌دار شدن نیز واهمه نداشته باشند. کاری می‌کنم که 300 میلیارد تومان از بیت‌المال گم نشود.

کروبی تصریح کرد: هیچ‌گاه به مردم نمی‌گویم که سیب زمینی و گوجه فرنگی را بیایید از محله من بخرید بلکه صادقانه به آن‌ها می‌گویم که نداریم. از سوی دیگر هیچ‌گاه اشتباهات را به گردن دیگران نمی‌اندازم بلکه به گردن خودم می‌اندازم.

وی همچنین با اشاره به این‌که " رییس سازمان صدا وسیما خواهان برگزاری مناظره میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری است" گفت: من از آمادگی برای مناظره با همه کاندیداهای ریاست جمهوری برخوردارم.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: اگر می‌خواهید تضارب آرا وجود داشته باشد، اجازه دهید تا مخالفان شما هم حرف بزنند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی که به ماجرای شهرام جزایری و عملکرد اصلاح‌طلبان اشاره داشت، خاطرنشان کرد: من یک روحانی با سابقه هستم و امام کارهای مالی بسیاری را به من سپرده بود و من همیشه مراقب بودم که مشکلی در این مساله پیش نیاید . ولی ماجرای شهرام جزایری از آن‌جا آغاز شد که هنگامی که لقمانیان از زندان آزاد شد این موضوع را مطرح کردند. البته مقامات عالی‌رتبه نظام حرف‌های تندی را به رییس قوه قضاییه در این‌باره زدند، مبنی بر این‌که چرا چنین پول‌هایی توزیع شده که یکسری آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: از چهار سال پیش تاکنون بارها درباره شهرام جزایری و قانون مطبوعات از من سوال پرسیده‌اند تا 20 خرداد هم این سوالات را بپرسند، ولی چرا هیچ وقت نمی‌پرسید آن 300 میلیارد تومان در شهردار چه شد؟ این موضوعی بود که دو بار در کمسیون مجلس تصویب شد و در صحن علنی رای نیاورد، آیا علت این ماجرا را جویا شده‌اید؟

وی در بیان مواضعش درباره انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها و بازداشت سیاسیون نیز پاسخ داد: من همواره صریح و شفاف سخن گفته‌ام؛ درباره دانشجویان، ماجرای شهردای سال 76 ، هیات منصفه و بسیاری از مسائل دیگر. من اصلاح‌طلبی هستم که در چارچوب آرمان‌های مترقی امام(ره) و قانون اساسی حرکت می‌کنم. البته گاهی حرف‌هایی از سوی اصلاحاتی‌ها زده شد درباره دین اسلام، امام حسین(ع) و ارزش‌ها که همواره نسبت به آن تذکر داده‌ام. من اصلاح‌طلبی هستم که چون به دانشگاه آمده‌ام شعار نمی‌دهم بلکه معتقد به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با قرائت خودم، امام(ره) و تدوین‌کنندگان قانون اساسی و مردم هستم نه قرائتی متحجرگرایانه و سلیقه‌ای.

کروبی در پاسخ به سوالی درباره دلیلش برای دفاع از عملکرد حزبی و علی‌رغم آن حضور افراد غیر حزبی چون کرباسچی ، عبدی ، ابطحی در ستاد انتخابات خود گفت: تمام افراد حزبی از جمله نوروززاده، حضرتی، حق‌شناس، شکوری، منتجب‌نیا و بسیاری دیگر با من همکاری می‌کنند ولی من هوادارانی از احزاب دیگر دارم که از من حمایت می‌کنند، آیا این کار جرم است و به آن‌ها بگویم که چر این کار را می‌کنید؟

وی ادامه داد: کدیور و کرباسچی خودشان دبیر یک حزب هستند که به حمایت از من برخاسته‌اند و یا این‌که آقای خاتمی از موسوی حمایت کرده ولی ابطحی از نزدیک‌ترین مشاورانش به حمایت از من پرداخته، من به او بگویم چرا از من حمایت می‌کنید؟

وی تاکید کرد: این افراد چهره‌های انقلابی هستند که از من حمایت می‌کنند، حتما من ضعف‌هایی دارم ولی من می خواهم رییس‌جمهوری برای کل ایرانیان باشم و حالا اگر یک مسیحی خواست از من حمایت کند، بگویم که این کار را نکند؟ ما همه را به عرصه انتخابات دعوت می‌کنیم از پیر و جوان و روستایی و اپوزیسیون و این همان خواسته‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در واکنش به انتقاداتی نسبت به اظهاراتش درباره بسیج نیز پاسخ داد: من می‌گویم بسیجی عزیز، سپاه عزیز ولی وقتی که فرمانده محترم سپاه می‌گوید که این ارتش بیست میلیونی دو بخش است که یک بخش آن می‌تواند در انتخابات وارد شود و بخش دیگر نمی‌تواند به چه معناست؟ من می‌گویم که تمام برادران بسیج می‌توانند در انتخابات شرکت کنند ولی به تبلیغ نپردازند و رای دهند ولی این خارج از کار تشکیلاتی است.

وی در برابر شعارهای منتقدین حاضر در این جلسه گفت: شما علیه من شعار سر می‌دهید و می‌گویید که می‌خواهم با آمریکا رابطه برقرار کنم، ولی شما بگویید که چرا به بوش نامه نوشته شد که جوابی شنیده نشود.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره مدیریت انتخابات گفت: من در این زمان هر کاری انجام داده‌ام؛ یکی از ممسوولان برگزاری انتخابات در یکی از شهرهای جنوبی برای ناظرین مطلبی را گفته بود که گویای حمایت از کاندیدای خاصی بود که من نامه‌ای به دبیر شواری نگهبان نوشتم و گفتم که باید بی‌طرفی رعایت شود. از سوی دیگر به شریعتمدای و سردار جعفری نیز پاسخ داده‌ام . ما حدود 45 هزار صندوق داریم که باید برای نظارت نیروهایی را در پای آن‌ها بگذاریم. ما می‌گوییم برای صیانت از آرا نماینده می‌فرستیم که نظارت کنند و صورت جلسه‌ها را ببینند. اگر می‌خواهید انتخابات به خوبی برگزار شود، باید حضوری موثر در عرصه انتخابات داشته باشید، زیرا حضور گسترده مردم هر مخالفی را پودر می‌کند.

کروبی در پاسخ به سوالی درباره پلمپ برخی انجمن‌های اسلامی و برنامه‌اش برای احیای آن‌ها گفت: من زمانی که مدیر اجرایی کشور شوم این مسائل را اصلاح می‌کنم. باید ریشه‌های این مساله را بررسی و آن را ریشه‌ای حل کنیم. هر موقع شما رای دادید و من رییس‌جمهور شدم برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد