وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

" نخ‌هایی کشیده شده" و صدای بعضی‌ها بلند شده است

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت‌ دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره اظهارات اخیر هاشمی علیه منتقدین دانشگاه آزاد به سخن مشهورش در دوره تبلیغات انتخابات نهم اشاره کرد و در پاسخ به این سوال آن را تکرار نمود.

وی در این باره گفت:راجع به تخریبها و اینگونه مسائل قبل از انتخابات مسائلی را تشریح خواهم کرد، بالاخره نخ‌های کشیده شده و صدای بعضی‌ها بلند شده است و مدام تهمت می‌زنند.

وی تصریح کرد:مردم را نباید دست کم گرفت، ملت ما هوشمند، دقیق، سیاسی، پاک و اخلاقی است و نباید عده‌ای تصور کنند که مردم تشخیص ندارند، روش‌های تخریبی پیش از این نیز تجربه شده و دستاوردی جزء آنچه که پیش از این اتفاق افتاد نداشته است.

* دولت حتی یک ثانیه مسیر خدمت‌گذاری را متوقف به موضوع انتخابات نخواهد کرد

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت:دولت به قانون و عهد خود پایبند است و اجازه نداده که موضوع انتخابات در روند کارهای دولت تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت نهم افزود: دولت در حال ادامه دادن سفرهای استانی خود است و تصمیم‌گیری در سفرهای استانی نیز ادامه دارد. در حال سفر به شهرستانهای استان تهران هستیم و قطعاً دولت حتی یک ثانیه مسیر خدمت‌گذاری را متوقف به موضوع انتخابات نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد گفت:در دوره‌های قبل، شش یا هفت ماه مانده به انتخابات و حتی چند ماه بعد از پایان انتخابات، کارها و حتی تصمیم‌گیری متوقف می‌شد اما اکنون همه مسئولان موظف به ادامه کارهای خود و عدم حضور در تبلیغات انتخاباتی هستند.

وی ادامه داد: بنده نیز نه مثل دیگران بلکه کمتر از دیگران فقط از همان ساعاتی که در رسانه مشخص می‌شود، استفاده می‌کنم و یکی دو کنفرانس خبری نیز خواهم داشت.

* رئیس کل بانک مرکزی مطلقا استعفاء نداده است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سفر دولت به سمنان به چه دلیلی لغو شده است، اظهار داشت: تعویق این سفر به دلیل همزمانی با سفر رهبری به کردستان بود و آن را به زمان دیگری موکول کردیم و آن را به عنوان آخرین سفر هیات‌دولت قرار دادیم چون من نسبتی با این استان دارم و خواستم نشان دهم که سمنان نیز مثل بقیه استانها است و از آن جهت که مسئول دولت از آن استان است، امتیاز ویژه‌ای ندارد؛ در دور اول سفر استانی نیز همین گونه بود و همشهری‌های من هم این را پذیرفتند.

رئیس‌جمهور درباره شایعات دیگری از جمله استعفاء رئیس‌بانک مرکزی، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی مطلقا استعفاء نداده و در این دولت، رفت و آمدها موضوعی عادی است که هر زمان نیز انجام شود درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

* تخریب کار آدم‌های عاجز است

احمدی‌نژاد خواستار رعایت اخلاق و قانون در انتخابات شد و گفت: همه باید برنامه‌های خود را بگویند و از تخریب نیز دوری کنند چرا که تخریب کار آدم‌های عاجز است و ما معتقدیم که هر انتخابات باید فضای فرهنگی کشور را یک گام به جلو ببرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد:قانون منع کرده که یک فرد برای تبلیغ خود، دیگران را تخریب کند و اینکه می‌بینید دولت پاسخ‌ نمی‌دهد به این معنا نیست که پاسخ ندارد اما نمی‌خواهد وارد شود.

وی ادامه داد: پیش از انتخابات در جلسه‌ای این موضوع را تشریح خواهم کرد که چرا عده‌ای بدون سند، هجمه‌ای کم سابقه علیه دولت انجام می‌دهند و هر اتهامی را مطرح می‌کنند؛ در عین حال ما ورود به بگو و مگو‌ها را به صلاح کشور نمی‌دانیم چرا که نمی‌شود کار را حتی یک روز تعطیل کرد چه برسد به یک ماه.

*مدعیان نتوانسته‌اند حتی یک تصمیم استانی را از نظر کارشناسی زیرسئوال ببرند

در پاسخ به سئوالی درباره برخی تخریب‌ها برای زیر سئوال بردن سفرهای استانی گفت: اینها حرف‌های جدیدی نیست و سفرهای استانی یک ابتکار موفق است که در حال تبدیل شدن به یک الگو در جهان است.

وی افزود:مسئولان نمی‌توانند بدون ارتباط عاطفی و رو در رو با مردم زندگی کنند؛ چرا که حکومت برآمده از مردم و متعلق به مردم است و تنها کسانی می‌توانند بدون ارتباط با مردم زندگی کنند که حکومت را برای قدرت و ثروت می‌خواهند.

رئیس‌جمهور، بروکراسی را یکی از موانع اجرای صحیح تصمیمات دانست و ادامه داد: سفرهای استانی مانع از استحاله تصمیمات می‌شود و در حقیقت سفرهای استانی بروکراسی را دور زد و در آن واحد در این سفرها پمپاژ تصمیم و مطالبه اجرای تصمیم انجام می‌شود و به همین دلیل من سفرهای استانی را یک انقلاب در شیوه مدیریت می‌دانم.

احمدی‌نژاد با اشاره به عدم کاهش شور و اشتیاق و توان دولت در سفرهای استانی تصریح کرد:تا امروز هیچ یک از مدعیان نتوانسته‌اند حتی یک تصمیم سفرهای استانی را از نظر کارشناسی زیر سئوال ببرند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره زیر سئوال بردن اقدامات دولت در آستانه انتخابات اظهار داشت: اینها بداخلاقی انتخاباتی است و ارزشی هم برای این حرفها قائل نیستیم و سفرهای استانی تا آخر ادامه می‌یابد چون اگر قرار باشد کاری تحت‌تاثیر هیاهو متوقف شود، دیگر هیچ تصمیمی قابلیت اجرا نخواهد داشت؛ این هم که می‌بینید عده‌ای مدام علیه کارها حرف می‌زنند به خاطر این است که بیان کردن حرفی بی‌حساب کار بسیار ساده‌ای است.

* علت بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها علیه دولت را تشریح خواهیم کرد

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت کاندیداها در نظرسنجی‌ها گفت: نظرسنجی‌ها کار خود را انجام می‌دهند و ما هم کار خودمان؛ در این دوره از انتخابات ما دو کار را انجام می‌دهیم یکی بیان برنامه‌ها و دیگری تشریح علت بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها علیه دولت؛ ما تا روز آخر در کنار مردم خواهیم بود و به کار و فعالیت خود ادامه می‌دهیم، اگر مردم تشخیص دادند در دور دوم ریاست‌جمهوری با شتاب بیشتر و البته با اصلاحات لازم در خدمت مردم خواهیم بود. که بعداً در این رابطه توضیحاتی خواهم داد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره زمان ارائه بسته پیشنهادی ایران به غرب گفت:این بسته پیشنهاد که برای مدیریت بحران‌های جهانی است را به زودی به آنها ارائه خواهم داد.

* پیش از برگزاری انتخابات در مورد درآمدهای دولت مفصل صحبت خواهم کرد

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که شما به خودتان در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی، مسائل داخلی و اقتصاد چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: دولت در جلوگیری از رانت‌خواری و اصلاح ساختار کارهای گسترده و زیربنایی انجام داد و بسیاری از آیین نامه‌ها که برای سوء استفاده راه گریز باقی می‌گذاشت را تغییر داد.

وی افزود: برخورد دولت با تمایل به تخلف قاطع بوده و تخلف در درون ساختارهای اجرایی را تا حد زیادی مهار کرده است و حتی برخورد با تخلف را از نقطه شروع آغاز کردیم تا روابط و مقررات به صورت صحیح شکل گیرد که در این زمینه نیز دستاوردهای با ارزشی داشته‌ایم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه برخی کاندیداها می‌گویند دولت درآمدهای میلیاردی را چه کرده است، اظهار داشت: در این زمینه‌ها پیش از برگزاری انتخابات به صورت مفصل صحبت خواهم کرد اما در مورد تفریغ بودجه در برنامه تلویزیونی مفصل توضیح دادم که دیوان محاسبات در صورت احراز تخلف در درون خود دادستان و دادگاه دارد و می‌تواند متخلف را محاکمه کند اما مواردی که به عنوان تخلف ارائه دادند، عمدتا اختلاف نظرهای حسابداری بود، چون بودجه استمرار دارد اما رسیدگی به آن در یک مقطع انجام می‌شود؛ در مورد آن یک میلیارد هم همان توضیحاتی که ارائه داده بودم درست بود و این موضوع ابلاغ هم شد و باید در همان تریبونی که دولت را متهم کردند، نادرست بودن آن را بیان کند.

وی به کسانی که مدام علیه دولت حرف می‌زنند خواست که در مورد توانمندیهای خودشان حرف بزنند.

*آمریکا حق تعیین تکلیف برای ما را ندارد

یکی از خبرنگاران با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر پاسخ ندادن دولت به تخریب‌ها از سوی دیگر کاندیداها، به ضرب و شتم یکی از حامیان دولت در شیراز در یکی از برنامه‌های یک کاندیدای اصلاح‌طلب توسط حامیان آن کاندیدا و بستری شدن آن طلبه در بیمارستان خبر داد که رئیس جمهور گفت: توصیه من به علاقمندان دولت این بوده است که در این یک ماه تحمل کنند و معنایش این نیست که به مطالبی که بیان می‌شود پاسخ ندهند، اما وقتی هم که می‌گوییم تحمل کنند نباید به این صورت باشد که مورد ضرب و شتم قرار گیرند؛ این موضوع را می‌توان از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد و در هر شرایطی انجام چنین کاری یک جرم قطعی محسوب می‌شود و باید با آن برخورد شود.

احمدی نژاد به کاندیداها و حامیان آنها توصیه کرد که به دور از تهمت و غیبت فقط خودشان در حد واقعیت معرفی کنند و گفت: ما باید انتخاباتی برگزار کنیم که الگو بودن ایران در جهان را نشان دهد و معتقدیم به وجود آمدن حوادث شرایطی را رقم می‌زند که انسانها رامی‌توان در آن به خوبی سنجید.

رئیس جمهور در اقتصادی درباره تراز واردات و صادرات دولت نهم اظهار داشت: ما در محاسبه واردات و صادرات طبقه‌بندی داریم و در مجموع نسبت صادرات غیر نفتی ما به واردات از 22 درصد به 40 درصد رسیده که این یک گام بلند است که با حمایت از تولید و صادرات شکل گرفته است.

خبرنگاری تعیین مهلت از سوی آمریکا برای ایران برای انجام مذاکره را مورد سوال قرار داد که احمدی‌نژاد پاسخ گفت: آنها شاید برای خودشان مهلت تعیین کرده‌اند چرا که اساسا آنها حق تعیین تکلیف برای ما ندارند و ما با چنین ادبیاتی مخالفیم.

 *دولت تاثیرات داخلی بحران جهانی اقتصاد را کنترل کرده است احمدی نژاد در ادامه با اشاره به مهار نوسانات شدید قیمت‌ها گفت:طبق برنامه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وضعیت کنترل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند و سرمایه‌گذاری نیز در حال طی کردن مسیر خود است. وی افزود: در حالی که تمام دنیا به دلیل بحران اقتصادی با توقف و رکود مواجه شده، در کشور ما همه برنامه‌های اقتصادی در حال اجرا است و دولت در کارگروه‌های تخصصی و بخش‌های مختلف خود تصمیم گیری‌های لازم را دنبال می‌کند. رئیس‌جمهور افزود:از کشورهای گوناگونی که در طراز ما هستند، به ما مراجعه می‌کنند و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ما برای برخورد با مشکلات جهانی هستند.

*من رقیب هیچکس نیستم

در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای استانی، چند برابر شدن عملکرد و ارتباط رو در رو با مردم و از بین بردن بسیاری از نواقص بوروکراسی را از فواید و ثمرات سفرهای استانی دانست و با اشاره به نامه‌های مردمی گفت: در این سفرها هر نامه‌ای که نوشته می‌شود همکاران ما آن نامه را به عنوان نامه خود تلقی می‌کنند و به آن رسیدگی می‌کنند که البته این بدان معنا نیست که صد درصد پاسخ مثبت داده شود، اما روند رسیدگی عاشقانه است.

وی ادامه داد: دولت تا لحظه آخر کار عادی خود را ادامه خواهد داد و بزودی بخشی از سفر استانی تهران نیز که باقیمانده انجام می‌شود و به سمنان نیز خواهیم رفت، سفرها برای افتتاح یا حضور در مراسم و یا شرکت در جلسات نیز ادامه خواهد یافت.

خبرنگار یکی از رسانه‌های مخالف دولت به احمدی‌نژاد گفت که چرا بارها گفته‌اید که اسامی مفسدان را اعلام می‌کنم اما این کار را انجام نداده‌اید که وی پاسخ داد: اعلام اسامی مفسدان بر عهده قوه قضائیه است که در آن موردی که اعلام کردم، اگر دست برندارند معرفی خواهند شد، اینکار توسط قوه قضائیه انجام خواهد گرفت و محاکمه و مجازات هم برعهده دستگاه دیگری است.

رئیس جمهور ادامه داد: بنده هر وعده‌ای که داده‌ام تلاشم را به کار گرفته‌‌ام تا محقق شود، اما اینکه موانع عدم تحقق برخی از موارد چه بوده است را در آینده تشریح خواهم کرد؛ در تاریخ دوره‌های ریاست جمهوری در دنیا بنده بیشترین گفتگوهای مستقیم و بدون واسطه را داشته‌ام و می‌بینید که اینجا هر کس به راحتی سئوال خود را مطرح می‌کند و هیچکس مانع از سوال پرسیدن خبرنگاری نمی‌شود.

خبرنگار یکی از روزنامه‌های حامی اصلاح‌طلبان به احمدی‌نژاد گفت که شما کدام کاندیدا را رقیب اصلی خود می‌دانید که وی پاسخ داد: من رقیب هیچکس نیستم بلکه رفیق همه هستم و بالاخره یک نفر باید رئیس جمهور شود و همه باید فعالیت خود را انجام دهند.

* صهیونیست‌ها در اندازه‌ای نیستند که در سفرهای ما اخلال ایجاد کنند

خبرنگاری با اشاره به تعویق سفر رئیس جمهور به برزیل و اینکه گفته می‌شود لغو این سفر به دلیل فشار صهیونیست‌ها بوده، سوالی را مطرح کرد که رئیس جمهور پاسخ داد: این عامل هیچ تاثیری در تعویق سفر ما به برزیل نداشته است بلکه این سفر به دلیل برنامه‌ریزی‌هایی که خودم داشتم به تعویق افتاد.

احمدی‌نژاد سفر به برزیل را سفری بسیار مهم و نقطه عطفی در مسائل داخلی و بین‌المللی دانست و تصریح کرد:ممکن است در معادلات منطقه‌ای برای برخورد با صهیونیست‌ برنامه‌ریزی داشته باشیم اما آنها در این حد و اندازه نیستند که بخواهند در سفرهای ما اخلال ایجاد کنند بلکه تشخیص بنده این بود که این سفر اگر بعد از انتخابات ریاست جمهوری انجام شود دستاورد بهتری خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد