وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

احمدی نژاد: فعالیت دولت انتخاباتی نیست

فارس: رئیس‌جمهور تاکید کرد: یش از انتخابات در جلسه‌ای این موضوع را تشریح خواهم کرد که چرا عده‌ای بدون سند، هجمه‌ای کم سابقه علیه دولت انجام می‌دهند و هر اتهامی را مطرح می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت‌ دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به مهار نوسانات شدید قیمت‌ها گفت: طبق برنامه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وضعیت کنترل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند و سرمایه‌گذاری نیز در حال طی کردن مسیر خود است.

وی یادآور شد: در حالی که تمام دنیا به دلیل بحران اقتصادی با توقف و رکود مواجه شده، در کشور ما همه برنامه‌های اقتصادی در حال اجرا است و دولت در کارگروه‌های تخصصی و بخش‌های مختلف خود تصمیم گیری‌های لازم را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: از کشورهای گوناگونی که در طراز ما هستند، به ما مراجعه می‌کنند و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ما برای برخورد با مشکلات جهانی هستند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: دولت به قانون و عهد خود پایبند است و اجازه نداده که موضوع انتخابات در روند کارهای دولت تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت نهم که مورد سئوال خبرنگاری قرار گرفت، افزود: دولت در حال ادامه دادن سفرهای استانی خود است و تصمیم‌گیری در سفرهای استانی نیز ادامه دارد. در حال سفر به شهرستانهای استان تهران هستیم و قطعاً دولت حتی یک ثانیه مسیر خدمت‌گذاری را متوقف به موضوع انتخابات نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد گفت: در دوره‌های قبل، شش یا هفت ماه مانده به انتخابات و حتی چند ماه بعد از پایان انتخابات، کارها و حتی تصمیم‌گیری متوقف می‌شد اما اکنون همه مسئولان موظف به ادامه کارهای خود و عدم حضور در تبلیغات انتخاباتی هستند.

وی ادامه داد: بنده نیز نه مثل دیگران بلکه کمتر از دیگران فقط از همان ساعاتی که در رسانه مشخص می‌شود، استفاده می‌کنم و یکی دو کنفرانس خبری نیز خواهم داشت.

* سفر رهبر انقلاب؛ دلیل تعویق سفر استانی دولت

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سفر دولت به سمنان به چه دلیلی لغو شده است، اظهار داشت: تعویق این سفر به دلیل همزمانی با سفر رهبری به کردستان بود و آن را به زمان دیگری موکول کردیم و آن را به عنوان آخرین سفر هیات‌دولت قرار دادیم چون من نسبتی با این استان دارم و خواستم نشان دهم که سمنان نیز مثل بقیه استانها است و از آن جهت که مسئول دولت از آن استان است، امتیاز ویژه‌ای ندارد؛ در دور اول سفر استانی نیز همین گونه بود و همشهری‌های من هم این را پذیرفتند.

رئیس‌جمهور درباره شایعات دیگری از جمله استفاء رئیس‌بانک مرکزی که مورد سئوال خبرنگاری قرار گرفت، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی مطلقا استعفاء نداده و در این دولت، رفت و آمدها موضوعی عادی است که هر زمان نیز انجام شود درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدی‌نژاد خواستار رعایت اخلاق و قانون در انتخابات شد و گفت: همه باید برنامه‌های خود را بگویند و از تخریب نیز دوری کنند چرا که تخریب کار آدم‌های عاجز است و ما معتقدیم که هر انتخابات باید فضای فرهنگی کشور را یک گام به جلو ببرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قانون منع کرده که یک فرد برای تبلیغ خود، دیگران را تخریب کند و اینکه می‌بینید دولت پاسخ‌ نمی‌دهد به این معنا نیست که پاسخ ندارد اما نمی‌خواهد وارد شود.

وی ادامه داد: پیش از انتخابات در جلسه‌ای این موضوع را تشریح خواهم کرد که چرا عده‌ای بدون سند، هجمه‌ای کم سابقه علیه دولت انجام می‌دهند و هر اتهامی را مطرح می‌کنند؛ در عین حال ما ورود به بگو و مگو‌ها را به صلاح کشور نمی‌دانیم چرا که نمی‌شود کار را حتی یک روز تعطیل کرد چه برسد به یک ماه.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران که در حاشیه جلسه هیئت‌دولت بیان شد، در پاسخ به سئوالی درباره برخی تخریب‌ها برای زیر سئوال بردن سفرهای استانی گفت: اینها حرف‌های جدیدی نیست. سفرهای استانی یک ابتکار موفق است که در حال تبدیل شدن به یک الگو در جهان است.

وی افزود: مسئولان نمی‌توانند بدون ارتباط عاطفی و رو در رو با مردم زندگی کنند؛ چرا که حکومت برآمده از مردم و متعلق به مردم است و تنها کسانی می‌توانند بدون ارتباط با مردم زندگی کنند که حکومت را برای قدرت و ثروت می‌خواهند.

رئیس‌جمهور، بروکراسی را یکی از موانع اجرای صحیح تصمیمات دانست و ادامه داد: سفرهای استانی مانع از استحاله تصمیمات می‌شود و در حقیقت سفرهای استانی بروکراسی را دور زد و در آن واحد در این سفرها پمپاژ تصمیم و مطالبه اجرای تصمیم انجام می‌شود و به همین دلیل من سفرهای استانی را یک انقلاب در شیوه مدیریت می‌دانم.

احمدی‌نژاد با اشاره به عدم کاهش شور و اشتیاق و توان دولت در سفرهای استانی تصریح کرد: تا امروز هیچ یک از مدعیان نتوانسته‌اند حتی یک تصمم سفرهای استانی را از نظر کارشناسی زیر سئوال ببرند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره زیر سئوال بردن اقدامات دولت در آستانه انتخابات اظهار داشت: اینها بداخلاقی انتخاباتی است و ارزشی هم برای این حرفها قائل نیستیم و سفرهای استانی تا آخر ادامه می‌یابد چون اگر قرار باشد کاری تحت‌تاثیر هیاهو متوقف شود، دیگر هیچ تصمیمی قابلیت اجرا نخواهد داشت؛ این هم که می‌بینید عده‌ای مدام علیه کارها حرف می‌زنند به خاطر این است که بیان کردن حرفی بی‌حساب کار بسیار ساده‌ای است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت کاندیداها در نظرسنجی‌ها گفت: نظرسنجی‌ها کار خود را انجام می‌دهند و ما هم کار خودمان؛ در این دوره از انتخابات ما دو کار را انجام می‌دهیم یکی بیان برنامه‌ها و دیگری تشریح علت بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها علیه دولت؛ ما تا روز آخر در کنار مردم خواهیم بود و به کار و فعالیت خود ادامه می‌دهیم، اگر مردم تشخیص دادند در دور دوم ریاست‌جمهوری با شتاب بیشتر و البته با اصلاحات لازم در خدمت مردم خواهیم بود. که بعداً در این رابطه توضیحاتی خواهم داد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره زمان ارائه بسته پیشنهادی ایران به غرب گفت: این بسته پیشنهاد که برای مدیریت بحران‌های جهانی است را به زودی به آنها ارائه خواهم داد.

خبرنگاری به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر حسود و مزاحم بودن مخالفان دانشگاه آزاد اشاره کرد که احمدی‌نژاد گفت: راجع به تخریبها و اینگونه مسائل قبل از انتخابات مسائلی را تشریح خواهم کرد، بالاخره نخ‌های کشیده شده و صدای بعضی‌ها بلند شده است و مدام تهمت می‌زنند.

وی تصریح کرد: مردم را نباید دست کم گرفت، ملت ما هوشمند، دقیق، سیاسی، پاک و اخلاقی است و نباید عده‌ای تصور کنند که مردم تشخیص ندارند، روش‌های تخریبی پیش از این نیز تجربه شده و دستاوردی جزء آنچه که پیش از این اتفاق افتاد نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد