وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رسانه‌های ایتالیا: شانس پیروزی احمدی نژاد بیشتر است

رم- برخی رسانه‌ها خبری ایتالیا در روزهای گذشته با انتشار خبر پایان مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و آغاز رسیدگی صلاحیت داوطلبان آنرا نخستین گام عینی انتخاباتی یاد کردند.

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، رسانه‌های خبری ایتالیا نوشتند: با وجود اینکه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ‪ ۱۲‬ژوئن زمان زیادی باقی نمانده اما به نظر می‌رسد توده مردم در انتظار آرایش نهایی جناح ها و گروههای سیاسی و نیز دیدگاه‌های داوطلبان انتخابات بسر می‌برند.

به نوشته مطبوعات ایتالیا، سکوت معنی دار برخی تشکل سیاسی - مذهبی تاثیرگذار درمعادلات سیاسی ایران اسلامی نظیر جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم درحمایت یا حمایت نکردن از کاندیداهای انتخابات که تاکنون نیزادامه داشته سبب شده بخش کثیری ازجامعه سنتی- مذهبی ایران که این تشکل‌ها از نفوذ قابل ملاحظه‌ای در میان آنان برخوردارند همچنان مترصد اعلام مواضع این تشکل‌ها باشند.

اما برخی رسانه‌های دیگر درمقابل از صف آرایی بسیاری از جناح‌ها و احزاب سیاسی در این دوره از انتخابات خبر دادند و افزودند : بسیاری از احزاب منسوب به طیف‌های موسوم به اصولگرایان و اصلاح طلبان با اعلام مواضع از طریق صدور بیانیه‌های رسمی ضمن حمایت از کاندیداهای مورد نظر درتکاپوی ایجاد شور و تسری این شور و جنب و جوش به جامعه هستند.

این گروه از رسانه‌های خبری ایتالیا معتقدند : به نظر می‌رسد که اکثریت جامعه ایران در شرایط ارزیابی و انتظار بسر می‌برد در هفته‌های آینده بخصوص پس از اعلام نهایی اسامی تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان و آغاز تبلیغات قانونی کاندیداها فعالانه وارد عرصه انتخابات شوند.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) سفرهای استانی کاندیداها، دیدار با مردم شهرستان‌ها و سخنرانی در جمع آنان را یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغاتی برای بیان نقطه نظرات و جذب آرا برشمرد و افزود : برخی کاندیداها از جمله مهدی کروبی رییس اسبق مجلس شورای اسلامی که از اکتبر گذشته آمادگی خود را برای احراز کرسی دهمین دوره ریاست جمهوری ایران اعلام کرده بود از ماهها قبل سفرهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده است.

به نوشته آنسا، کاندیداها در سفرهای استانی با طرح دیدگاه‌های خود درخصوص مسایل مختلف که عموما جنبه انتقادی نسبت به عملکرد و ناکامی‌های برنامه های دولت در زمینه گوناگون بویژه مسایل اقتصادی دارد در صدد معرفی خود و جلب آرای مردم بر می‌آیند.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به سفرهای استانی احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران می‌نویسد: استقبال گسترده مردم شهرهای مختلف از او اینطور می نمایاند که وی در انتخابات از شانس بیشتر پیروزی برخوردار است.

این رسانه ایتالیایی می‌افزاید : اما احمدی نژاد که درانتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری ایران در سال ‪ ۲۰۰۵‬توانست با شکست رقبای خود ریاست قوه مجریه ایران را در دست گیرد جمعه گذشته با حضوردر ستاد انتخابات و ثبت نام یک باردیگر خود را آماده پذیرش این مسئولیت کرده است.

خبرگزاری رسمی ایتالیا درگزارش خود احمدی نژاد ، میر حسین موسوی ، مهدی کروبی و محسن رضایی را چهار کاندیدای اصلی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و افزود : ولی به نظر می‌رسد صحنه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شاهد رقابت جدی و اصلی میان رییس جمهوری کنونی و موسوی آخرین نخست وزیر ایران باشد.

به نوشته این رسانه ایتالیایی، موسوی که از حمایت اصلاح طلبان و شخصیت هایی نظیر سید محمد خاتمی برخوردار است از اواسط فوریه سال جاری یک ماه پس از اعلام آمادگی خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات اعلام داوطلبی کرده که با حضور وی رییس جمهوری سابق در حمایت از موسوی از ادامه حضور انصراف داد.

این خبرگزاری از کروبی و رضایی به عنوان دو کاندیدایی یاد می‌کند که با توجه به پایگاه غیرقابل ملاحظه مردمی چندان رقیبی برای احمدی نژاد محسوب نمی شوند.

کوریره دلاسرایکی از روزنامه‌های پرشمارگان ایتالیا نیز که در چند روز گذشته مطالبی زمینه انتخابات و موضوع تبلیغات انتخاباتی رییس جمهوری ایران منتشر کرده نوشته است: احمدی نژاد و اوباما گرچه درپیشنهاد دوستی با یکدیگر مرددند اما با انتخاب شعارما می‌توانیم نشان دادند که حداقل در گزینش شعارهای انتخاباتی با یکدیگر موافقند.

این روزنامه با عنواناحمدی نژاد: ما می‌توانیم افزود: رییس جمهوری ایران ازشعار نمادین بله ما می‌توانیم همتای آمریکایی خود استفاده کرد اما در مقابل برخی گفتند که اوباما در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از شعارما می‌توانیم احمدی نژاد در انتخابات سال ‪ ۲۰۰۵‬الهام گرفته است.

خانم کراکسی گشایش و رویکرد آمریکا به سوی ایران و نیز رفتار تهران را امیدوارکننده خواند و افزود: ایتالیا می‌تواند به عنوان میانجی انجام گفت وگو بین واشنگتن و تهران را تسهیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد