وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موسوی در جذب رأی اصولگرایان منتقد احمدی نژاد شکست خورد

رییس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت گفت: آقای رضایی رای قابل توجهی را که متعلق به دولت است، به خود جذب می‌کند.

امیرعلی امیری صبح امروز در نشست خبری حزب توعه و عدالت با بیان اینکه "اصولگرایی چتر وسیعی است که نمی‌تواند در انحصار کسی قرار بگیرد"، اظهار داشت: در حوزه مهمی مثل انتخابات ریاست جمهوری به خاطر اضطرار و یا شرایط سلبی نمی‌توان سکوت کرد؛ بنابراین ما بعد از شناخت مسایل مختلف جامعه، بر خود تکلیف می‌دانیم که با شجاعت وارد صحنه شویم

.

امیری ضمن اشاره به نارضایتی های طیف اصولگرا از احمدی نژاد، گفت: طیف وسیعی از اصولگرایان در این چهار سال منتقد دولت بوده‌اند که در بدنه احزاب، تشکل‌ها، قوه مقنه، گروه‌های تاثیر‌گذار اجتماعی و نیروهای دانشگاهی اصولگرا حضور داشته‌اند و از همین رو طبیعی است که رای این طیف وسیع نمی‌تواند به مسبب این انتقادات چهار ساله تعلق بگیرد و با حضور رضایی این بن بست از بین رفت و منتقدان دولت که رای قابل توجهی هستند، به سوی ایشان هدایت شدند. 

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در دوره قبل با وجود عقبه زیاد حزبی، کمترین رأی را از بین بدنه اصولگرایان داشت از همین رو آیا بعضی سران احزاب که چهار سال از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کردند و الان به بدنه می‌گویند به او رأی دهید، به دنبال آدرس غلط دادن نیستند و آیا این توصیه های حزبی به دل مردم می‌نشیند یا اینکه مشکل دور قبل لاریجانی در این دوره برای احمدی‌نژاد پیش می آید.

رییس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت خاطرنشان کرد: حامیان این دوره احمدی‌نژاد مجموعه احزابی هستند که در دوره قبل از لاریجانی حمایت کردند و دیدیم که وی یک و نیم میلیون رأی داشت از همین رو نتیجه رأی مردم با این گونه حمایت های حزبی قابل پیش‌بینی‌ نیست.

امیری در ادامه گفت: احمدی نژاد بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری با عنوان رایحه خوش خدمت وارد رقابتهای انتخابات مجلس شد که با شکست روبه رو شد و از همین رو ما نسبت به رای رضایی خیال پردازی نمی کنیم و شواهد این را می‌گوید که ایشان پیروز انتخابات است.

امیرعلی امیری در خصوص کناره گیری محسن رضایی در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: رضایی در انتخابات گذشته، برای مصلحت بین المللی کشور و اصولگرایان کنار کشید و این کناره گیری به خاطر کم بودن رای نبود اما در این دوره علاوه بر وجود اقبال عمومی نسبت به اصولگرایان شاهد انتقاد بخش بزرگی از بدنه اجتماعی اصولگرایان نسبت به احمدی نژاد هستیم که همه اینها به سمت رضایی خواهد رفت و پیشبینی می کنیم ایشان رای زیادی خواهند داشت.

امیر علی امیری افزود: دکتر رضایی با توجه به تعدد کاندیداها در دوره نهم ریاست جمهوری در بین اصلاح طلبان و به خصوص اصولگرایان از صحنه انتخابات کنار رفت؛ چرا که تقسیم آراء موجب وارد شدن صدمه به اصل انتخابات می‌شد و اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، تایید کننده نگرانی ایشان و حاکی از تشتت آراء بود.

امیری با اشاره به سابقه رضایی در به کارگیری طیف مدیران کارآمد، تصریح کرد: دکتر رضایی مبتکر ایده دولت ائتلافی است؛ به این معنی قصد استفاده از توان ملی همه افرادی که به اصول انقلاب متعهد هستند را دارد و از این رو رای قابل قبولی در اصلاح طلبان هم برای رضایی وجود دارد که همین مساله احتمال پیروزی وی را بیشتر می‌کند.

امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کناره گیری رضایی در روزهای پایانی به نفع میر حسین موسوی، اظهار داشت: به نظر من عکس این موضوع بیشتر محتمل است؛ چراکه در حال حاضر رویکرد مردم به گرایشات اصلاح‌طلبی مثبت نیست و اعتماد از دست رفته مردم به اصلاح‌طلبان، بازسازی نشده است.

وی افزود: آقای میرحسین موسوی می‌خواست آرای برخی اصولگرایانی که منتقد احمدی‌نژاد هستند را جذب کند. این در حالی محقق می شد که کاندیدای اصولگرای دیگری به غیر از احمدی نژاد در صحنه نباشد. اما در حال حاضر رضایی در عرصه است پس در واقع به نفع میرحسین موسوی است که از عرصه کنار برود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد