وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اقتدای کروبی به امام جماعت اهل سنت

ایرنا: حجت الاسلام مهدی کروبی،نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه با سفر به کرمانشاه با گروه های مختلفی از مردم و اقشار دانشجویی دیدار کرد.

براساس اعلام قبلی قرار بود آقای کروبی ساعت 30/8 صبح از مسیر ایلام وارد کرمانشاه شده و درمیدان آزادگان از وی استقبال شود اما وی حدود ساعت 45/10 در کرمانشاه بود.

***
جمعیتی بالغ بر 200 نفر در استقبال از کروبی در میدان آزادگان گرد آمده بودند که بیشتر آنها را اعضای حزب اعتماد ملی در کرمانشاه و نیز اعضای ستاد آقای کروبی تشکیل می دادند و شاید بتوان از حضور محمد رئوف قادری نماینده مردم اورامانات در دوره های پیشین مجلس از چهره های مشهور این جمع نام برد.
***
پلاکارد نسبتا بزرگی با این مضمون که ورود یار امام، شیخ اصلاحات جناب حجت الاسلام کروبی را به دیار قهرمان پرور کرمانشاه گرامی می داریم، در دست دو تن از جوانان حاضر در میدان آزادگان بود که در پایین این پیام خوش آمد، آمده بود :از طرف ایل بزرگ زنگنه.
***
به محض ورود کروبی و پیاده شدن او از یک دستگاه اتوبوس نارنجی رنگ ، جمعیت حاضر با شعارهایی چون کروبی ، کروبی .. حمایتت می کنیم از وی استقبال کردند و او هم با سخنانی کوتاه به ابراز احساسات حاضران پاسخ داد.
***
برنامه بعدی آقای کروبی دیدار با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در سالن تربیت بدنی این دانشگاه بود.
***
برنامه با تاخیر زیاد شروع شد و جمعیتی که در سالن گرد آمده بودند، برخی از آنها پوسترها و تصاویری از کروبی را در دست داشتند و برخی نیز شالهایی سبز رنگ بر گردن خود داشتند.

***
کروبی سپس به دیدار مردم در مسجد جامع کرمانشاه رفت.

حضار با شعار : "ای کرد و لر بی کس .. یا کروبی ، یا هیچکس" از سخنان وی اعلام حمایت نمودند.
کروبی هم در سخنانی به ذکر خاطراتی از انقلاب ، نقش کرمانشاه در مبارزات انقلابی ، لزوم حضور در پای صندوقهای رای البته توام با تشرهایی به دولت نهم برای حضار پرداخت.

کروبی همچنین در ادامه در مسجد امام جعفر صادق محله فقیرنشین جعفرآباد حضور یافت و برای آنان سخنرانی کوتاهی انجام داد.

برنامه بعدی کروبی ، دیدار با اهل سنت در مسجد جامع شافعی شهر کرمانشاه بود که در حضور حدود 100 نفر از نمازگزاران برگزار شد.

ابتدا محمد رئوف قادری نماینده پیشین اورامانات در مجلس ، در سخنانی از امضای بیانیه ای توسط آقای کروبی خبر داد که در ان حقوقی بر اساس قانون اساسی کشور برای کردها و اهل سنت در نظر گرفته شده است و در صورت رییس جمهور شدن آقای کروبی ، وی به این خواسته ها ملتزم خواهد شد.

وی سپس نماز مغرب و عشا را با اهل سنت در این مسجد ادا کرد. میرحسین موسوی هم پیش تر پشت اهل سنت نماز خوانده بود.

برنامه های بعدی کروبی دیدار با یکی از روحانیون کرمانشاهی که در بستر بیماری بود (آیت الله ممدوحی عضو خبرگان رهبری) بود و بدنبال آن در دفتر حزب اعتماد ملی در کرمانشاه حاضر شد و تا نیمه های شب برنامه های سخنرانی و شعر خوانی برخی شاعران به درازا کشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد