وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حاشیه های ثبت نام احمدی نژاد در رسانه های خارجی

حواشی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران و اظهارات عجیب و بعضاً مضحک برخی ثبت نام کنندگان در خبرگزاری های خارجی بازتاب داشت.

خبرگزاری آلمان (DPA) همسو با رسانه های ایرانی، گزارشی از حواشی جالب نخستین روزهای ثبت نام انتخابات دهم ریاست جمهوری تهیه کرده است.

این خبرگزاری با اشاره به ثبت نام نامزدهای ناشناخته برای انتخابات روز 22 خردادماه نوشت: "طبق قوانین ایران، هرفردی با دارا بودن تابعیت ایرانی، پیروی از مذهب تشیع و معتقد به نظام حاکمه ایران مجاز به شرکت در رقابت های ریاست جمهوری است."

از این رو وزارت کشور ایران طی روزهای اخیر شاهد ثبت نام تعداد زیادی از افراد ناشناخته بود که مایل به کاندیداتوری در انتخابات هستند.

خبرگزاری آلمان با اشاره به حواشی ثبت نام انتخابات گذشته ریاست جمهوری و تکرار آن در دوره کنونی نوشت: "به رغم درخواست های مکرر وزارت کشور از کاندیداها برای خودداری از هرگونه مصاحبه، تعدادی از کاندیداها اقدام به گفت و گو با خبرنگاران کردند و بعضی از اظهارات آنها به سوژه خنده ناظران تبدیل شد."

به نوشته DPA، یکی از این کاندیداها گفت: "من دارای مدرک دکترای پزشکی هستم و تاکنون به همه نقاط جهان سفر کرده و شخصاً برج ایفل در انگلیس (!) را از نزدیک مشاهده کرده ام."

این کاندیدا همچنین خواهان تشکیل یک «ائتلاف بزرگ» با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شد و گفت: "یک رئیس جمهور کم است و من از حضور همزمان دو رئیس جمهور در قدرت حمایت می کنم!"

یک کاندیدای دیگر نیز که ظاهراً دارای مدرک دکترا بود برای اداره بهتر امور کشور خواهان تشکیل دو کابینه شد.

وی گفت: "حزب من، حزب عشق است و در موعد مقرر می خواهم نقطه نظرات خود را در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک افشا کنم."

این کاندیدا همچنین محمد خاتمی را متهم کرد که ایده «گفت و گوی تمدن ها» را از او به سرقت برده است!

وی در این باره گفت: "گفت و گوی تمدن ها ایده من بود و حتی من این اختراع را به ثبت رسانده بودم!"

براساس این گزارش سایر کاندیداها نیز سوژه های مناسبی برای خبرنگاران فراهم کردند به نحوی که یکی از آنها گفت: "من صد در صد آرا را به دست خواهم آورد، رابطه با اسرائیل باید در یک چارچوب مشخص برقرار شود و ایران هم البته باید بمب اتمی بسازد!"

این گزارش می افزاید: "تاکنون 90 کاندیدا برای انتخابات ثبت نام کرده ند اما در نهایت به نظر می رسد که تنها اشخاصی چون احمدی نژاد، میرحسین موسوی، کروبی و محسن رضایی در میدان اصلی رقابت باقی بمانند."

به نوشته خبرگزاری آلمان، مجلس ایران پیشتر لایحه ای برای جلوگیری از ثبت نام کسانی که مطبوعات «نامزدهای فرمالیته» می نامند به تصویب رساند تا از ایجاد سردرگمی در وزارت کشور جلوگیری شود اما این قانون در دوره جاری انتخابات ریاست جمهوری ایران اجرایی نخواهد شد."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد