وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نظر میرحسین موسوی درباره اداره جهان

میر حسین موسوی با تاکید بر اینکه جوانان کشور اگر نا امید و فرسوده نباشند ، معجزه آفرین خواهند شد ، گفت: ما از مدیریت جهان صحبت می کنیم و بحث 25 درصد تورم آزارمان نمی دهد ، در حالیکه به جای اداره جهان ابتدا باید مشکل تورم 25 درصدی مردم را حل کرد.

میر حسین موسوی صبح پنجشنبه در جمع استادان سراسر کشور در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران درباره مسائل مختلف مرتبط با دانشگاه های کشور و توسعه علمی سخن گفت.

وی گفت : امروز در جامعه مشکل ترس داریم و این ترس می تواند از عدم امنیت سرچشمه بگیرد. جوان ما امروز احساس نا امنی می کند به دلیل اینکه فکر می کند آینده ای ندارد. بحث فرار مغزها هم به این قضیه بر می گردد؛ کسی که ترس از آینده دارد و امید ندارد به این فکر می افتد که رهاییش را در بیرون از مرزها جستجو کند.

موسوی افزود: ما این ترس را از دهک های پایین جامعه تا سطوح بالاتر و دانشگاهیان می توانیم ببینیم. من در شعارم گفته ام که کافی نیست که دولت امنیت داشته باشد، مردم باید امنیت داشته باشند. امنیت مردم مهمتر از امنیت دولت است و کل نظام باید به این سمت حرکت کند.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالی درباره ارج نهادن به جایگاه استادان دانشگاه، گفت: ما در قانون اساسی روی این مسئله تاکید کرده ایم و در چشم انداز بیست ساله هم مسئله حقوق و جایگاه استادان را لحاظ کرده ایم و برایشان عزت قائل شده ایم. نباید با با ایجاد فضای ترس و نا امیدی که نتیجه عدم مشارکت در کارهاست جایگاه استادان را خدشه دار کنیم.

وی اضافه کرد : جامعه اگر آزاد از ترس، نا امیدی و افسردگی باشد می تواند معجزه کند و بسیاری از مشکلات و کج رفتن ها را درست و مسیرهای طولانی را در چنین فضای نشاط آوری تجربه کند ، اما وقتی فضا اینگونه است که امروز تجربه می کنیم نمی توان کار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : مثلا این گیت هایی که جلوی در دانشگاه ها گذاشته اند چه استفاده ای دارد که دائم جلوی چشم همه است.

موسوی ادامه داد : وقتی احساس عدم اطمینان به دانشجویان می دهیم این احساس به خانواده های آنها و به کل جامعه منتقل می شود و نهایتش این است که میزان مشارکت مردم را در همه امور از جمله انتخابات پایین می آورند. در دولت آینده هر کس مسئول باشد باید نگاه امنیتی به دانشگاه ها را دگرگون کند.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس به انحلال شورای علوم ، تحقیقات و فناوری در چند سال قبل اشاره کرد و گفت: این شوراها باید با حضور رئیس جمهور تشکیل می شد اما یک شبه و به صورت فله ای منحل شد و زیر نظر کمیسیونهایی رفت که هیچ شباهتی با شورای اصلی اش ندارند.

داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با طرح این سئوال که "آیا محل تامل نیست که بعد از گذشت 20 سال از برنامه اول، با روندی کاهشی در بیشتر امور روبرو هستیم ؟ "، تصریح کرد: یکی از دلایل این روند نزولی انحلال همین شوراها و عدم فهم نقش علم در توسعه و پیشرفت کشور است. متاسفانه ما صرفا درجاهایی به موضوع علم می پردازیم که بتوانیم هورایی از مردم بگیریم.

موسوی گفت: زمانی بود که پیشنهاد می شد یک فوق دیپلم به عنوان وزیر دارایی به کار گرفته شود چرا که به اندازه امروز نیروهای متخصص وجود نداشت ، اما امروز که این همه دکتر و نظریه پرداز در حوزه اقتصاد داریم آیا از علم آنها استفاده می شود؟ یک عده می نشینند دور هم و می گویند هیچ رابطه معنی داری بین تورم و نقدینگی وجود ندارد و بعد دستورهایی را تصویب می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش گفت: ما اگر بخواهیم زنده بمانیم و استقلال کشور را حفظ کنیم مجبوریم روش اداره کشور را تغییر دهیم چرا که روش فعلی راه به جایی نمی برد.

وی افزود: اگر جوانهای ما معتقد باشند که کشور در مسیر درستی حرکت می کند اما در عین حال این مسیر خطراتی را هم به همراه دارد امیدوارانه حرکتشان را ادامه می دهند. ما حتی در شرایط مصیبت بار جنگ تحمیلی روحیه امید گسترده ای در جامعه داشتیم و ننگ بود کسی چشمش را برای نجات خودش به فراتر از مرزها بدوزد ، برای من سئوال است که با وجود نزدیک به 300 میلیارد دلار درآمد این سالها، این میزان یاس در جامعه حاکم باشد.

موسوی همچنین گفت: ما از مدیریت جهان صحبت می کنیم و بحث 25 درصد تورم آزارمان نمی دهد ، اگر این را می دانستیم تمام 24 ساعت وقتمان را عوض این استان رفتن و آن استان رفتن صرف حل مشکلات ریشه ای مردم می کردیم. 25 درصد تورم یعنی تیره تر شدن فضای نا امیدی در جامعه.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس درباره مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها گفت: آیا این همه تغییرات مدیریتی می تواند امکان خوشبینی را برای اشتغال فارغ التحصیلان ما بوجود بیاورد ؟ من می گویم نه. در کشوری که مدیر بانک مرکزی اش هر 3 سال سه بار عوض می شود هیچ سرمایه گذار خارجی دیوانه نیست که بیاید سرمایه اش را اینجا بگذارد.

وی گفت: راه، برگشت به مسیر عقلانی در تصمیم گیری هاست. راه، بستن راه هایی است که منجر به قانونگریزی دولت می شود.

وی درباره نگاهش به فعالیت های دانشگاه آزاد نیز گفت: دانشگاه آزاد یک فرصت برای کشور است و به نظرم در سطح ملی باید هماهنگی بیشتر ایجاد شود که نظام دانشگاه دولتی و آزاد و غیر انتفاعی به صورت هماهنگ و مکمل همدیگر در سطح ملی باشند.

میرحسین موسوی درباره برنامه هایش برای مبارزه با فساد، گفت: من مبارزه با فساد را به این معنا نمی دانم که دولت بسیج شود واین طرف و آن طرف جاسوس بگمارد 2-3 نفر را بگیرد و به مراجع قضایی معرفی کند و سرشان را بتراشند و این طرف و آن طرف بگردانند و بگوید با فساد مبارزه کرده ایم. بلکه باید تمام زمینه های جرم خیزی را به حداقل رساند. منابع کمیاب در خدمت اغراض کوتاه مدت و اقتصاد صدقه ای یکی از بزرگترین زمینه های ایجاد فساد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش، گفت: رفع تبعیض و اقتصاد رانتی ، می تواند بسیار کمک کننده باشد. امروز همه نیروهای متعهد جامعه اعتقاد به نوعی تغییر پیدا کرده‌اند که این تغییر بدون حضور مردم امکانپذیر نیست و شرکت در انتخابات صرفنظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور می شود برای مملکت حیاتی است.

پیش از سخنان میر حسین موسوی تعدادی اساتید دانشگاه های کشور به مشکلات موجود در نظام آموزش عالی از جمله تغییر پیاپی مدیران دانشگاه ها، تعامل اندک دانشگاه ها با صنعت و بخش خصوصی و مشارکت ندادن استادان دانشگاه ها در تصمیم گیری های کشور اشاره کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد