وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دومین حضور تعیین‌کننده احمدی‌نژاد در سینما

 نام محمود احمدی‌نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای دومین بار در عرصه سینما مطرح شده است.

طبق گفته جواد شمقدری مشاور هنری رئیس‌جمهور، احمدی‌نژاد دستور داده‌اند تا هرچه زودتر مشکل فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا برطرف شود.

روز یکشنبه گذشته ساداتیان نامه‌ای سرگشاده در اختیار مطبوعات قرار داده بود و به وسیله این نامه از رئیس‌جمهور خواسته بود تا برای رفع مشکل اکران "به رنگ ارغوان" دستور صادر کند. این دومین بار است که در جریان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد او در جایگاه فردی تعیین‌کننده در سینمای ایران قرار می‌گیرد. پیش از این زمانی که به دلیل حضور گلشیفته فراهانی در فیلم سینمایی "مجموعه دروغ‌ها" به کارگردانی ریدلی اسکات اکران "درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی دچار مشکل شده بود، بنا به دستور احمدی‌نژاد فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. حالا در حالی که مدت زمان چندانی تا پایان دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد باقی نمانده است، تهیه‌کننده "به رنگ ارغوان" سراغ او رفته و از رئیس‌جمهور خواسته است تا زمینه برطرف شدن مشکل فیلمش را فراهم کند. نامه ساداتیان خیلی زود از سوی جواد شمقدری، مشاور هنری رئیس‌جمهور پاسخ داده شد.

شمقدری روز گذشته در گفت و گوبا ایسنا درباره اقداماتی که برای برطرف شدن مشکل این فیلم صورت گرفته است، گفت: در پی درخواست آقای حاتمی‌کیا و تماس‌های آقای ساداتیان برای اکران «به رنگ ارغوان» فیلم را دیدم و خوشبختانه فیلم خوبی است. البته فیلم ضعف‌هایی دارد و از باب رفاقت موارد ذکر شد، اما قرار نیست ما ضعف‌ها را بپوشانیم و این برعهده کارگران و تهیه‌کننده است. به هر حال من طی گزارشی به حضور آقای احمدی‌نژاد گفتم منعی برای اکران نمی‌بینم. آقای رئیس‌جمهور نیز گفتند پس چرا تا به حال اکران نشده است، گفتم بعضی‌ها مخالف اکران آن هستند، مثلاً آقای یونسی وزیر اطلاعات دوره اصلاحات همچنان مخالف اکران فیلم است. شمقدری در ادامه افزود: دکتر احمدی‌نژاد تأکید کردند پس تلاش کنید نظر مسئولان امر در وزارت اطلاعات نیز اخذ شود، در حال مذاکره و برگزاری جلسه‌ای با وزارت اطلاعات در روزهای آینده بودیم که این نامه سرگشاده منتشر شد. مشاور هنری رئیس‌جمهور گفت: تعجب می‌کنم که چطور پس از آنکه تهیه‌کننده این فیلم می‌بیند که ممکن است عنقریب مشکل اکران فیلم حل شود، دست به این اقدام می‌زند، این شیوه به سیاسی‌کاری‌هایی از نوع «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» بیشتر شباهت دارد. شمقدری در عین حال مطرح کرد: شخصیت و جایگاه فرهنگی آقای حاتمی‌کیا به عنوان فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس آنقدر ارزش دارد که مسئولیت اکران فیلم را به عهده‌ خودش بگذاریم و مجوز آن توسط وزارت ارشاد صادر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد