وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

میرحسین: وزیر صد میلیاردی نخواهم داشت

مهندس میرحسین موسوی با اشاره به ویژگی‌های افراد مورد استفاده در کابینه دولت آینده خود گفت: من قطعا وزیر صد میلیارد تومانی نخواهم داشت.

موسوی عصر چهارشنبه در دیدار با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم خونگرم و پرشور کرمان در ورزشگاه شهدای کارگر این شهر بیان کرد: من از بهترین و قوی‌ترین کارشناسان و مدیرانی که در این کشور همچون فرماندهان دوران جنگ ساخته شده‌اند، استفاده خواهم کرد.

وی افزود: من به دنبال یک وزیر سر به زیر نخواهم بود بلکه به دنبال وزیرانی سرافراز خواهم بود. افراد قوی می‌توانند کشور را به پیش ببرند نه مدیرانی که فقط گوش به فرمان باشند. مدیر خوب، صادق، خلاق و قوی می‌تواند به درستی در کشور نقش‌آفرینی کند و جسارت کارهای بزرگ داشته باشد.

موسوی در ادامه به راه‌اندازی کارخانه مس سرچشمه در دوران جنگ تحمیلی و پس از فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: در آن دوران، افرادی بدون داشتن سند، مدرک و تجربه‌ای و تنها با استفاده از خلاقیت و روحیه بالای خود پای کار ایستادند و بدون ذره‌ای کمک از خارج کشور، همان طور که رزمندگان ما یاد گرفته بودند چطور دشمن را با خلاقیت خود شکست دهند، توانستند مجموعه عظیم مس سرچشمه را به صورت معجزه‌آسایی راه‌اندازی کنند. کشور را مدیران قوی و نیروی انسانی می‌سازند، کشور را برنامه‌های یک شبه و دو شبه نمی‌سازند.

وی با بیان اینکه کشور را زمانی که هزاران مدیر در کنار یکدیگر و با کمک هم کار می‌کنند خواهند ساخت، تاکید کرد: هیچ نابغه‌ای نمی‌تواند جای تصمیم‌گیری جمعی ناشی از فکر هزاران کارشناس را بگیرد. من در اداره کشور به دانشجوها، مدیران قوی و نسل جوان و شجاع کشور رجوع خواهم کرد و مدیران خود را هر دو، سه روز یک بار عوض نمی‌کنم.

موسوی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه به دنبال ایجاد اشتغال از طریق دامن زدن به تولید داخلی و تجارت مولد در خدمت تولید خواهد بود، تصریح کرد: بر اقتصاد صدقه‌ای تکیه نخواهم کرد. مردم ما کار و اشتغال دائم و همچنین دورنمای روشن می‌خواهند. دولت باید مدیریت کند و راه را باز کند؛ آن وقت خواهیم دید که چه خلاقیت‌هایی از سوی مردم در سراسر کشور به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه از عدم ثبات مدیریت در دولت انتقاد کرد و با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد بودیم که امروز مدیری را در یک جا منصوب می‌کنند و فردا همان شخص را از آنجا برمی‌دارند بیان کرد: بانک مرکزی و بانک ملی کشور در عرض نزدیک به چهار سال، سه یا چهار بار مدیر عوض کرده است. این مساله در کل کشور و در سطح مدیران ورزشی نیز اعمال می‌شود. ممکن است گاهی مدیرانی عوض شوند ولی این مساله به صورت استثناست نه اینکه به صورت یک رویه دربیاید زیرا این امر کشور را از بین می‌برد.

به گزارش قلم نیوز، آخرین نخست وزیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تحقق وعده‌های اعلام شده از سوی مسوولان تاکید کرد و گفت: اعتقاد دارم افرادی که در مقابل مردم وعده‌ای می‌دهند باید بدانند که این وعده در ذهن مردم فراموش نمی‌شود. مردم تمام شعارها را گوش می‌کنند و تمام مصوبات را با دقت زیر نظر دارند و منتظر اجرای آن‌ها هستند تا ببینند آیا کسانی که وعده می‌دهند به آن‌ها عمل می‌کنند یا نه، بنابراین صحبت‌هایی که من در اینجا مطرح می‌کنم عهدی است که با مردم می‌بندم.

موسوی همچنین از بالا بودن نرخ تورم در کشور انتقاد کرد و با بیان اینکه 25 درصد تورم در کشور به معنی مالیاتی است که اغنیا برای فقرا می‌بندند، خاطر نشان کرد: با بودن چنین تورمی هیچ نوع رفاه و فرهنگ خلاقی امکان‌پذیر نیست. همه فسادها، مصیبت‌ها و بداخلاقی‌ها از همین تورم ناشی می‌شود. باعث تاسف است که با وجود درآمدهای افسانه‌ای نفتی در سال‌های اخیر، در حالی که در سال 84 حدود 12 درصد تورم داشتیم و قول داده بودند که این تورم را در طول این سال‌ها یک رقمی کنند، الان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 25 درصد تورم داریم و این یکی از بالاترین نرخ‌های تورم در جهان است.

موسوی همچنین با انتقاد از دولت اظهار کرد: دولت به جای اینکه به فکر مدیریت جهانی باشد، باید مشکلات کشور را حل کند ما اول باید مشکلات خود را حل کنیم بعد به سراغ مشکلات دنیا برویم.

وی مشکل بیکاری را از دیگر مسایل مهم کشور عنوان کرد و افزود: همه ملت ما نگران جوانان خود هستند. دخترانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند مشکلات فراوانی برای ورود به بازار کار دارند. همه می‌خواهند دورنمای روشنی از آینده داشته باشند.

میرحسین گفت: من به دنبال حل مشکلات استان‌های مختلف کشور بر اساس آمایش سرزمینی، بررسی ظرفیت‌های منطقه‌ای و با استفاده از نظریات کارشناسی مختلف هستم و طرحی را خلع‌الساعه شروع نخواهم کرد. من احیای سازمان برنامه و بودجه و شوراهای مهم تصمیم‌گیری، بازبینی قوانین و مقرراتی که موجب بهبود فضای کسب و کار در کشور شود و حمایت از تولید ملی را دنبال خواهم کرد.

وی، یکی از بزرگترین مشکلات کشور را مساله قانون‌گریزی دانست و تاکید کرد: یکی از مسایل مهم کشور که در صورتی که به آن توجه نشود، در آینده مشکلات فراوانی به وجود خواهد آورد، مساله برگشت به قانون و رعایت قانون است. مقابله با قانون‌گریزی به ویژه در رابطه با خود دولت بسیار مهم است و تمام مسیرهای عظمت کشور، تنها از راه قانون می‌گذرد. قانون جلوی فساد، تلف شدن بودجه‌ها و انجام پروژه‌های خلع‌الساعه و ایجاد دیکتاتوری را می‌گیرد و عقلانیت را در کشور حاکم می‌کند؛ این هم خواست دولت باید باشد و هم خواست ملت.

به گزارش خبرنگار اعزامی قلم نیوز، موسوی در ادامه با تاکید مجدد بر حمایت از تولیدات و محصولات داخلی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنعت اظهار کرد: باید از محصولات کشاورزی داخلی حمایت کنیم تا انگورهای آفریقای جنوبی و پرتقال‌های مصری و چینی با مارک اسراییلی و نیز پسته کالیفرنیایی را به جای آجیل تبریزی در کشور شاهد نباشیم؛ آن هم در حالی که محصولات کشاورزی داخلی خودمان روی زمین مانده است. هر کدام از کارخانه‌های صنعتی تعطیل می‌شود، تعداد زیادی از افراد در پی آن بیکار می‌شوند و این یک مشکل بسیار بزرگ است. متاسفانه از یک طرف نفت صادر می‌کنیم و از طرف دیگر واردات بی‌رویه محصولات مختلف را در کشور شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید به دنبال متحد در جهان باشد نه ایجاد خصومت و سروصداهایی که هزینه‌های آن را مردم می‌پردازند اظهار کرد: ما می‌توانیم با پایبندی به اصول و سیاست خارجی خود، طوری رفتار کنیم که مردم هزینه‌های گزاف برای شعارهایی که هیچ فایده‌ای ندارد، نپردازند.

موسوی بر لزوم پیگیری سیاست‌های تنش‌زدایانه در بحث سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: من معتقدم که با پایبندی به اصول و ارزش‌های درست انقلاب اسلامی می‌توانیم سیاست های تنش‌زدایانه را‌ پیش بگیریم و ضرورتی ندارد همه کشورها را با خود دشمن کنیم.

میرحسین همچنین در ابتدای سخنان خود استان کرمان را یار کریمان و سرزمینی بزرگ، تاریخی و نیز سرزمین سلحشوران، بسیجیان و رزمندگان ثارالله و مردم این استان را مردمی فرهنگی و متمدن توصیف کرد و گفت:‌ استان کرمان سهمی بزرگی در اقتصاد، ادبیات، سیاست و فرهنگ کشور ما داشته است.

وی گفت: همیشه می‌ترسیدم که جنوب شرقی کشور ما به دلیل نبود زیرساخت‌ها خالی از جمعیت شود اما وقتی جنب و جوش مردم این منطقه را می بینم، امیدی برایم روشن می‌شود.

موسوی با بیان اینکه اهمیت به کرمان، اهمیت به استقلال و سرنوشت کشور است، افزود: سرنوشت کرمان و ایران به هم گره خورده است. این استان، ظرفیت‌های زیادی دارد که اگر به آنها پرداخته شود، خواهیم دید تا چه اندازه رشد و ثبات کرمان برای ثبات کل کشور ما اهمیت دارد.

در ابتدای سخنرانی میرحسین موسوی، شالی سبز را به وی هدیه و گردنش انداختند که وی در این راستا گفت: وقتی شال سبز را به گردن من می‌اندازند، احساس می‌کنم که مسوولیت سنگینی به گردن دارم.

وی معنای پرچم سبز را پایبندی به ارزش‌هایی که بابت آن خون‌های زیادی داده شده است خواند و گفت: معنای این پرچم برابری، عدالت و خیر برای همه ملت‌هاست و معنای رنگ سبز نیز یکدلی و وفا با مردم و تلاش برای ادامه راه امام (ره) است. پرچم سبز در واقع تعهدی است برای اینکه جامعه‌ای مطابق آنچه معصومین (ع) از ما خواستند بسازیم.

موسوی در پایان سخنان خود با عذرخواهی از مردم شهرستان‌های مختلف استان کرمان به جهت اینکه به علت فشردگی برنامه‌های سفر، موفق به دیدار با مردم این شهرستان‌ها نشده بود، اظهار کرد: جا دارد از شهرستان‌های مختلف این استان یادی کنم؛ بم عزیز که در زلزله، ویران شد و هنوز آن طور که شایسته است آبادسازی آن منطقه انجام نشده است؛ جیرفت که جزو کهن‌ترین تمدن‌های جهان است و همچنین کهنوج، زرند، بافت، رفسنجان، ماهان و سیرجان از جمله شهرستان‌های کرمان است که جا دارد صحبت‌هایی که در این سالن انجام شد به گوش آن‌ها نیز برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد