وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موسوی : باید احترام دولت را نگه داشت

میرحسین موسوی کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری در آخرین برنامه سفر خود به استان کرمان در جمع خبرنگاران رسانه‌های محلی و کشوری به سؤالات آنان در خصوص مسائل متعدد پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا ممکن است به نفع فرد خاصی کناره‌گیری کنید اظهار داشت: روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی می‌کنم و با این اقدام به همه این موارد پایان می‌دهم.
خبرنگار از موسوی در خصوص اینکه آیا در صورت رئیس جمهور شدن استان کرمان را برای محرومیت‌زدایی به چند استان کوچک‌تر تقسیم می‌کنید یا خیر بیان داشت: تقسیم استان‌ها بهترین راه برای محرومیت‌زدایی نیست کلید رفع محرومیت داشتن برنامه روشن در هر منطقه است.
وی در مورد آزادی مطبوعات و جایگاه هیئت نظارت نیز عنوان داشت:‌مهمترین چیز این است که گردش اطلاعات به صورت آزاد صورت گیرد در هر کشوری اسراری دارد که به راحتی در اختیار قرار نمی‌گیرد و در کشورهایی که رابطه آنها با مردم در سطح مطلوبی قرار دارد هرچند وقت یکبار اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد در خصوص هیئت نظارت نیز باید بگوییم هر برخوردی باید در چارچوب قانون باشد و دید امنیتی را نسبت به مطبوعات قبول ندارم.

موسوی در ادامه در خصوص لزوم ایجاد تلویزیون خصوصی کشور افزود: در روند بازبینی قانون اساسی خود بنده پیشنهاددهنده این موضوع بودم و صداوسیما از انحصار خارج شود که تصویب نشد ولی باز هم اگر راه قانونی در این زمینه باشد آن را دنبال می‌کنم.
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بیان جایگاه روستازاده‌ها در اندیشه خود پرداخت و گفت: خودم روستازاده‌ام اگر انقلاب نبود موقعیت امروز را نداشتیم و هیچ وقت موقعیت خود را به استعدادهایم ربط نداده‌ام و همچنان از فرصت انقلاب استفاده کردم.
خبرنگاری از موسوی در خصوص تضمین عمل به وعده‌های امروز خود سؤال کرد و وی اظهار داشت: بنده دو ضمانت برای تحقق وعده‌هایم به شما می‌دهم یکی اینکه سابقه گذشته‌ام نشان داده که روی حرفهایم مانده‌ام و دیگری اینکه صحبت‌های من در این ماههای عزیز منسجم است.
وی ادامه داد: در مورد سخنرانی‌هایی که منجر به تخریب دیگران شود مخالفم و اعتقاد دارم که باید احترام دولت را نگه داشت هر دولتی که بیاید باید تعهدات دولت قبلی را ادامه دهد مگر اینکه از طریق قانون تغییراتی در آنها ایجاد شود. متأسفانه چون رسانه ملی سفرهای ما را خوب پوشش نمی‌دهد ممکن است برخی سخنرانی‌ها از سوی ستادها صورت می‌گیرد با ایده بنده سازگاری نداشته باشد، نظراتم هرچه بوده در بیانیه اول خود گفته‌ام مگر چیزی اضافه به آن اعلام شود نظر شخصی افراد است.
موسوی گفت: افتخار می‌کنم که خود را یک بسیجی به معنای واقعی کلمه بدانم، بسیجی‌ها عزت و استقلال و همه چیز ما را حفظ کردند بسیج برخاسته از متن مردم عادی است. مردم عادی هم از امکانات کم و ایمان زیاد برخوردارند بسیج انگیزه مادی ندارد.
خبرنگاری در مورد نامه استعفای موسوی و نارضایتی امام از این اقدام سؤال کرد که وی پاسخ گفت: استعفای بنده براساس اعتقاد صورت گرفت و امام برخورد کردند و براساس ارادتی که داشتم برگشتم و امام تا آخر عمرشان دولت را تأیید کردند و همواره بر حرکت در مسیر قانون تأکید داشتم. در دوره‌ای احساس کردم که به وظایف قانونی خود نمی‌توانم عمل کنم و به خاطر همین استعفا دادم و جزو افتخارات خود می‌دانم که امام بنده را به کار فرا خواند و همیشه به خود بالیده‌ام که امام مرا تحویل گرفت، امام فکر کرده بود چون تعزیرات حکومتی از من گرفته شده من استعفا داده‌ام اما به امام توضیح دادم و معتقدم که علم هرکس بر‌ای وی حجت می‌آورد و امام نیز کمی نصحیت کردند و بنده نیز به ایشان گفتم که تسلیم اراده شما هستم و همواره معتقد بودم که کارها را باید براساس اعتقاد انجام دهیم و هرگز برخلاف اصول گام برنداشتم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد