وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تحرکات ناخوشایند انتخاباتی در وزارت کشور


"مطابق روال مرسوم در انتخابات‌های گذشته، وزارت کشور، دعوت نامه‌هایی را برای کارکنان خود می فرستاد و از آنها می‌خواست تا برای اجرای انتخابات با این وزارت خانه همکاری کنند. اما اخیرا گزارشاتی از برخی کارکنان وزارت کشور به دست من رسیده است که بر اساس آنها از کسانی خارج از وزارت کشور برای اجرای انتخابات ریاست جهوری دهم دعوت شده است. در صورت اثبات این مساله حتما از وزیر کشور سوال خواهیم کرد و از او خواهیم خواست تا توضیحات خود را ارائه دهد. " 

متن فوق قسمتی از سخنان محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که در اعتراض به انتصابات خارج از روال در وزارت کشور بیان شده است. 

هر چند سوالی از وزیر کشور در این باره مطرح نشد، اما پیگیری های خبرنگار کلمه نشان داد که چنین انتصابات غیر معمول و فاقد کارشناسی در کمیته مرکزی بازرسی انتخابات کشور صورت گرفته و تا کنون نیز اقدامی برای چیدمان متناسب این موضوع به عمل نیامده است.

بنا بر این گزارش: هر چند در قانون انتخابات ریاست جمهوری کشور جایگاهی برای موضوع بازرسی مرکزی و تشکیلات عظیم الجثه آن پیش بینی نشده است، اما این سنت که در کنار هیات های مامور از سوی شورای نگهبان، کسانی نیز از وزارت کشور و استانداری ها به کیفیت اخذ رای و تبلیغات انجام شده نظارت کنند، از چند سال پیش مرسوم شده و به طور معمول معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور و یا یکی از معاونان وی به عنوان رئیس بازرسی مرکزی انتخاب می شد. که این وظیفه در زمان پورمحمدی، از بعد ارتباط با رسانه ها و تعامل صحیح با افکار عمومی تاحدودی قابل قبول بود. 

اما خبرهای رسیده از وزارت کشور حکایت از آن دارد که در حال حاضر اعضای این ستاد، همگی از مجموعه بیرونی وزارت کشور و با اعمال نفوذ یکی از مشاوران و مدیران کل قدرتمند وزارت کشور به عنوان بازرسان مرکزی منصوب شده و حتی در سوابق کاری و درسی خود – که شایعات بسیاری درباره مدارک و سوابق انها به گوش می رسد – هیچ آشنایی و قرابتی با مسائل انتخاباتی ندارند.
 در نتیجه از روبرو شدن با خبرنگاران و اصحاب رسانه به شدت واهمه داشته و هیچ اطلاع رسانی و شفاف سازی معقولی در این باره انجام نمی دهند. 

گفتنی است که این مشاور قدرتمند چندی پیش با پشتیبانی از برگزاری یک همایش نامربوط هیات های اجرایی قصد بهره برداری های خاص از هیات های اجرایی را داشت که با انتشار خبر، این همایش از سوی مقامات ارشد دولت و وزارت کشور لغو شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد