وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

واکنش لاریجانی به اظهارات میرحسین

در پی اظهارات میرحسین موسوی مبنی بر طرح این پرسش که دولت صدها میلیارد درآمد نفتی را چگونه صرف کرده است ؟ رئیس مجلس شوری اسلامی ، با اشاره به این که نظارت بر عملکرد دولت وظیفه مجلس است ، استفاده از چنین ادبیاتی را غیر منصفانه توصیف کرد.

 

علی لاریجانی گفت:مجلس وظیفه نظارت بر تخلفات را به عهده دارد و  همواره کارهای نظارتی خود را انجام داده و گفته‌ایم که اگر تخلفی از سوی دولت صورت بگیرد باید رفع شود، اما اینکه بگویند دولت چند صدمیلیارد درآمد خود را چه کرده است این نقد منصفانه نیست.

وی که در مراسم تجلیل از مقام مربیان سپاه انصارالمهدی(عج) سخن می گفت ، با تاکید بر اینکه هر کسی که وارد عرصه انتخابات شد، نباید به او تیراندازی سیاسی شود، افزود:برخی حرف‌ها در آستانه انتخابات گفته می‌شود که به نفع نظام نیست و دیگران از آن سوء استفاده می‌کنند؛ از این رو باید توجه داشت که تلخ کردن فضای انتخابات موجب رشد نمی‌شود.

لاریجانی با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دولت گفت: در این دولت اشکالاتی وجود دارد، اما باید توجه داشت که دولت خدمات زیادی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه برخی مجادلات بین مجلس و دولت جنبه تخصصی دارد، خاطر نشان کرد: مجلس کار تخصصی خود را انجام می‌دهد و دولت هم نظرات خود را دارد، اما اینکه در مقام قضاوت علیه دولت بی‌انصافی شود، درست نیست.

رئیس مجلس با توصیه به کاندیداهای انتخابات افزود: افرادی که وارد این عرصه می‌شوند به نکات ایجابی بپردازند و اگر نقاط ضعفی هم می‌بینند منصفانه نقد کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید در عرصه انتخابات دو وجه مهم رعایت شود، تاکید کرد: هر کسی که در چارچوب نظام اسلامی به درستی حرف بزند و در عرصه انتخابات حضور دارد، باید محترم باشد و از گفتارهای تلخ و تهمت زدن به آنها پرهیز شود؛ چرا که بسیاری از این افراد دارای سوابق زیادی در نظام اسلامی هستند؛ از آن طرف هم باید کاندیداها مراعات کنند که در اظهارنظر خود منصفانه قضاوت کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: نباید فضای آراسته انقلاب اسلامی تبدیل به میدان تیراندازی سیاسی شود تا عده‌ای از آن سوء استفاده کنند.

لاریجانی درباره نسبت نیروهای مسلح و انتخابات گفت: نباید در این رابطه با توهم حرف زد؛ چرا که امام فرمودند نیروهای مسلح نباید در عرصه انتخابات دخالت کنند اما این بدان معنا نیست که اعضای نیروهای مسلح به عنوان یک شهروند نظر خود را ندارند.

وی تأکید کرد:هرگز نیروهای مسلح به صورت سازمان یافته در عرصه انتخابات تاثیری نخواهند داشت و از آنجایی که من مطلع هستم نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج مبناهایی مهم برای انقلاب اسلامی هستند، به افرادی که دخالت این نیروها را در عرصه انتخابات مطرح می‌کنند، توصیه کرد که از چنین تهمت‌هایی بپرهیزند؛ چرا که سپاه و بسیج دستاورد بزرگی برای نظام و وظیفه‌اش حفاظت از دستاوردهای و آرمان‌های انقلاب است. سپاه به این گونه مسائل توجه نداشته و بقیه نیز نباید درباره دخالت سپاه در عرصه انتخابات متوهم شوند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز سپاه یک قدرت بزرگ در منطقه است، تاکید کرد که شان سپاه دخالت در عرصه انتخابات نبوده و نخواهد بود و افرادی که اینگونه اظهارات را مطرح می‌کنند نباید با سخنان خود دستاویزی برای تهمت زدن به سپاه شوند؛ چرا که سپاه وظیفه مشخص خود را دارد و دوستان باید توجه کنند که بستری را درست نکنند تا بقیه متوهم شوند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به نقل قول‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب توسط برخی از افراد در خصوص انتخابات مطرح می‌شود گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد که در آنجا با صراحت فرمودند من یک رای دارم و کسی از آن مطلع نیست و از آنجایی که ایشان سکان‌دار انقلاب هستند، نباید اظهاراتی را به ایشان اتصال دهیم و کسانی که اهل ولایت هستند باید از اتصال برخی اظهار نظرها به ایشان پرهیز کنند؛ چرا که رهبر انقلاب با مردم بدون واسطه سخن می‌گویند و اتصال نقل قول‌هایی به ایشان جفا است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد