وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی: در برابر انحراف‌ها محکم می‌ایستم و برخورد می‌کنم

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: اصل نظام و کشور برای من مهم است، اگر احساس کنم که به نام نظام و کشور کسانی بخواهند انحرافی ایجاد کنند، محکم جلوی‌شان می‌ایستم و برخورد می‌کنم.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در دیدار برخی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با انتقاد از فضای حاکم بر دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: تحقیر اساتید و دانشجویان بسیار زجرآور است و این فضا در دانشگاه‌ها به علت بی‌تدبیری برخی مسوولان است؛ چراکه عمده این فشارها بر اثر ندانم‌کاری و بی‌تجربگی مدیران مربوطه می‌شود.

وی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، وزیری موجه و با تدبیر که دارای سعه‌صدر و تحمل‌پذیری بالایی باشد را برای وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری معرفی می‌کنم تا فشارهای کاذب که بر اثر بی‌تجربگی و ندانم‌کاری است، از بین برود و دانشگاه‌ها به فضای طبیعی خود برگردند. من بار دیگر تاکید می‌کنم که با ستاره‌دار شدن، تعلیق و اخراج دانشجویان مخالفم.

وی درباره نحوه حضور همکاران غیر حزبی در ستاد خود اظهار کرد: دوستان بر اساس عقاید و نظرات خود آمدند و با بنده همکاری می‌کنند نه من به آن‌ها وعده داده‌ام و نه آنان از من چیزی خواسته‌اند. دوستان، خودشان برای همکاری آمده‌اند و افتخار می‌کنم که با ایشان همکاری می‌کنم حضور دوستان برای رای‌آوری من نیست. بنده به دوستانم معتقد هستم.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی درباره نوشتن نامه به یکی از روزنامه‌ها گفت: اصل نظام و کشور برای من مهم است، اگر احساس کنم که به نام نظام و کشور کسانی بخواهند انحرافی ایجاد کنند، محکم جلوی‌شان می‌ایستم و برخورد می‌کنم و نامه‌های من برای همین بود.

وی گفت: در شان من نبود که به اهانت‌های آن روزنامه پاسخ دهم. اما دیدم که این روزنامه که با پول بیت‌المال تهیه می‌شود علاوه بر آن‌که تریبون تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است زنده و مرده، به مرجع تقلید و روشنفکر، به دگراندیش و متدین، به آخوند و نماز شب‌خوان، به رزمنده و جانباز و ... توهین، اهانت و تهمت می‌زند و همه را یا جاسوس، یا فاسد، یا عامل، یا خرابکار، یا ضدانقلاب و... قلمداد می‌کند. بالاخره باید با این کار ضداخلاقی و ضدارزشی برخورد می‌شد و این نامه برای دفاع از کسانی بود که مورد اهانت و تهمت این روزنامه قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در صحنه اجرایی و سیاسی کشور نیز اظهار کرد: موضع من درباره زنان، روشن است. تنها روحانی هستم که همسرم فعالیت‌های اجرایی و سیاسی کرده است. در دهه 50 در زیر تمام آن فشارها و جو آن زمان همسر من در عرصه سیاسی کشور مرا همراهی می کرد و همچنان نیز در عرصه های مختلف اجرایی حضور دارد. برای حضور زنان در عرصه اجرایی و سیاسی کشور باید کار فرهنگی انجام داد.

کروبی گفت: در دولت آینده یک زن را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهم کرد.

وی درباره نقش قومیت‌ها در اداره کشور گفت: به دنبال سیاسی‌کاری و تنگ‌نظری نیستم، به دنبال اجرای اصول قانون اساسی هستم و معتقدم که باید فرهنگ‌سازی صورت بپذیرد. معتقدم که باید از نیروهای کارآمد و متعهد در سطوح اجرایی کشور استفاده نمائیم.

وی گفت: این احساس باید از جامعه رخت برکند که قومیت‌ها احساس دست دومی و دست سومی بکنند، مردم باید احساس کنند که همه یکی هستند و در جامعه نقش دارند و تاثیرگذار هستند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره شورای فقها گفت: موضوع شورای فقها از قدیم مطرح بوده است و به نظر من امری مطلوب می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مساله فلسطین نیز گفت: آن‌چه مسلم است؛ فلسطین سرزمینی است که در آن مسلمانان، مسیحیان و یهودیان زندگی می‌کنند و عده‌ای از آن آواره شده‌اند، ما به دنبال یک صلح عادلانه هستیم و حق مردم فلسطین است که خودشان تصمیم بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد