وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

میرحسین، وطن‌پرستی واقعی که در یک جناح نمی‌گنجد

قلم -  یک روزنامه نگار ایرانی در مالزی تاکید کرد: هیچ جناح و گروهی نمی‌تواند میرحسین را به نفع خودش مصادره کند.

مهندس مسعود فاتح، روزنامه‌نگار ایرانی در مالزی در یادداشتی که برای سایت قلم ارسال کرده، آورده است:

شاید برای من و هم نسل‌هایم که هم زمان با انقلاب رشد کرده‌ایم و در نخستین سال‌های دهه سوم عمرمان به سر می‌بریم، شنیده‌ها درباره میرحسین بیشتر از دیده‌هایمان باشد. علاقه امام عزیز به او و نوع مدیریتش در یکی از سخت‌ترین دوره‌های مدیریتی در کشور از یک طرف و سلامت و صداقت و بی‌اعتنایی‌اش به مقام و منسب از سوی دیگر، خاطره‌ای نیک از او در ذهن بزرگ‌ترهایمان به جای گذاشته است که این سال‌ها، ما نیز با بزرگ‌ترهایمان هم صدا شده‌ایم.

در این سال‌ها بسیار مدیران آمده و رفته‌اند که شاید نامشان را هم از یاد برده‌ایم ولی چرا میرحسین را پس از این همه سال از یاد نبرده‌ایم و نامش را در ذیل نام امام بزرگوار و انقلاب عزیزمان یاد می‌کنیم؟

او از خود گذشته که در این مقطع پا به میدان گذاشته است. مگر نه اینکه تمامی شاخص‌های اقتصادی که ما دانشجویان در این ماه‌ها بارها بر سر آن با اساتیدمان بحث کرده‌ایم نشانگر یکی از بدترین مقاطع اقتصادی در کشور است. مهندس موسوی نقاش چیره دستی است که با تفکر و نوع مدیریتش می‌تواند به این اوضاع سر و سامان دهد. این سید عزیز در ذهن مردم همچون یک ناجی می‌ماند که در دوران جنگ، کشور را به خوبی اداره کرد و حالا قطعا می‌تواند بحران‌های اقتصادی و بین‌المللی را به خوبی از سر بگذراند.

در سفری که به ایران داشتم پیرامون انتخاب میرحسین عزیز به عنوان گزینه اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری آتی با دوستان به بحث نشستیم. آنان که مهندس را از نزدیک می‌شناختند بر این باور بودند که میرحسین، فردی سلیم‌النفس و مبرا از آلودگی‌های نفسانی مرسوم همانند غرور و تجمل‌گرایی است و اگر در این شرایط پا به میدان رقابت گذاشته است تنها برای هدفی متعالی است که در ذهن می‌پروراند.

مهندس موسوی از جمله مردمی‌ترین مدیرانی است که به لحاظ اقتصاد شخصی و خانوادگی هیچ‌ شائبه‌ای در مورد ایشان وجود ندارد چرا که در طول دوران نخست‌وزیری‌اش، کوچکترین بهره‌برداری اقتصادی به نفع خود و اطرافیانش نکرد. وضعیت متعارف زندگی میرحسین نشان می‌دهد که او در زندگی شخصی خود همواره پایبند اصول و ضوابطی بوده و هرگز پا بر روی این اصول و ضوابط نگذاشته است و البته نخواهد گذاشت.

در ستاد میرحسین نیز حضور یافتم آنان که در ستاد مهندس موسوی گرد هم آمده بودند، عاشفانه میرحسین را دوست داشتند. با آنان نیز به صحبت نشستم. در خصوص سکوت چندین ساله میرحسین و نوع مدیریتش در زمان نخست‌وزیری‌اش به صحبت نشستیم. آنان مهندس موسوی را فردی مجرب می‌دانستند که گرچه پس از پایان نخست وزیری‌اش از پذیرش مسوولیت‌های کلان در مملکت سرباز زده است، اما هیچ‌گاه از اوضاع و احوال مملکت بی‌خبر نبوده است و با گروه‌های پژوهشی که گرد خود داشته است تمامی نقاط ضعف و قوت امور اجرایی در مملکت را طی این سال‌ها تحت بررسی قرار داده است. آنان گفتند که در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های میرحسین در حوزه‌های مختلف به صورت کتابچه‌ای مدون ارائه می‌شود تا مردم با دیدگاه‌ها و راحل‌هایی که وی برای بخش‌های مختلف ارائه داده است آشنا شوند.

آری مهندس موسوی در شرایطی که طبق قانون اساسی در واقع "نخست‌وزیر" سکان امور اجرایی کشور را برعهده داشت، مدیریت موفقی داشته است. در شرایطی که کشور درگیر جنگی تمام عیار بود، به مدت 8 سال مسوولیت نخست‌وزیری را به دوش کشید لذا با مسایل ریز و درشت و مشکلات بزرگ و کوچک کشورداری آشناست.

میرحسین، مدیریت دوران بحران را به خوبی می‌داند. تجربیات وی در شرایط سخت نکته‌ای است که می‌تواند کمکی بسیار موثر برای اداره امور کشور در مقام ریاست‌ جمهوری باشد.

میرحسین در قالب یک جناح نمی‌گنجد او خود را متعلق به همه مردم نزدیک می‌دانند و آنان که از نزدیک با او دیدار داشته‌اند او را یک وطن پرست واقعی می‌دانند که هیچ جناح و گروهی نمی‌تواند میرحسین را به نفع خودش مصادره کند. او می‌خواهد همچون سال‌های نخستین انقلاب دولت را در کنار مردم و همراه با آنان قرار دهد. کافی است به سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای مهندس طی هفته‌های گذشته توجه کنیم تا متوجه شویم که آرما‌ن‌ها و اصول راستین انقلاب اسلامی، هنوز همان طراوت و تازگی روزهای نخست را برای ایشان دارد و تجدیدنظر، بازگشت، التقاط و استحاله در افکار ایشان صورت نپذیرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد