وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

رهبری، احمدی نژاد و انتخابات

پس ازسخنرانی رهبر انقلاب اسلامی دردانشگاه علم وصنعت وحمایت ازدولت واقای احمدی نژاد یکی ازنامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ازایشان سئوال کرده بود که بااین حساب دیگر جایی برای حضوردرانتخابات نیست ؟ رهبری گفته بودند که حمایت من موضع انتخاباتی نیست . ومن بعدا این را خواهم گفت .

ایشان درسخنرانی مشهد به قول خودوفا کردند وبه صراحت مرزحمایت ازدولت و مواضع انتخاباتی خودرا جدا کردند.

نکات قابل توجهی درسخنرانی رهبر انقلاب ذرزمینه انتخابات وجود دارد :

1- بنده نیز به مسئولان تاکید می کنم که حتماً انتخابات را سالم و با امانت داری کامل برگزار کنند و بگونه ای عمل شود که دست نامزدها باز باشد و مردم نیز با حضور پر شور خود ، هر که را خواستند آزادانه انتخاب کنند.

2- گاهی که از دولت دفاع و حمایت می کنم برخی معنایی ناصحیح برای این مسئله جعل می کنند در حالیکه این سخنان و رفتار بنده ربطی به انتخابات ندارد و اعلام موضع انتخاباتی نیست .

3- همیشه گمانه زنی ها و شایعاتی در این زمینه بوده و خواهد بود اما بنده یک رأی دارم که در صندوق می اندازم.

4- به هیچ کس هم نمی گویم که به چه کسی رأی بدهد یا ندهد ، چرا که تشخیص این مسئله برعهده خود مردم است .

5- مردمسالاری دینی با حرف ایجاد نمی شود بلکه نیازمند شرکت و حضور و اراده ملت و ارتباط " فکری ، عقلانی و عاطفی مردم " با تحولات کشور است و تحقق این مسئله جز با انتخابات صحیح ، همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست .

با مواضع فوق روشن است که اولا هیچ کس نمی تواند ازرهبری برای یک فرد خاص تبلیغات
انتخاباتی بکند وبگوید که نظر ورای رهبری درانتخابات به اقای احمدی نژاد ویا یک فرد معینی است چرا که ایشان به هیچ کسی نمی گوید به چه کسی رای بدهید وبه چه کسی رای ندهید و دوما نامزدهای انتخاباتی هم نباید نگران دخالت رهبری به نفع یک نامزد خاص باشند.

چند سال پیش چند نفر ازاصول گرایان که با رهبر انقلاب ملاقات داشتند ایشان به صراحت گفتند شما باید در روز حساب وقیامت پاسخگو رای خود باشید ومن هم باید پاسخگو رای خودم باشد. ومنظور ایشان این بود که شما نمی توانید ازمن در این زمینه تقلید بکنید.

با این حساب معلوم نیست که چرا دراستانه هر انتخاباتی یک عده راه می افتند ودرجامعه ویادر نهادهای حکومتی می گویند که نظر رهبر انقلاب به فلان فرد است وشما باید به اورای بدهید. وباچنین اقدامی نه تنها به یک خلاف شرع اشکار دست می زنند که به رهبری هم ظلم می کنند. با چه صراحتی باید رهبری بگوید من درتعیین اینکه چه کسی باید رییس جمهور ویانماینده مجلس بشود دخالت نمی کنم. وقتی که ایشان به صراحت می گوید :

" به هیچ کس هم نمی گویم که به چه کسی رأی بدهد یا ندهد ، چرا که تشخیص این مسئله برعهده خود مردم است ."

بهرحال مبلغین وتحلیگران سیاسی باید درتوضیح مردمسالاری دینی که مساله رای مردم درانتخاب مسئولان کشوربسیار جدی است راباز کنند وانحرافات وبدعت های انتخاباتی رابرای مردم توضیح دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد