وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

متن بیانیه انصراف موسوی در سال 84

مهمترین فراز این اعلام انصراف، چیزی بود که میرحسین آن را "فقدان ابزار و امکانات لازم" برای تصدی مقام ریاست جمهوری نامیده بود، بعدها اخباری منتشر شد که نخست وزیر سابق از مقامات ارشد نظام، درخواست کرده بود مدیریت یکی از شبکه های تلویزیونی به وی واگذار شود، تا کاندیداتوری را بپذیرد.

اما اینک که میرحسین موسوی با رویکردی پیچیده و در فرایندی بدون هماهنگی با سید محمد خاتمی-که پیش از این نامزد اصلی اصلاح طلبان محسوب می شد-پا به عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری گذاشته است، سئوال مهمی که می تواند مطرح شود، این است که آیا درخواست و پیش شرط مهم میرحسین موسوی در سال 84 یعنی "ابزار و امکانات رسانه ای" ، امروز محقق شده است که نخست وزیر شصت و هشت ساله دهه شصت، پا به میدان گذاشته است؟

متن کامل بیانیه انصراف میرحسین موسوی در سال 1384 چنین است:

بسمه تعالی

انتخابات ریاست جمهوری به مثابه بزرگترین صحنه حضور و اعلام رای مردمی ، نزدیک شده است و همه می‌دانند که بخش مهمی از حساسیت‌ این رویداد به دلیل نقش تعیین کننده و پراهمیت مقام ریاست جمهوری در نظام اسلامی ماست. بدیهی است که در عرصه این گزینش بزرگ، کسانی باید داوطلب شوند که علاوه بر شایستگی‌های فردی، متناسب با این مسؤولیت عظیم از ابزارها و امکانات لازم جهت ادای حق این منصب برخوردار باشند. حسن ظن و ابراز لطف اقشار مردم اعم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، روحانیت و طلاب، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، رسانه‌ها، شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف که موجب دعوت آنها از اینجانب برای شرکت در صحنه رقابت انتخاباتی شد از یک سو مرا منفعل کرد. از خداوند متعال مسالت دارم آن مقدار از کاستی‌های من که از دیدگان هنرور و زیبابین آنان دور مانده است ببخشاید و در من جبران کند.

از طرف دیگر همین گمان نیک آنان تا واپسین ساعات مرا به تامل و تعمق چندین‌باره در این موضوع واداشت. هرچه بیشتر در این موضوع غور کردم دخالت خود در این صحنه را درهم تنیده با مشکلات و پیچیدگی‌هایی یافتم که نافی مصالح جمهوری اسلامی و ناقض نیت‌های پاک دعوت کنندگان از اینجانب است.

مضمون دعوت‌های اخیر نشان می‌دهد که در میان اقشار گوناگون ملت بزرگمان به ویژه اساتید و دانشجویان، معتقدان به خط اصیل پیر جماران به صورت یک سرمایه گرانقدر و قابل اتکا حضور قدرتمندانه خود را حفظ کرده اند. آنهایی که بین عدالت و آزادی و بین حمایت مصرانه از آرمان‌های مردمی انقلاب و توسعه و همچنین بین اسلام و مصالح ملی تناقضی نمی‌یابند. برخود لازم می‌دانم، در این فرصت از ابراز لطف‌هایی که طی این مدت نسبت به اینجانب شده است ، سپاسگزاری کنم و اطمینان دهم که این سرباز کوچک امام و انقلاب هرکجا که باشد از خیرخواهی برای نظام اسلامی و مردم بزرگوار کوتاهی نخواهد کرد، هیچ فرصتی را برای خدمت به آنان فروگذار نمی‌کند و در این راه تفاوتی میان تلخ و شیرین و عافیت و مسؤولیت نمی‌بیند.

میرحسین موسوی

25/2/84 "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد