وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آیت الله مکارم شیرازی: در انتخابات آینده، اختلافها کنار زده شود

قم - حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم درانتخابات سال آینده اختلافات کنار زده شود و مردم، فرد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وی در آخرین جلسه درس خارج فقه خود درسالجاری تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری باید در فضایی آرام برگزار شود.

وی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به درپیش بودن عید نوروز و روایتهای گوناگون در این‌باره گفت: مراسم عید نوروز بدعت عرفی است و مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: برخی اصرار دارند این عید را مذهبی جلوه دهند وروایتی هم نقل می‌کنند؟ اما مدارک کافی دال بر مذهبی بودن این سنت وجود ندارد و عید نوروز، یک روز ملی و روز طبیعیت است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این سنت از خوش ذوقی ایرانیهاست که برخلاف دیگرمریدان مذاهب و اقلیت‌ها که معمولا زمستان یا تابستان را جشن می گیرند، هر سال آغاز بهار را جشن می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه باید عید نوروز را ساده و با صفا برگزار کرد، گفت : صله رحم، کمک به دیگران، دید و بازدید، ظاهر و باطن را پاک کردن و به فکر بستگان و خویشاوند بودن از جمله رفتارهای درست در ایام نوروز است.

وی گفت: چشم و همچشمی، اسراف و تبذیر، به نمایش گذاشتن خودرو ها، لباس ها، لوازم منزل و تحقیر دیگران از اعمال نادرستی است که نباید در چنین روزهایی به آنها دامن زده شود.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که مردم بیش از پیش به مسایل اخلاقی و شرعی توجه داشته باشند.

وی که چهارشنبه سوری را خرافه و کسب درآمد از فروش مواد محترقه را حرام دانسته است، تاکید کرد: خوشبختانه در سال جاری جوانان فهیم کشور به غلط بودن این آیین پی بردند وامسال با فرهنگ‌سازی و آگاهی دادن به مردم درباره خطرات این آیین غلط ، صداهای وحشتناک سالهای گذشته در شهر شنیده نشد.

وی تصریح کرد: از نیروی انتظامی که در این روزامنیت مردم را برقرار کرد و توانست در سال جاری امنیت و نظم و نظارت بیشتر را برقرار کند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.


آیت الله مکارم شیرازی به مراسم روز سیزدهم نوروز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای از مردم در روز سیزدهم نوروز به جای استفاده از طبیعت، شکوفه‌های درختان و هوای آزاد با شکستن درختان و از بین بردن مزارع خسارت فراوانی به کشاورزان وارد می‌کنند که این حرکت شایسته مردم ما نیست. ک/ ‪۵۳۶/۵۵۰/۵۴۳‬

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد