وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موسوی: رونق گرفتن وضع کسب و کار باید در اولویت‌های خاتمی باشد

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از به‌هم‌ریختگی اوضاع اقتصادی در چهار سال گذشته خواستار این شد که سیدمحمد خاتمی در صورت پیروزی در انتخابات با توجه به چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه پنجم توسعه، اوضاع اقتصادی کشور را سامان دهد.


سیدحسین موسوی تبریزی گفت: آقای خاتمی در صورت موفقیت در انتخابات به عنوان اولین اولویت باید امنیت اقتصادی را به کشور بازگردانده و فضای ناامن سرمایه‌گذاری در کشور را برطرف کند، چراکه سرمایه‌گذاران روزهای بدی را می‌گذرانند و شاغلان در کارخانه‌ها و کارمندان دولت شرایط مناسبی ندارند و باید وضعیتی ایجاد شود که وضع کسب و کار رونق گرفته و صاحبان سرمایه با امنیت خاطر، جهت پیشرفت کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی با اشاره به این‌که کارمندان و کارگران نمی‌دانند آیا سال آینده قدرت خریدشان حفظ خواهد شد یا خیر افزود: دولت اصلاح‌طلب بعدی باید حل مشکلات اقتصادی را در صدر توجهات خود قرار دهد و خیال قشرهای زحمتکش جامعه را بابت تامین نیازهای زندگی راحت کند.
 
موسوی تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین وظیفه دولت اصلاح‌طلب بعدی در بعد مدیریتی را بازگرداندن نظم و انظباط و رفع بی‌عدالتی‌ها دانست و افزود: دولت بعدی اگر می‌خواهد برای پیشرفت اقتصادی برنامه‌ای اجرا کند در درجه اول باید نظم و انظباط را به مجموعه دولت برگرداند و نظام مدیریتی کشور را از وضع آشفته فعلی خارج کند، چراکه اساسا وظیفه هر دولت حق‌طلبی این است که با برقراری عدالت، امنیت خاطر تولیدگرایان و سرمایه‌گذاران را فراهم سازد و به رشد همه‌جانبه اقتصاد کمک کند.
 
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از پایمال شدن حقوق شهروندان در برخی زمینه‌ها، خواستار این شد تا دولت احتمالی اصلاح‌طلب، کرامت انسانی را رعایت کند و با حفظ حقوق شهروندان، زمینه‌های احساس امنیت مردم را فراهم سازد.
 
وی با اشاره به این که احکام اسلام تابع مصالح است به لزوم تجدید نظر در روابط بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا سیاست خارجی جزمیت ندارد و ما نیز همان‌گونه که در احکام اسلام آمده باید انعطاف‌پذیر باشیم و با مد نظر قرار دادن عناصر زمان و مکان در روابط خارجی خود، ضمن توجه به حکم عقل و حکم شرع، مصالح نظام اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.
 
موسوی تبریزی تاکید کرد: اساس روابط خارجی باید سه اصل عزت، حکمت و مصلحت قرار گیرد و تشنج‌زدایی در دستور کار دولت بعدی باشد.
 
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه دولت نهم به سه اصل عنوان شده، گفت: با رعایت تشنج‌زدایی دوستان ما در دنیا بیشتر و دشمنانمان کمتر می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود تا بتوان با فراغ بال از دشمن‌تراشی پرهیز کرد و به سوی پیشرفت گام برداشت.

منبع: پایگاه خبری مجمع روحانیون مبارز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد