وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی:برای خواب شب انتخابات برنامه دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مهدی کروبی سه‌شنبه شب در برنامه پرسش و پاسخ با فعالان احزاب استان همدان اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات موجب رونق آن می‌شود و برای ایجاد بسترسازی برای این حضور نیز باید چند ماه قبل از انتخابات نسبت به دیدار با مردم با هدف ارائه و بیان برنامه‌های کلی اقدام شود.

وی افزود: مهم شرکت ثمربخش مردم در انتخابات است و گرنه این مسئله که کدام گرایش رأی می‌آورد از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

کروبی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دیدگاه وی در رابطه با عملکرد دولت احمدی‌نژاد چیست و در صورت موفقیت کدامیک از کارهای دولت نهم را ادامه می‌دهد، گفت: طبیعی است هرکسی که مسئول دولت آینده شود حتماً یک سری برنامه‌ها را ادامه می‌دهد و یک‌سری را نیز تغییر می‌دهد، اما در حال حاضر نمی‌توانم صحبتی در خصوص عملکرد دولت نهم داشته باشم چرا که این مبحث نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

وی با اشاره به جذب و استفاده از نیروهای مجرب در دولت نهم گفت: در صورت تصدی پست ریاست جمهوری نسبت به تشکیل کابینه‌ای کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر و استفاده از نیروهای مجرب و کارآمد اقدام خواهم کرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم کارهای عمرانی که انجام شده و حساب شده در حال انجام است ادامه دهیم و در خصوص سیاست خارجی، پایداری و مقاومت و حفظ اصول را انجام می‌دهیم اما از حرف‌هایی که دشمن‌تراشی بشود و با دنیا مشکل پیدا کنیم از آنها پرهیز داریم.

کروبی تصریح کرد: البته کارهایی در این دولت شده که از آنها حتماً پرهیز می‌کنیم، مثل همین ماجرای کار کارشناسی، حذف نیروها که حتماً بی‌نظیر است، من نمی‌گویم دیگران انحصارطلبی نکردند، اما این خیلی بی‌نظیر بوده است، در عین حال پیگیر کارهای خوبی هم که انجام دادند هستیم و تشکر هم می‌کنیم.

وی در خصوص ارزیابی آینده اصلاحات ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که اصلاحات در درون انقلاب است و امام راحل (ره) نیز بزرگ‌ترین انقلابی و مصلح بود چرا در مقابل قدرت‌های زورگو و فاسد مقاوم بود و در رفع عیوب هم اصلاحی بود و حتی در مورد مطالب خود هم اگر برایش محرز می‌شد می‌گفت " من اشتباه کردم " و در تذکر با کسی رودربایستی نداشت و تکیه بر این داشت که قانون اجرا شود.

کروبی در پاسخ به این سئوال که برای مقابله با فعالیت‌های گروه‌های فشار چه تدابیری اندیشیده است، گفت: امیدوارم فشار و تهدیدی از جانب گروه‌های فشار رخ ندهد، ولی در صورت بروز چنین مواردی، برای همه مسائل اعم از اقتصاد، فرهنگ و حتی خواب شب انتخابات نیز برنامه‌ریزی دارم، ولی فعلأ صحبتی راجع به این برنامه‌ها نمی‌کنم تا لو نرود.

وی در خصوص رفع مشکلات معیشتی و ارتقای جایگاه ارزش معلمان نیز بیان داشت: لزوم رفع مشکلات اقتصادی این قشر از جامعه با دادن وام با بهره‌کم و واگذاری زمین با ارائه تسهیلات به فرهنگیان از جمله اقدامات مورد نظر من است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: بنا دارم اگر مدیر کشور شدم برای آموزش و پرورش از چهره‌های ارزشمند خود آموزش و پرورش استفاده کنم و حتی‌الامکان سعی می‌کنم در مدیریت بار کار بر دوش خودم نباشد و مدیرانی انتخاب می‌کنم تا خود این افراد سهم مهمی در مدیریت مسائل خود و دفاع از حق و حقوقشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولانی انتخاب می‌کنم که بار روی دوش خود آنها باشد و من فقط کمک کار و هماهنگ کننده باشم، خاطر نشان کرد: وقتی انتخابات مجلس هفتم پایان یافت ضمن احترام به همه چه وزیر وقت آقای موسوی‌لاری و چه همکارانش وقتی حوادث مجلس و قبلش رخ داد، من می‌دانستم اینها نمی‌توانند انتخابات ریاست جمهوری خوبی برگزار کنند.

کروبی افزود: من حتی آن موقع به آقای خاتمی پیشنهاد کردم که ما این 50 روزی که در مجلس هستیم و وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر کار را می‌خواهی معرفی کنی الان مصلحت بر این است که آقای محتشمی را به عنوان وزیر کشور معرفی کنی، ایشان خیلی پسندید و گفت: اتفاقاً محتشمی اگر بیاید دیگر لازم نیست ما خیلی وارد معرکه بشویم و خودش از حقوق و اختیاراتش و از قانون دفاع می‌کند، ولی این مسئله عملی نشد و این انتخاباتی برگزار شد که حتی در تذکراتی به من می‌گویند خواب نروی.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت انتخاب شدن تعامل شما با جبهه ملی و نهضت آزادی که به نوعی غیرقانونی محسوب می‌شوند چگونه خواهد بود، گفت: برخورد من با این طیف‌ها دو صورت خواهد بود، یکی دفاع از حقوق و شخصیت آنها در چارچوب قانون اساسی و از آن هیچ ابایی ندارم، اما اگر منظور همکاری سیاسی باشد چون از اول اختلافات سیاسی با هم داشتیم با اینها همکاری سیاسی نداریم.

دبیر‌کل حزب اعتماد ملی در جواب سئوالی مبنی ‌بر اینکه نظر شما در خصوص اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان تبلیغ می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنید تا احمدی‌نژاد مجدداً رئیس جمهور بشود چیست، اظهار داشت: این سخن بسیار عجیب است چرا ماها می‌گوییم آقای احمدی‌نژاد از توان لازم برای اداره امور کشور برخوردار نبود و مسائل و مشکلات بسیاری به وجود آمده و همه ما می‌گوییم اگر این مدیریت تداوم یابد کار به مراتب خراب‌تر می‌شود و مشکلات بیشتر می‌شود، پس اگر در انتخابات شرکت نکنند یعنی کار خراب‌تر و مشکلات بیشتر می‌شود، آیا ما می‌توانیم بپذیریم که مدیریتی که قبولش نداریم بماند و دودش به چشم کشور برود.

وی تصریح کرد: کسی که راضی به این دولت است یا اعتقادش است یا بر فرض مصالحش است ولی حداقل‌وجدانش راحت است، اما آن کسی که ناراضی است و بپذیرد این را یعنی ضایع‌شدن کار مردم و ایجاد گره‌های کور و نابسامانی که ممکن است جمع‌کردنش کار بسیار مشکلی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد