وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مخالفت با سخنرانی خاتمی در شاهچراغ

عزیزی امروز در نشستی خبری افزود: مخالفت اعضای شورای تامین شهرستان شیراز به خاطر مشکلات ترافیکی پنجشنبه است که همزمان با مراسم سخنرانی، مردم نیز قصد زیارت و شرکت در مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) را دارند از این رو منطقه دچار مشکلات ترافیکی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسائل سخنرانی آقای خاتمی در این محل میسر نیست، افزود: البته طی نامه ای پیشنهاد کردیم که در صورت علاقمندی، مکانهای دیگری را برای برگزاری مراسم سخنرانی در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانیم در مکان جدید ترافیک بهتری را صورت بدهیم.

فرماندار شهرستان شیراز ضمن ابراز تاسف از عدم رعایت قوانین مربوط به چنین سخنرانی هایی، ضمن تشریح آنچه طی این مدت در مورد سفر و سخنرانی رئیس جمهور سابق کشور در شیراز مطرح شد، گفت: چندی پیش در روزنامه ها خبری مبنی بر سفر خاتمی به شیراز مطرح شد و در این راستا رئیس ائتلاف اصلاح طلبان فارس نیز طی سخنانی برنامه های سفر را تشریح کرده بود.

عزیزی عنوان کرد: پس از این خبر به آقای معافیان رئیس ائتلاف اصلاح طلبان تماس گرفته شد و علت عدم اطلاع و هماهنگی با شورای تامین شهرستان شیراز را جویا شدیم که ایشان این موضوع را مطرح کردند که چنین مطلبی در یک جمع خصوصی مطرح شده و به طور احتمالی این خبر نیز مطالب عنوان شده در آن جمع بوده است و پس از اینکه از ایشان خواسته شد که به روزنامه ها این موضوع را عنوان کنند که هنوز هیچ موضوعی قطعی نیست رئیس ائتلاف اصلاح طلبان این کار را ضروری ندانستند.

وی یاد آور شد: پس از این مکالمه اولین نامه مبنی بر این جریان به دست ما رسید که در آن فقط به حضور آقای خاتمی در شیراز اشاره شد و مکان، زمان و ساعتهای سخنرانی ایشان در برنامه های مختلف درج نشده بود و شورای تامین شهرستان شیراز نیز نمی توانست بر اساس این اطلاعات کم جلسه تشکیل دهد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه به خاطر این موضوع نامه ای ارسال شد و تقاضا کردیم از آنجایی که برنامه سفر آقای خاتمی به شیراز در روزنامه ها منتشر شد جزئیات سفر نیز از قبیل ساعت، زمان و مکان سخنرانی برای ما ارسال شودف افزود: در جواب نامه ما عنوان شد که به نظر می رسد که خبر روزنامه ها بازتاب همان جلسه گذشته بوده است، حال این مسائل در حالی صورت گرفت که در یکی از روزنامه های محلی عنوان شد که تبلیغات انتخاباتی خاتمی از شیراز آغاز می شود.

عزیزی با بیان اینکه برای ما جای تعجب است که افرادی که خود از زوایای قانونی امر از جمله چنین سخنرانی هایی اطلاع کامل دارند زیرا این موضوع را از راه قانونی پیگیری نکردند تا شورای تامین شهرستان شیراز در این خصوص نظر خود را اعلام کند، افزود: استاندار فارس نیز طی مکاتبات اعضای دوم خرداد نظر دهی را به شورای تامین شهرستان شیراز واگذار کرد زیرا شورای تامین استان فقط در موضوعات بسیار حاد، مهم و گسترده وارد قضیه می شود.

فرماندار شیراز افزود: بر اساس قانون تبلیغات انتخاباتی کاندیداها می توانند از یکم خرداد تا بیست و یکم همان ماه به تبلیغات انتخاباتی بپردازند و شروع تبلیغات انتخاباتی ایشان با توجه به زمانی که برای این کار در نظر گرفته شده مخالف با قانون است.

وی متذکر شد: به هر حال شورای تایمن شهرستان شیراز به خاطر مسائل ترافیکی انجام سخنرانی در شاهچراغ(ع) را میسر نمی داند و چنانچه این امر صورت گیرد و مشکل یا اتفاقی رخ دهد شورای تامین شهرستان به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.

مشکلی برای برقراری امنیت خاتمی نداریم

عزیزی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان فرمانده انتظامی استان فارس در مورد توانایی برقراری امنیت محمد خاتمی در جریان سفر و سخنرانی در شیراز بیان کرد: ما هم اکنون نیز می گوییم که سخنرانی به خاطر مشکل ترافیکی محل و آسایش مردمی که قصد عزاداری دارند مسیر نیست نه مسائل امنیتی زیرا توانایی برقراری امنیت را داریم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد نظر شورای تامین در مورد سایر برنامه ها و سخنرانیهای رئیس جمهور سابق کشور در شیراز نیز بیان کرد: مابقی دیدارها و سخنرانیها مشکل ایجاد نمی کند اما سخنرانی در حرم مطهر باعث مسائل ترافیکی در شهر و اطراف حرم خواهد شد.

قانون برای همه یکسان است

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید" پیش از سفر آقای خاتمی برخی دیگر از افراد که گفته می شد قصد کاندیداتوری در انتخابات را نیز دارند در جایگاه های مختلفی در شیراز آزادانه سخنرانی کردند" اظهار داشت: قانون برای همه اشخاص یکسان بوده اما آقای خاتمی از قبل کاندیداتوری خود را رسمی اعلام کرده در صورتی که سایر سخنرانان چنین موضوعی را اعلام نکرده اند که در صورت اعلام با آنها نیز طبق قوانین رفتار می شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد