وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اظهارنظر صریح میرحسین درباره اوضاع کشور

به گزارش ایسنا، میرحسین موسوی در سخنان خود به نگاه همه جانبه مردم به ارزش ها و آزادی اشاره کرد و گفت:مردم هم می توانند پایبند شهدا و ارزش ها و اعتقادات خود باشند و هم درعین حال این مجوز را نمی دهند که در اموری که مربوط به مردم و سلایق آنهاست تجسس و دخالتی صورت بگیرد.

وی اصلاح طلبی و اصولگرایی را دو روی یک سکه خواند و بر ضرورت حفظ توامان آن برای رسیدن به آزادی و عدالت تاکید کرد.

میرحسین موسوی با ذکر خاطره‌ای از مسافرت خود به ایتالیا گفت: در این مسافرت سیاسی که به ایتالیا داشتم, در موزه واتیکان از یک مجسمه که بسیار شگرف بود, دیدن کردم. مجسمه‌ای که دارای دو سر بود و وقتی از مسوولین موزه در مورد این مجسمه سوال کردم, آن ‌را متعلق به یکی از اساتید یونان به نان ژانوس خواندند و به نظر من دو سر این مجسمه به این معناست که هم می‌توان به گذشته نگاه کرد و هم به آینده.

وی انجمن اسلامی دانشجویان را دارای یک طبیعت دوگانه به مانند مجسمه ژانوس دانست و گفت: معجزه انجمن اسلامی این است که مسائل متضاد را در درون خود جمع کرده و هر کدام از این مشخصات انجمن اسلامی که از بین رود, باعث تضعیف این تشکل دانشجویی می‌شود.

میرحسین موسوی, یک چهره انجمن‌های اسلامی دانشجویان را به اسلام و دین و چهره دیگر را با رویکرد به سنت دانست و گفت: اگر تکیه به اعتقادات دینی کم شود, از اعتقاد مردم به این نهاد کاسته می‌شود و اگر نگاه نو به جهان نیز در این تشکل از دست برود, انجمن‌ها تبدیل به یک جو متحجر و بسته‌ای می‌شوند که نمی‌توانند تاثیری در جامعه داشته باشند.

چهره ژانوسی جناحهای کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به فضای کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه گاهی به جریاناتی برمی‌خوریم که مقابل هم قرار می‌گیرند و وقتی مساله را واکاوی می‌کنیم, دلیل آن در شکل و ساختار آن جریان است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه مباحثی مانند اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح است با تشبیه این دو واژه به مجسمه ژانوسی، این دو را نه در مقابل هم بلکه در کنار هم دانست و گفت: جامعه ما در ارتباط با شعارهای اصلاح‌طلب و اصولگرا یک چهره ژانوسی دارد به این معنا که جامعه هم از عقل جمعی استفاده می‌کند که اصلاح‌طلب است و هم اصولگراست به آن معنا که به ارزش‌ها پایبند است.

موسوی وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برای درک آن‌چه که در جامعه می‌گذرد باید به تبیین درست واژگانی به مانند اصلاح‌طلبی و اصولگرایی پرداخت, وظیفه گروه‌های سیاسی را بسیار خطیر و کارساز در جمع کردن این دو مفهوم دانست و گفت: در جامعه ما مساله عدالت و آزادی از هم جدایی ندارد و در مشروطیت در مقابل استبداد شعار عدالت قرار می‌گرفت و از عدالت مجلس و قانون زاییده شد و در دورانی از حکمرانی افراد, رفتن به سمت عقلانیت و آزادی مورد توجه بود.

عدالت و آزادی جدایی ناپذیرند

میرحسین موسوی تاکید کرد: در جامعه ما این دو شعار «عدالت و آزادی» اگر خوب به آن نگاه شود از هم جدایی ناپذیرند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که سفره‌های آن دائما کوچک می‌شود, آزادی, پدیدار نمی‌شود, اظهار داشت: آزادی در شرایطی به وجود می‌آید که افراد فرصتی برای اندیشیدن برای سرنوشت خود داشته باشند. در نبود آزادی که حق ذاتی مردم است و چیزی نیست که به آن‌ها اعطا شود, به سمت عدالت رفتن حرکت بسیار دشواری است.

رئیس فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که عدالت و آزادی را در کنار هم دارد, مدافع ارزش‌ها نیز هست و در عین حال اعتقاد به ارزش‌های مردم موجب نمی‌شود که دستگاه‌های مختلف در امور شخصی مردم دخالت کنند و چنین مجوزی برای آن‌ها صادر نمی‌شود در چنین شرایطی جامعه هم اصلاح‌طلب است و هم اصولگرا.

وی یادآور شد: جامعه دوست ندارد که به اعتقادات و ارزش‌ها توهین شود و حرمت این اعتقادات نادیده گرفته شود. در عین حال مردم چنین جامعه‌ای علاقه‌مند نیستند که به هر بهانه‌ای روزنامه و کتابی بسته شود.

میرحسین موسوی با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد متکی به مردم باشد باید از جوانمردی و گذشت مردم درس بگیرد, گفت: جامعه در مجموع به روحانیت احترام می‌گذارد و دوست دارد که در کنار روحانیت باشد ولی در عین حال که اعتماد به روحانیت که از برکات کشور است, دلیل نمی‌شود که روحانیت دولتی شود و استقلال خود را از دست بدهد و تحت تاثیر قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه موافق بهبود وضع کسب و کار است و از خصوصی‌سازی نیز دفاع می‌کند,گفت: چنین جامعه‌ای موافق آن نیست که ذیل این فضا سوداگرانی به وجود آیند که همه چیز را در خرید و فروش می‌بینند. مردم نمی‌خواهند ارزش‌هایی که باعث عزت آن‌ها شد به مانند یک کالا خرید و فروش شود. در یک جامعه سوداگرانه همه کالا می‌شوند و مورد خرید و فروش واقع می‌شوند.

صدقه دادن، راه کاهش بحران نیست

وی با انتقاد از صدقه دادن به مردم گفت: اگر بخواهیم بحران‌ها را کاهش دهیم, راه آن نیست که به مردم صدقه بدهیم و پول در کف دست آن‌ها بگذاریم زیرا مردم ما با یک مدیریت صحیح می‌توانند با مشکلات روبه‌رو شوند.

میرحسین موسوی تاکید کرد: حفظ صیانت از عزت مردم, بزرگترین ارزش است و اگر عزت مردم نبود, نه انقلابی شکل می‌گرفت و نه می‌توانستیم در طول 8 سال دفاع مقدس مقاومت کنیم. الان هم همین‌گونه است. اگر مشکلی داریم می‌توانیم با حفظ حرمت و عزت مردم به سمت آن‌ها رجوع کنیم و از آنهایی که در طول 8 سال دفاع مقدس فرزندان خود را به جبهه فرستادند, کمک بگیریم.

وی توجه به عزت مردم را در همه جهات و شرایط موردتاکید قرار داد و اظهارداشت: کسانی که امور را می‌گردانند و همه‌ نهادهای برآمده از نظام جمهوری اسلامی که برای کشور مقدسند و آرزوی ما این است که تربیت و قوی شوند، باید توجه کنند که نمی‌توانیم راجع به عزت مردم غزه و حزب‌الله لبنان صحبت کنیم ولی درباره عزت مردم خودمان صحبت نکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر اینکه جامعه از باج ندادن به قدرت‌های بزرگ حمایت می‌کند و این همان اصولگرایی است، گفت: جامعه دوست ندارد وابستگی داشته باشیم، جامعه قویا از داشتن تکنولوژی هسته‌ ای حمایت می‌کند. مردم جامعه ما سرخم کردن در مقابل قدرت‌های بزرگ و خواسته‌هایشان و اینکه پیشرفت ما در این تکنولوژی‌ها را بگیرند رد می‌کنند و آماده‌ هر نوع فداکاری برای ایستادگی در این راه هستند و از دولتمردان نیز این انتظار می‌رود، این ویژگی اصولگرایانه است.

وی افزود: درعین حال از آنجا که در جامعه‌ ما عقل جمعی حاکم است، مردم ما از تحریک بیهوده جهان دل خوشی ندارند.

میرحسین موسوی خاطرنشان کرد: دهها مساله دیگر که به همین ترتیب به نظر می‌آید متضاد است و در داخل کلیشه‌هایی محفوظ شده و در میان جریانات سیاسی می‌گردند، می‌توان پیدا کرد. در میان مردم همه با هم حضور دارند و هیچ نوع تناقضی نیز بین آن‌ها نیست. مردم با هم دوست و آشنا هستند، تفاوت‌ها را تحمل می‌کنند، دوست دارند به نظام و دولت و انقلاب کمک کنند و آن را به پیش ببرند، کشور را آباد کنند و همه‌ ویژگی‌ها را با هم داشته باشند.

وی با توصیه به همه گروه‌های سیاسی مبنی بر لزوم وحدت در جامعه گفت: یکی از وظایف گروه‌های سیاسی که برای مملکت دل می‌سوزانند, این است که با تکیه بر همین مردم وحدت در جامعه را ایجاد کنند و نباید این سرمایه عظیم را تکه‌تکه کرد و آرزو می‌کنم که کشور ما به سمت وحدت بیشتر و پیشرفت پیش برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد