وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

طرح مجدد دولت وحدت ملی در اردوگاه اصولگرایان

خبرنگار «آینده»‌ گزارش داد، با قطعی شدن کاندیداتوری سید محمد خاتمی و تثبیت وی در صحنه انتخابات، گروهی از بزرگان اصولگرا، مجدداً طرح دولت وحدت ملی را برای جلوگیری از خارج شدن ریاست قوه مجریه از اردوگاه اصولگرایان مطرح کرده‌اند.
 
این در حالی است که اکنون تحرکات خاتمی افزایش یافته ، اولین ستاد او راه‌اندازی شده و اولین سفر انتخاباتی او هم این هفته انجام می‌شود و بر خلاف کروبی که اقداماتش موجب نگرانی نشده و حتی از سوی رسانه های اصولگرا تبلیغ می‌شود، اقدامات خاتمی موجب نگرانیهایی از توفیق او شده است. 
بنابر این طرح که 3 ماه قبل نیز مطرح گردید، یکی از چهره‌های میانه‌روی اصولگرایان به عنوان کاندیدای ائتلافی در جناح اصولگرا مطرح خواهد شد و چهره‌های شاخص اصلاح طلب نظیر سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی نیز مستقیماً از کاندیداتوری خودداری خواهند کرد و پس از تشکیل دولت وحدت ملی، تعدادی از چهره‌های متعادل اصلاح‌طلب نیز در آن عضو خواهند بود.

در میان چهره‌هایی که برای کاندیداتوری در دولت وحدت ملی مطرح شده‌اند نام علی‌اکبر ناطق نوری، علی اکبر ولایتی و علی لاریجانی جدی‌تر از سایر گزینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال بخشی از اصلاح طلبان، مذاکره‌ جدی درباره‌ طرح دولت وحدت ملی را منوط به عدم کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد کرده‌اند و استدلال می‌کنند که در صورت عدم حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلبان و حضور احمدی‌نژاد و کاندیدای اصولگرای دولت وحد ملی، احتمال پیروزی احمدی‌نژاد وجود دارد و در این صورت نه اصلاح طلبان در انتخابات حضور مستقل خواهند داشت و نه در دولت ائتلافی سهمی دارند.

با این حال به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده، برخی بزرگان اصولگرا، رایزنی‌های خود را برای اجرای ایده دولت وحدت ملی مجدداً از سر بگیرند. چرا که هم‌اکنون نیز با قطعی شدن کاندیداتوری خاتمی و رشد وزن رئیس جمهور سابق در نظرسنجی‌ها، نگرانی‌های جدی در میان برخی بزرگان اصولگرا به وجود آمده و این چهره‌ها اظهار کرده‌اند با سقوط قیمت نفت و بدتر شدن وضعیت اقتصادی در ماه‌های آینده، احتمال پیروزی خاتمی در انتخابات وجود دارد که این امر به معنای بازگشت اصولگرایان به دوم خرداد و شرایطی بدتر از آن است و به هر صورت ممکن باید با استفاده از تدابیری چون دولت وحدت ملی، از خارج شدن ریاست جمهوری از اردوگاه اصولگرایان جلوگیری کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد