وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

طولانی شدن صف های ملاقات افتخار نیست

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران که هفته گذشته گفته بود"اگر کار همراه با تعقل نباشد معضلات بزرگی به وجود می آید " امروز در در " همایش ملی کاداستر و مدیریت زمین " که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک با رویکرد دولت الکترونیک برگزار شد تاکید کرد"گمان نکنیم اگر مردم در صف های طولانی ملاقات با ما بایستند صاحب قدرت و بزرگی هستیم ". 

انتقادات اخیر شهردار تهران از دولت نهم درهفته های اخیر صراحت بیشتری یافته و مستقیما محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم را نشانه می رود.اختلافات شدید قالیباف واحمدی نژاد که پیش از او در شهرداری تهران حضور داشته بر کسی پوشیده نیست. اما این انتقادات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را می توان به نوعی فرستادن پیام از سوی شهردار فعلی تهران برای رقیب انتخاباتی خود در دوره قبل و احتمالا دور آینده تلقی کرد. 

برای اولین بار دیدارهای مردمی و چهره به چهره مسولان از سوی محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران بنیان گذاشته شد.شهردار سابق تهران با تعیین روزهای مشخص در مناطق مختلف تهران حضور یافته و با برپائی جلسات مردمی پای درد و دل مردم می نشست. گرچه این رفتارهای احمدی نژاد از سوی بسیاری از منتقدین او رفتارهای پوپولیستی تلقی شد ،اما به اعتقاد بسیاری همین رفتارها در نهایت موجب حضور شهردار تهران در ساختمان پاستور شد. 

بسیاری از مدیران کشور اما این شیوه را نپسندیده و گفتند راه حل مشکلات مردم این نیست که هرکس سعادت حضور درجلسات دیدار مردمی را یافت موفق به طرح مشکلش و گرفتن پاداش (حل مشاکل)شود و هرکس امکان حضور به این جلسات را نیافت بی نصیب بماند. 

این انتقادات در اظهارات امروز قالیباف مطرح است که "مهمترین دغدغه ای که باعث شده در کشورمان به آرمان ها و آرزوهایی که قبل و بعد از انقلاب برایشان مبارزه کردیم نرسیم ، ضعف و چالش در عرصه های مدیریتی است ". 

محمود احمدی نژاد اما بی توجه به این انتقادات جلسات دیدارهای مردمی خود را در دوران ریاست جمهوریش به استانهای مختلف برد ، اما همچنان منتقدان او می گویند که کشور بیش از هر رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی نیازمند برنامه و کار کارشناسی است. رفتارهای کوتاه مدت و مقطعی نمی تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد. 


قالیباف که از کاندیداهای بالفعل جریان اصولگرایی محسوب می شود معتقد است: اطلاعات ،اساس کار در مدیریت خوب است و نداشتن اطلاعات در برنامه ریزی ، انسان را به خطا می برد.
به گفته شهردار تهران" بعضی مدیران اعتقادی به به کارگیری اطلاعات ندارند ؛بعضی نیز اطلاعات غلط به دستشان می رسد و به بیراهه می روند ، اگر به دنبال عدالت و کرامت هستیم بستر کار در فناوری و تبادل اطلاعات است."در واقع شهردار تهران همراه با بسیاری از منتقدین دولت نهم معتقد است در این جلسات دیدارهای مردمی شان و کرامت انسان رعایت نمی شود. 

شهردار پایتخت با بیان اینکه ما مدیران باید متوجه باشیم ، در آغاز قرن 21 فناوری اطلاعات فرصتی در اختیار ماست، گفته است: علم و تکنولوژی در ابتدای قرن 21 همه کشورها را در یک خط قرار داد تا کمبودهای خود را در زمانی 5 تا 6 ساله با کمک فناوری اطلاعات جبران کنند و پس از آن به رقابت در عرصه های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و... بپردازند و اگر کسی از این فرصت استفاده نکند و عقب بماند به اندازه سال های نوری عقب افتاده است. 

قالیباف با تاکید بر دستیابی به اطلاعات و تبادل آن اظهار داشت: بت پرستی قرن 21 را باید کنار بگذاریم، سیستم بی نفس ایجاد نکنیم، مانع از تبادل اطلاعات نشویم و این عقیده را کنار بگذاریم، گمان نکنیم اگر مردم در صف های طولانی ملاقات با ما بایستند صاحب قدرت و بزرگی هستیم. 

شهردارتهران معتقد است: اگر این بحث به درستی اجرا شود و دولت الکترونیک تحقق یابد خیلی از مسایل دست و پاگیر حل خواهد شد. 

قالیباف گفته است: مدیریت واحد شهری به معنای قیچی کردن وظایف و محول کردن آن ها از جایی به جایی دیگر نیست که این خود دوباره تکرار اشتباهات است بلکه مفهوم آن تبادل اطلاعات و در دسترس قراردادن آنهاست. 

به گفته شهردار تهران صدور پروانه ساختمان 240 روز زمان به خود اختصاص می دهد که بخش عمده ای از زمان آن به استعلام ها برمی گردد اما اگر تبادل اطلاعات داشته باشیم این کارها 48 ساعته حل خواهد شد . اگر این نگاه به همه موضوعات حاکم شود اتفاق بزرگی در شهر خواهد افتاد. 

مبارزه با فساد و رانت خواری و برقراری عدالت گرچه شعار محمود احمدی نژاد در دولت نهم بود اما در پایان دوره ریاست جمهوری او این شهردار تهران و رقیب انتخاباتی او است که می گوید" یکی از کوتاه ترین ، مقرون به صرفه ترین و تنها راه مبارزه با فساد و دست یافتن به عدالت ، توسعه و کرامت انسانی به کارگیری فناوری اطلاعات در همه شئون است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد