وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: اخلاق باید اساس کار سیاسی باشد

دکتر محمد باقر قالیباف چهارشنبه شب در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک فرهنگیان منطقه 21 با اشاره به اینکه در حکومت الهی و سیره نبوی (ص) هم مسئولان و هم مردم باید در مدار اخلاق حرکت کنند گفت : اگر قدرتی که امروز در دست ماست را امانتی الهی بدانیم ، متوجه می شویم که قدرت به خودی خود اصالتی ندارد و ما مسئولان تنها باید به ویژگی های آن و فعالیت هایی که می توانیم در سایه قدرت برای مردم انجام دهیم بیاندیشیم .

قالیباف تصریح کرد : از اینکه خداوند منت حضور در جامعه اسلامی را به ما عطا کرده باید شکرگزار و قدردان باشیم و همه حرکت و تلاشمان را در چارچوب سنت های الهی و سیره نبوی (ص) انجام دهیم .

صداقت ، شفافیت ، کاردانی و تدبیر مهم ترین ویژگی های قدرت

وی افزود : به کارگیری اخلاق در سیاست و دولت مداری و حرکت نظام بر مبنای سیره نبوی اساس کار است.

شهردار تهران با بیان این که وقتی می گوییم قدرت امانتی الهی در نزد سیاست مداران است باید بدانیم که صداقت باید یکی از مهمترین ویژگی های این امانت باشد ، تصریح کرد : علاوه بر صداقتی که باید در قدرت بکار گیریم ، شفافیت ، کاردانی و تدبیر هم از دیگر ویژگی های امانتی به نام قدرت است .

قالیباف ادامه داد : بنابراین باید بدانیم که قدرت جز در سایه توجه به اخلاق اصالتی ندارد و اگر آن را نداشته باشیم مدیران خوبی نیستیم .

مردم باید متوجه عقلانیت و پختگی مسئولان شوند

وی افزود : بنا نیست کارها را آنچنان پیچیده کنیم که مردم متوجه نشوند . در امانت قدرت باید همه چیز شفاف باشد . همچنین مردم باید متوجه عقلانیت و پختگی نزد مسئولان شوند .

شهردار تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد : وقتی که در این مسیر قرار گرفتیم رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی در مقابل اراده مردمی که در صراط مستقیم گام برداشتند و انقلاب را برگرفته از نهضت حسینی (ع) و عاشورایی می دانستند شکست خورد .

وی همچنین با تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم(ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به گوشه از سیره امامان معصوم (ع) اشاره کرد و گفت : حضرت رضا (ع) در تمامی دوران امامتشان تاکید بر خردورزی و تعقل را اساس کار قرار دادند کما اینکه در قرآن هم تاکید بسیاری به دقت و خردورزی شده است .

وی افزود : این امام معصوم بهترین عبادت را تفکر و تعقل می دانستند و این در حالی است که تفکر و تعقل تنها در حوزه نظری نیست و باید در صحنه عمل هم بدان توجه کرد .

قالیباف با اشاره به اینکه مهمترین و اساسی ترین بحث در انقلاب ، نظریه سیاسی امام (ره) در اداره جامعه بود تصریح کرد : این نظریه امام خمینی (ره) تمامی نیازهای مادی و معنوی ما را برطرف و سیر تعالی و رشد انسان را تضمین می کند و می تواند ما را به کمال برساند .

روحیه راحت طلبی و کار اداری خشک در شهرداری جایی ندارد

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت هایی که در شهر انجام شده تاکید کرد : از اولین روزی که کار را در شهرداری آغاز کردیم اجازه ندادیم روحیه راحت طلبی و کار اداری خشک بر شهرداری حکمرانی کند .

وی افزود : اگر کار همراه با تعقل نباشد معضلات بزرگی به وجود می آید ، به همین دلیل تمام سعی و تلاشمان را کردیم که پرکارعاقل باشیم و تنها به ادای وظیفه اداری صرف خود متمرکز نشویم .

قالیباف با تاکید بر اینکه قطعا مدیران میانی به بالای شهرداری با این فرهنگ تلاش می کنند تصریح کرد : امروز در شهرداری به طور حتم با سعی و خطا مدیریت نمی کنیم .

وی افزود : سعی کردیم شهرداری را از یک سازمان صرفا خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم چرا که این موضوع در تمام دنیا تجربه شده اما متاسفانه در کشور ما به جهت فقدان مدیریت واحد شهری هنوز اجرایی نشده است .

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های شهرداری ، آنها را در 3 بخش خدماتی ، عمرانی و مالی ، توجه به رفاه و آسایش با تاکید بر اوقات فراغت و توجه به امر آموزش و تربیت تقسیم کرد و گفت : این اشتباه است که بگوییم شهرداری تنها وظایف خدماتی دارد .

هرکاری را که مردم می توانند انجام دهند دولت نباید در آن دخالتی داشته باشد

وی ادامه داد : کارآمدی این است که تمام کارهای خوب را برای مردم انجام دهیم .

به گفته قالیباف باید توجه داشت که در نظام اسلامی مسئولان اجرایی مسئول دین مردم هم هستند .

قالیباف با اشاره به نقش مردم در اداره جامعه تاکید کرد : این را از انقلاب و امام (ره) یاد گرفته ایم که هرکاری را که مردم می توانند انجام دهند دولت نباید در آن دخالتی داشته باشد . اما متاسفانه اکنون در کشور شرایط مغایر این اصل است .

شهردار تهران ادامه داد : بر همین اساس شورایاری ها را در شهر ایجاد کردیم تا مردم اداره امور شهر را خود در دست بگیرند و کارهایی که می توانند انجام دهند را با کمک مدیریت شهری به ثمر برسانند .

وجود دو سند بالادستی و پاین دستی مایه افتخار شهر است

وی با شاره به اینکه وجود دو سند بالا دستی و پایین دستی از افتخارات شهر تهران در بودجه سال آینده است گفت : در سند پایین دستی دغدغه های شورایاری ها را تا جایی که امکان اجرا داشته باشند قرار دادیم و در سند بالادستی فعالیت هایی کلان را که ممکن است دغدغه شورایاران نباشد لحاظ کرده ایم .

شهردار تهران همچنین در ارتباط با مشکلات شهروندان منطقه 21 تهران گفت : منطقه 21 از آنجایی که قدمت چندانی ندارد و حوزه فعالیت های صنعتی و خدماتی اش بر محیط مسکونی افزون است مشکلاتی دارد که بر اساس طرح جامع راهکارهای آنها تدوین و اجرایی خواهد شد .

نظرات 1 + ارسال نظر
بهار ابوترابی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 19:36

قالیباف تنها ناجی وضعیت بحرانی کشور میباشد لذا کاندیدا نشدنش به ضرر مردم میباشد(قالیباف در لیست 10 نفری که می توانند جهان را تغییر دهند از دید مجله « نیو استیتس من »

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد