وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ظواهر اسلام نباید باعث غفلت از باطن شود

سید محمد خاتمی روح ایرانی عجین شده با روح تشیع و اسلام خواند و تاکید کرد که ایرانی همیشه متن و محتوای اسلام را می‌خواهد و اگر چه ظواهر مهم است ولی نباید باعث غفلت از باطن و محتوا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام  سید محمد خاتمی در دیدار با نمایندگان و معتمدان ایل بختیاری، با اشاره به 28 صفر ؛ سالروز رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) وحضرت امام رضا(ع)، ابراز امیدواری کرد : همگان بیشتر با روش و منش این بزرگواران آشنا شوند.

رئیس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه "نباید نقش ایل‌ها را درحفظ ایران، ایرانی بودن و دفاع از حقوق مردم و مبارزه با استبداد را نادیده بگیریم" اظهار داشت:  آنچه ایل می‌خواهد نه به خاطر مشارکت در مناصب حکومتی‌ و نه به خاطر به دست آوردن امکانات در سایه آن برای فردی خاص بلکه برای سربلندی ایران و استقرار عدالت است.

خاتمی افزود: آرزو و هدف هر کسی که می‌خواهد بیاید، در درجه اول باید برای سربلندی و تقویت ایران و بالابردن جایگاه و اعتیار ایران در عرصه بین الملل و استفاده از فرصتها  باشد و  خوشبختانه در مملکت ما سند چشم انداز بیست ساله به عنوان نقشه راه وجود دارد.

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: ما نمی‌توانیم  بدون توسعه سیاسی در جامعه، پیشرفت اقتصادی داشته باشیم و ما نمی‌توانیم پیشرفت سیاسی و اقتصادی داشته باشیم بدون توسعه علمی در جامعه و این همه را نمی توانیم بدون ملاحظه امورعینی و ملموس بدست آوریم.

سیدمحمد خاتمی با تاکید بر اینکه "روح ایرانی با روح تشیع و اسلام عجین شده است"، اظهار داشت: ایرانی همیشه متن و محتوای اسلام را می‌خواهد، اگر چه ظواهر مهم است و باید به آن پرداخت ولی نباید ظواهر باعث غفلت از باطن و محتوا شود.

رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه "باید ظواهر از متن ومحتوا برخیزد"،گفت: اگر می‌گوئیم اسلام حاکم باشد باید ارزش هایی که در اسلام وجود داشته، روشی که پیامبر و علی در زندگی و رابطه با مردم و سلوک با جامعه داشتند و بخصوص اخلاق اسلامی بر جامعه حاکم شود.

وی با اشاره به طرح جامعه مدنی  و در سالهای آخر دوران مسئولیت خود طرح  جامعه اخلاقی ، گفت: ما جامعه مدنی می‌خواهیم و این اقتضای روزگار ماست، ریشه‌های جامعه مدنی درآموزشهای آئینی و دین ما نهفته است گرچه خود جامعه مدنی امری جدید است.

وی افزود: اما امتیاز جامه مدنی که ما می خواهیم این است که دارای اخلاق باشد؛ اگر در جامعه‌ای دروغ ، نفاق تهمت و تخریب وجود داشته باشد این جامعه نمی‌تواند ادعا کند اسلامی و انسانی است و بدتر اینکه دروغ، ریا و نفاق به عنوان ارزشهای اسلامی و انقلابی مطرح شود که در این صورت باید متاثر و ناراحت بود.

رئیس جمهورسابق کشورمان تصریح کرد: اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی طرفدار مستضعفان به عنوان شریف ترین و فداکار ترین بخش جامعه است ولی اسلام و انقلاب ضداستضعاف است یعنی تلاش باید برای رفع استضعاف باشد؛ این نکته ظریفی است که در شعارها و برنامه ها باید لحاظ شود.

وی افزود: ولی برای توسعه باید ثروت ایجاد شود از امکانات استفاده شود و زمینه‌ای فراهم شود که فقر از بین برود، جامعه ما سربلندتر از آن است که از جیب خودش به  آنها صدقه بدهند و در جامعه باید زمینه‌ای فراهم شود که زن و مرد و جوان بتوانند کار و تولید  و فعالیت کنند، چون آنها صدقه بگیر نیستند.

خاتمی با تاکید بر اینکه " باید از ثروتهای خداداد استفاده شود و جامعه قوی به وجود آید و در همه حال عدالت مورد توجه باشد "، اظهار داشت: این کار ریشه‌ای و زمان‌بر است، اگر کسی توقع معجزه ای  داشته باشد که یک شبه مشکلات حل شوند ، این توقع بی جایی است. البته امکانات ما فوق العاده فراوان است و خواسته‌های ملت معلوم است و باید به آنها احترام گذاشت.

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: اصلاحاتی که بنده قبول دارم آن است که همه مواردی چون آزادی و پیشرفت بر پایه اسلام آن طور که امام و انقلاب مطرح کردند بدست می آید و ما نباید از هویت خودمان را از دست بدهیم؛ برای اینکه آزاد و مستقل شویم و پیشرفت کنیم این هویت این ظرفیت را دارد که همه اینها را تامین کند به شرط آنکه تنگ نظری و تحجر در جامعه تحمیل نشود.

سید محمد خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: ما در سالهای اخیر درآمدهای سرشار از نفت داشتیم و می‌توانستیم شتاب جامعه را به سوی اهداف و پیشرفت و توسعه سیاسی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بیشتر کنیم و هم با ثروتی که ایجاد می‌کنیم عدالت را در جامعه تقویت کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد